Volledige versie bekijken : Boonen en de Tour



Dopey
2 July 2009, 22:11
Twee dagen voor de proloog etappe van start gaat hebben we nog steeds geen nieuws over de deelname van onze nationale wielerheld. Volgens de laatste berichten zou de beslissing vallen op vrijdag 3 juli om 12 uur.
Het begint nu echt wel op pesterijen te lijken, het hele welles nietes spelletje. Volgens de ASO (de inrichtende macht van de Tour) was Boonen eerst wél, dan weer niet welkom. Het veto wordt gestaafd door het argument dat men het imago van de Tour niet wil schaden, door iemand te laten meerijden die betrapt is op het (sporadisch) gebruik van cocaïne. Waarmee de twee maten en gewichten die het ASO gebruikt weer eens te meer, en toch op een pijnlijke wijze, op de voorgrond komen. Wie herinnert zich enkele jaren geleden niet het geval Virenque? De renner (wel een fransman) werd betrapt op het gebruik van Epo, maar mocht in de zomer toch starten in de Ronde.
Waar in feite heel deze affaire om draait, is de vete tussen de Tourbaas en Patrick Lefevre. Deze is al enkele jaren aan de gang, en bereikt dus nu zijn hoogtepunt, met Tom Boonen als inzet. Wat Boonen gedaan heeft, past inderdaad niet in de voorbeeldfunctie die topsporters hebben naar onze jeugd toe, maar iemand niet weerhouden uit een wedstrijd omdat hij in zijn privéleven een misstap beging, gaat er toch wel wat over. We mogen niet vergeten dat Boonen betrapt is op het druggebruik tijdens een controle buiten competitie, en dat er in eerste plaats gezocht werd naar doping producten. Het nadeel (voor de renner toch) is dat deze testen ook eventueel druggebruik naar boven brengen. En daarom zit hij nu in deze wespennest. Ik duim alleszins voor hem dat hij alsnog mag starten, en bij wijze van weerwraak in Parijs eindigt mét de groene trui om zijn lichaam.

gordini
2 July 2009, 22:44
No offence, maar hoe dikwijls heeft hij de tour al uitgereden?
Ik zal hem niet missen.

compuchrisje
2 July 2009, 23:29
Belgische sporters kunnen soms voor flinke verrassingen zorgen! En wie weet...

De Koene
2 July 2009, 23:39
Die mannen zeggen "leer eerst op vier wielen rijden" en dan kan je misschien meerijden in de Tour ;).

Obsessed
3 July 2009, 00:50
Privé en werk moet men gescheiden houden ;)

g_man
3 July 2009, 11:49
Privé en werk moet men gescheiden houden ;)
Dat doet hij toch ook, hij heeft toch niet op z'n fiets gesnoven.
Heel die Tour is één façade... elk jaar lopen er tegen de muur van de dopingcontrole. En dat was dan de eerste keer zeker dat ze gebruikten? Boonen heeft nog geen doping gebruikt. Alles gebeurt nu met horten en stote omdat de minister van sport zich gemoeid heeft. Die kan nu er zoveel druk komt zijne kak niet intrekken, en de rest (read rechters) durven er niet tegen in gaan. Man man, wat een komedie.
Laat Boonen toch gewoon meerijden, en we zullen wel zien zeker.

Dopey
3 July 2009, 12:33
Tommeke mag meerijden.....:D Net beslist......

Sarana
3 July 2009, 13:20
Pfffffffffff, den Tom Boonen, ik vind dat al jaren zo een opgeblazen mediacircus: een groot circus rond hem en hij is zelf de grootste attractie.
Een schone coureur vind ik hem allesbehalve. Hij kiest enkel de koersen uit die hij ziet zitten. Laat zich liever in een zetel naar de meet brengen dan zich zelf moe te maken. En als hij het niet haalt in een sprint is het altijd de fout van een ander.
De uitvluchten dat dat manneke al bedacht heeft om zijn eigen vel te redden. 200 meter voor de streep kreeg ik kraaaaaaaaampen (met zijn mooi accent), er waren teveel moeilijke bochten in het parcours, er viel nen onnozelaar voor zijne fiets,...
Ik heb nog nooit iemand zo een stomme uitspraken weten doen.

Ik ben bijna zeker dat hij toch doping neemt als hij er wel eens in slaagt te winnen. :wtf:Sinkewitz zou nog wel eens gelijk kunnen hebben dat de hele QuickStep ploeg eraan zit.
Cocaïne is trouwens ook ideaal in de sport: je voelt geen honger en geen pijn en hebt dus meer uithoudingsvermogen. Het is op zich niet prestatieverhogend maar het helpt wel.
Geef mij maar een renner die niet zo mediageil is en echt kan koersen.

g_man
3 July 2009, 19:21
En hoeveel kilometer heb jij al op de fiets gezeten dit jaar?

Sarana
3 July 2009, 20:18
Veel want ik heb mijn auto verkocht.:p
Nu ja, ik heb het hierboven nogal straf uitgedrukt maar als ik Lefevre zo hoorde in het nieuws zit Boonen in de tour omdat het voor de business een te groot verlies zou geweest zijn hem niet te laten rijden. Boonen in de toer brengt veel poen op.
Hij liet uitschijnen dat Boonen zich nu ook zal mogen bewijzen op de trappers (deed hij dat dan blijkbaar toch te weinig dit jaar?) in de tour of dat zijn toekomst bij de ploeg er anders wel eens heel anders zou kunnen uitzien.

g_man
3 July 2009, 22:41
Boonen heeft gewonnen wat hij zei dat hij ging winnen,..van wie kunnen we dat nog zeggen? begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker geen fan van Boonen, maar hij doet wat hij moet doen, en wat hij zegt dat hij doet.
En geef toe, de tijd van Merckx, die zijn gat open reed op zijn zadel om zijn brood te kunnen verdienen is voorbij, geen enkele renner doet nog aan alles mee, de ene neemt de Giro, d andere de Vuelta, de andere de Tour, klassiekers,...noem maar op, maar ieder heeft zijn specialiteit...zo ook Boonen en hij wint ze ook nog. :good:;)

PeterN
7 July 2009, 22:34
Om terug te komen op het al dan niet starten:
Een sport is een fysiek spel dat op reglementaire wijze in competitieverband of recreatief gespeeld kan worden. Bij wielrennen op dat niveau, alsook vele andere topsporten draait alles gewoon om geld en heeft het niks meer met de definitie 'sport' te maken.

Ik kijk graag eens naar sport en sport hoort gezond te zijn. Boonen mocht van mij gerust vakantie nemen in Monaco want ik kijk niet naar dat hele media circus. Ik kijk dan nog liever naar een voetbalmatch van duiveltjes ;)

Boonen heeft vroeger gesport, nu is het een BV die de druk niet kan dragen, getuige zijn gedrag dat in de media komt. Iemand die cocaïne snuift kan eens een zwak moment hebben, maar een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen. Boonen zal gedacht hebben dan doe ik het drie keer, dan ben ik geen ezel :D

Sarana
10 July 2009, 20:00
Boonen heeft wel erg veel pech in deze tour. De valpartijen en pech stapelen zich echt op.
Ik krijg er bijna medelijden mee en dat bedoel ik nu eens niet cynisch.;)