Volledige versie bekijken : ???Modemapparaat op de bus voor High Definition Audio.



K0zm0Z
4 July 2009, 16:59
Hallo,

Ik heb zopas op mijn "Dell inspiron 1721" windows XP geherinstalleerd.

Bij een aankoop stond er oorspronkelijk VISTA op maar die leverde bij verscheidene programma's vele problemen.
Een goede vriend (:good:)heeft toen windows XP erop gezet en voor mij via google opzoek gegaan naar de noodzakelijk drivers. Al gauw vond hij een map met alle noodzakelijk drivers. Het was wel wat zoekwerk welke drivers er diende geinstalleerd. Maar na een klein uurtje waren alle gele vraagtekens verdwenen en werkte mijn computer veel beter en vlugger als voorheen. :bow: Enkel mijn webcam en mousetouchpad werkte niet optimaal.

Nu, één jaar later, ken ik al wat meer van IT. Dus gisteren begonnen na een goede voorbereiding van de "herinstallatie" van mijn windows Xp.

1. Via deze site vond ik het handige tooltje 'drivermagician'. Zo heb ik een backup gemaakt van de "non-windowsgerelateerde drivers". In de hoop na de herinstallatie niet te moeten zoeken achter de drivers. En indien het niet zou lukken heb ik nog steeds de map met drivers die mijn vriend één jaar geleden gebruikte.

2. Installatie windows XP.

3. Apparaatbeheer: veel vraagtekens, stuk of 12 denk ik.

4. Herstel drivers via 'drivermagician'. Hier wel getracht de niet noodzakelijk drivers zoals bijvoorbeeld die voor mijn ipod van apple achterwege te laten. (waaronder ook 3 'ricoh...controllers', omdat ik niet wist voor wat ze dienden)
----) Tijdens deze stap is er precies al een installatie van één driver mislukt, ik diende iets te plakken en te weet ik veel wat...een poging gedaan om iets aan te duiden via het aanduidmenu, een verwittiging dat het niet windowsweet ik veel wat...en dat dit mogelijke compatibiliteitsproblemen kon opleveren...toch laten uitvoeren...dacht dat het iets gerelateerd was aan video/beeld...:damn:
----) Spanning, ga ik nog beeld hebben???
----) Resultaat, mijn beeld werkt toch nog goed:cool:, heel wat vraagtekens zijn verdwenen, mijn lanverbinding werkt en draadloos ook.
----) Doch nog enkele vraagtekens. Vooral vraagtekens met het woord 'audio' erin en ook drie met 'base' (voorwat dat ook mag staan) erin.

5. Dan maar alle drivers herstellen van 'drivermagician'.
----) Maar twee vraagtekens meer. :) 2x...op de bus voor High Definition Audio.

6. Dan effe geprobeerd via die map vol mappekes en bestandjes voor drivers voor een inspiron met xp.(zie boven, oude/eerste instal xp)
----) Maar niet goed weten wat voor wat en één ivm met geluid, stigma of ziets werkt precies niet.
----) Opgegeven.

7. Zelf op zoek gegaan via google naar drivers voor een inspiron 1721 met XP en een heel goede link gevonden.

http://www.getpcmemory.com/drivers/download-dell-inspiron-1721-windows-xp-drivers/

---) Het voorlaatste vraagteken ivm met audio heb ik zo kunnen verwijderen. (SIGMATEL STAC 92XX C-Major HD Audio Driver for XP)
---) ondertussen de juiste drivers voor mijn delltouchpad en webcam geinstalleerd:D

Maar helaas nog één vraagteken???:wall::wall::wall::wall:???
???Modemapparaat op de bus voor High Definition Audio???

En vanaf hier ben ik radeloos. Waar en hoe met ik mijn zoektocht verder zetten? Heeft dit wel te maken met een audiodriver, want ergens las ik iemand met zelfde probleem en die kreeg advies om een driver voor video te installeren.....:wall:


Alvast bedankt :bow: voor deze toch wel lange post te lezen en evt. een oplossing te zoeken en te geven.:bow:

vriendelijk groet
kozmoZostiz

gabriel
6 July 2009, 17:24
http://us.yhs.search.yahoo.com/avg/search?fr=yhs-avg&type=yahoo_avg_hs2-tb-web_us&tp=tab&i=23&q=Modemapparaat+op+de+bus+voor+High+Definition+Aud io%3F%3F%3F kan dit helpen ..

Kokki
8 July 2009, 19:05
Volgens mij zit de "oude" 56k modem op die bus, dus als je die niet gebruikt zou ik er mij niets van aantrekken. Je kan hem eventueel disabelen.