Volledige versie bekijken : Computer start niet meer op.



DimitriL
4 July 2009, 10:18
Hier ben ik weer met een computerprobleem, nu is het boven een probleem. Gisteren had ik mijn computer boven afgezet, alles nog in orde. Ik wil toen ik terug kwam thuis mijn computer terug opstarten maar kreeg steeds een zwart scherm met de mogelijkheden of ik wil openen in veilige modus, veilige modus met netwerkmogelijkheden, ...

Nu ik heb gezien op het forum dat al iemand is geholpen met dergelijk probleem, alleen kon hij WEL op zijn computer gaan met veilige modus, ik dus niet. ( Ik zit op computer beneden voor deze vraag te stellen voor de duidelijkheid )

Ik heb elke mogelijkheid eens geprobeert voor op te starten maar zodra windows laadscherm erop komt is het na 1/2seconden terug zwart scherm en start de computer opnieuw op.

Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?

Mvg. Dimitri

gabriel
4 July 2009, 10:54
blijkbaar heb je een veel voorkomend probleem ....
laat ons even beginnen met wat eenvoudige visuele zaken :
maken de fans lawwaai bij het opstarten ??
branden de ledjes van uw hdd ??
schakel even alle randapparatuur uit die je niet per sé nodig hebt ( modem-printer.. e.d )
maak even de kast open en verwijder alle stof met aangepaste middelen ( gezien de huidige omgevings temp kan koeling een grote factor zijn )
herstart de pc ... wat krijg je nu ???

DimitriL
4 July 2009, 11:21
blijkbaar heb je een veel voorkomend probleem ....
laat ons even beginnen met wat eenvoudige visuele zaken :
maken de fans lawwaai bij het opstarten ??
branden de ledjes van uw hdd ??
schakel even alle randapparatuur uit die je niet per sé nodig hebt ( modem-printer.. e.d )
maak even de kast open en verwijder alle stof met aangepaste middelen ( gezien de huidige omgevings temp kan koeling een grote factor zijn )
herstart de pc ... wat krijg je nu ???

Ja, ik heb opgemerkt dat de computer meer lawaai maakt dan een tijdje ervoor dat wel. als mijn HDD, mijn computerbak zelf is, ja dan branden die lichtjes ook.

Als ik die computer wil opendoen, kan er niks misgaan? Heb dit namelijk nog nooit gedaan en dat wil ik toch even zeker weten, aangezien mijn nog wat oudere broer die computer ook gebruikt, en als ik die dan helemaal kapot doe.

DimitriL
4 July 2009, 11:50
Oke, ik heb dus die computer opengedaan, zoals je al zei dan zat helemaal stofDICHT, dit is er nu eenmaal allemaal uit maar ik probeer opnieuw op te starten en is nog helemaal hetzelfde.

gabriel
4 July 2009, 15:46
wel laat ons even wat verder gaan in hoop dat je alles deskundig gedaan hebt , kan je bij je bios opstart ( f2 - f10- del .... ) en zorg dat je cd - drive als eerste opstart , en plaats de cd-rom in de lader en herstart ..... t'ja is een lijdens weg die via dit forum niet altijd tot een goed resultaat leid omdat je te weinig info geeft , en we altijd maar moeten vragen hoe wat .....merk van pc .. originele cd ? retrail? recovery ? ( sorry het is niet kwalijk bedoeld :shy: )xp of vista of win7 ?? wie weet linux ??
geef eens wat info ... er zal wel een of ander lid zijn die ook kan helpen ..... wat heb je nu ???

DimitriL
5 July 2009, 13:25
wel laat ons even wat verder gaan in hoop dat je alles deskundig gedaan hebt , kan je bij je bios opstart ( f2 - f10- del .... ) en zorg dat je cd - drive als eerste opstart , en plaats de cd-rom in de lader en herstart ..... t'ja is een lijdens weg die via dit forum niet altijd tot een goed resultaat leid omdat je te weinig info geeft , en we altijd maar moeten vragen hoe wat .....merk van pc .. originele cd ? retrail? recovery ? ( sorry het is niet kwalijk bedoeld :shy: )xp of vista of win7 ?? wie weet linux ??
geef eens wat info ... er zal wel een of ander lid zijn die ook kan helpen ..... wat heb je nu ???

Windows XP
AMD 64 athlon 3000+
Merk van pc zie ik nergens niet echt erop staan?

Maar als ik die pc nu gewoon formateer ( is enigste wat ik zelf kan ) zou die dan niet terug werken?

