Volledige versie bekijken : USB poorten werken niet



Bongers
3 July 2009, 10:16
Gachte heer/dame,

De 2 voorste USB poorten van mijn pc vinden mijn USB stick niet. De poorten aan de achterkant werken wel, maar dat zijn die van de boxen en de muis. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de voorste 2 wel weer werken?

Alvast bedankt!

Mvg,

Rob Bongers

carl
3 July 2009, 11:14
Aangezien je zegt "wel weer werken" ga ik ervan uit dat ze al eerder gewerkt hebben ?
De voorste 2 usb poorten worden door middel van een kabel aangesloten op het moederbord, in tegenstelling tot de achterste die rechtstreeks op het moederbord zitten. Indien ze nooit eerder gewerkt hebben kan het zijn dat dit frontplaatje gewoonweg niet aangesloten is. Als ze wel eerder gewerkt hebben is het waarschijnlijk een slecht contact/losse kabel of een probleem met het frontplaatje.
Een minder waarschijnijke oorzaak (omdat usb sticks niet echt veel verbruiken) is dat er niet genoeg stroom op de usb poorten zit, je kan eens proberen om wat lichte apparaten aan te sluiten (muis/toetsenbord) of een USB hub met aparte stroomvoorziening en daar dan eens op aansluiten.

butskristof
3 July 2009, 11:41
Je kan ook eens gaan kijken bij het apparaatbeheer of er soms bij USB-controllers gele vraagtekens staan en indien dit het geval is deze updaten/driver opnieuw installeren.

Bongers
3 July 2009, 15:30
alvast bedankt voor de reacties ;)

misschien een domme vraag, maar waar vind ik apparaatbeheer op de computer?

gr.

gabriel
3 July 2009, 16:59
uitvoeren - sysdm.cpl - geavanceerd - aparaatbeheer
en als je nu eens de achterste aansluitingen naar voor zou brengen en zien wat gebeurd ( muis - toetsenbord ... ) ?

compuchrisje
3 July 2009, 22:13
Apparaatbeheer roep je ook op door in het startmenu op Deze computer te klikken met rechtermuisknop en voor Eigenschappen te kiezen (onderaan).
Dan via het tabblad Hardware de knop Apparaatbeheer aanklikken. In de lijst zou je dus USB-aanduidingen moeten vinden waarvan minstens één versie 2.0 heeft.