Volledige versie bekijken : Bladwijzers Firefox - Favorieten IE gelijk zetten



Tjoolaere
3 July 2009, 19:01
Ik gebruik beide browsers en hierdoor zijn mijn bookmarks niet identiek. Ik zou die willen gelijk stellen en heb het programma BookmarkBridge gevonden, maar hoe gebruik ik dat ? Engels is niet mijn favoriete taal en ik vind geen handleiding in het Nederlands.

berger
3 July 2009, 19:19
Volgens mijn zeer oude versie uit 2006 moet je eerst via Settings uitleggen welke browsers je op uw PC hebt staan (gebruik eventueel Add).

Dan kom je naar het hoofdscherm en kies je van waaruit je de favorieten moeten overgebracht worden (source browser), daarna naar waar je die favorieten moet overbrengen (Destination browser). Als je dan de favorieten eens wil zien, klik je op View en als je ze wil overbrengen moet je klikken op Merge.

Maar zoals gezegd is dit nog een zeer oude versie en eerlijk gezegd ook niet veel gebruikt.

Je kunt via Google "Bookmarkbridge handleiding" een engelstalige handleiding (http://bookmarkbridge.sourceforge.net/docs_0.50/index.html) krijgen die je automatisch kunt laten vertalen naar het nederlands.

compuchrisje
3 July 2009, 22:07
Waarom een extra prog om iets te doen dat een paar seconden duurt?
Ik gebruik hier ook twee browsers, waarvan Internet Explorer de 'betere' lijst Favorieten heeft. Die exporteer ik regelmatig in een html-bestand om in Firefox te importeren. De oude reeks in Firefox maak ik natuurlijk eerst gewoon leeg.
Klaar is Kees!

Jelle
4 July 2009, 00:22
Waarom een extra prog om iets te doen dat een paar seconden duurt?
Ik gebruik hier ook twee browsers, waarvan Internet Explorer de 'betere' lijst Favorieten heeft. Die exporteer ik regelmatig in een html-bestand om in Firefox te importeren. De oude reeks in Firefox maak ik natuurlijk eerst gewoon leeg.
Klaar is Kees!

Gewoon rechtstreeks in Firefox op importeren klikken (Bestand -> Importeren)? Je hoeft niet in IE te exporteren. Firefox kan ze zo rechtstreeks inlezen.

Tjoolaere
4 July 2009, 18:04
Met overbrengen van IE naar Firefox geen probleem. Maar hoe doe je dat OMGEKEERD ?

djeetn
4 July 2009, 18:35
't ware natuurlijk gemakkelijk geweest als alles automatisch gebeurd, zonder zelf nog eerst hier een lijstje te exporteren en daar 'n lijstje te importeren

monne
4 July 2009, 19:51
Bestand en dan importeren en exporteren klikken , daarna importeren uit een andere browser, das alles.

Tjoolaere
5 July 2009, 18:11
Waarom een extra prog om iets te doen dat een paar seconden duurt?
Ik gebruik hier ook twee browsers, waarvan Internet Explorer de 'betere' lijst Favorieten heeft. Die exporteer ik regelmatig in een html-bestand om in Firefox te importeren. De oude reeks in Firefox maak ik natuurlijk eerst gewoon leeg.
Klaar is Kees!

Het is net het OMGEKEERDE dat ik zou willen uitvoeren; dus die uit Firefox moeten naar de browser I.E.

compuchrisje
6 July 2009, 01:11
Gevonden!!!
Klik in Firefox in het menu Bladwijzers op Bladwijzers Organiseren. Je hele lijst staat er dan, daarin kan je eventueel nog aanpassingen doen qua mappen of volgorde.
Om te exporteren klik je in de linker kolom op Bladwijzermenu (anders ga je wat erboven staat ook mee exporteren).
In de menubalk klik je naast Importeren en reservekopie maken op het keuzepijltje. Daar kies je voor Html exporteren en je plaatst je lijst ergens in je documenten. Klaar om te importeren dus!!!

@Jelle: importeren van de favorieten uit IE geeft opnieuw een map 'Geïmporteerd van IE' dus heb je alles wel twee keer en ook nog es werk om het uit mekaar te puzzelen.

Tjoolaere
6 July 2009, 11:41
Gevonden!!!
Klik in Firefox in het menu Bladwijzers op Bladwijzers Organiseren. Je hele lijst staat er dan, daarin kan je eventueel nog aanpassingen doen qua mappen of volgorde.
Om te exporteren klik je in de linker kolom op Bladwijzermenu (anders ga je wat erboven staat ook mee exporteren).
In de menubalk klik je naast Importeren en reservekopie maken op het keuzepijltje. Daar kies je voor Html exporteren en je plaatst je lijst ergens in je documenten. Klaar om te importeren dus!!!


Dat is het ! Bedankt hoor, Compuchrisje :)