DimitriL
5 July 2009, 13:25
Enja voor dat mijn laadscherm erop komt kan ik del duwen of op de windows xp CD gaan.

PeterN
5 July 2009, 14:39
Formateren kan je altijd doen, maar wordt meestal enkel gedaan als laatste mogelijkheid. Dit omdat dan alles verloren gaat. Dus al je data en instellingen zijn verdwenen dan, evenals je programma's en drivers.
Je kan dus formateren en is nooit slecht om met een verse installatie te vertrekken maar het is wel wat werk en je moet al je drivers niet vergeten te installeren.

Vergeet alleszinds uw data niet te backuppen;)

DimitriL
5 July 2009, 15:43
Formateren kan je altijd doen, maar wordt meestal enkel gedaan als laatste mogelijkheid. Dit omdat dan alles verloren gaat. Dus al je data en instellingen zijn verdwenen dan, evenals je programma's en drivers.
Je kan dus formateren en is nooit slecht om met een verse installatie te vertrekken maar het is wel wat werk en je moet al je drivers niet vergeten te installeren.

Vergeet alleszinds uw data niet te backuppen;)

Maar toch, ik mag niet formatteren van mijn broer, aangezien op ons boekje van Windows xp staat dat er een licentie denk ik vanachter normaal opstaat. maar daar staat dus juist niks op dus kunnen we niet formateren zonder die licentie code.

Iemand een optie voor op te lossen? Ik geraak ik mijn Setup doormiddel van DEL te duwen bij het opstarten misschien kan ik daar iets doen? Of wat moet ik juist doen?

DimitriL
5 July 2009, 16:10
Tracht eens de pc op te starten met de Windows-installatie-cd. Wacht tot het venster setup verschijnt en kies voor R om een installatie te herstellen of repareren. Om in te loggen op de herstelconsole moet u administrator zijn. De herstelconsole is als een DOS-prompt onder Windows, dus na een commando drukt u steeds op enter.
Kontroleer misschien eens uw harde schijf: gebruik hier het commando voor chkdsk c:

Dit heb ik ondertussen gevonden ook hier op het forum

Ik snap het alleen niet goed, ik heb dat gedaan via R endan komt er een scherm op waar op komt voor te stoppen dat ik EXIT moet duwen, maar wanneer begint die te herstellen? Er komt niks anders op voor dat ik moet intypen, moet ik namelijk nog iets anders intypen of?

DimitriL
5 July 2009, 16:28
Kan het misschien dat er een fout is opgetreden in mijn opstart files? Vriend van me zei dat ik dit kan oplossing door ook via die R en daarna fixmbr in te duwen. Endan zei hij iets van Fixboot? Wat dat is weet ik niet.

DimitriL
5 July 2009, 16:48
Oke, even een update:

Ik heb gescanned doormiddel van CHKDSK C:
Wat komt erop: Volume lijkt 1 of meerdere onherstelbare problemen te hebben (Scan stopt op 31%

FIXMBR ook eens gedaan, werd opnieuw geschreven, ook steeds niks veranderd.

FIXBOOT ook eens gedaan, werd ook opnieuw geschreven, ook steeds niks veranderd.

Conclusie: Formateren?

gabriel
6 July 2009, 17:12
formateren is voor iedereen de laatste optie ... maar het moet ook mogelijk zijn ....
aangezien dat je toegang hebt tot uw cd - rom moet je even het volgende proberen
http://www.bing.com/search?q=http%3A%2F%2Fwww.thecomputerparamedic.com %2Ffiles%2Frc.iso&FORM=MSNH54&mkt=nl-be
http://www.bing.com/search?q=http%3A%2F%2Fwww.imgburn.com%2Findex.php% 3Fact%3Ddownload&FORM=MSNH54&mkt=nl-be
http://icrontic.com/articles/repair_windows_xp

het eerste is een iso cd , in vervanging van de disketten van welleer , volgende is een iso -cd maker ( u wellicht bekend ) het volgende is verschillende opdrachten met de recovery console als je de recovery cd gemaakt hebt de pc opnieuw opstarten met de cd IN de lader en neem een kleine pause , het duurt even , en zie maar wat er gebeurt ... veel geluk ;);)

Sarana
8 July 2009, 20:20
Heb je alle windowsupdates uitgevoerd.
Ik had hier de laatste tijd ook altijd zwarte opstartschermen. Nu bleken er vandaag 5 kritieke windowsupdates voor Vista te zijn waaronder Framework update en een Servicepack 2. Hele lange updates

Deze niet downloaden zou opstartfouten geven met zwart scherm las ik op het net!