Volledige versie bekijken : Geraak niet meer in laptop



g_man
5 July 2009, 20:10
Heb gisteren, via auto-update een update binnengehaald van Framework.NET
Nu geraak ik niet mer in XP (Home), zelfs niet meer in veilige modus.
Er wordt telkens een paswoord gevraagd en ik heb er geen??

Als ik geen paswoord intik krijg ik de boodschap: "kan u niet aanmelden vanwege een accountbeperking
Als ik er een intik, dat het niet juist is.

Volgens mij staat er dus géén paswoord op, maar ik waarom heb ik geen rechten?

En hoe geraak ik nog in mijn laptop???? :wall:

PeterN
5 July 2009, 20:30
inloggen met 'administrator' en paswoord blank laten?

g_man
5 July 2009, 20:32
Als ik geen paswoord intik krijg ik de boodschap: "kan u niet aanmelden vanwege een accountbeperking
:wall: Gaat niet

ajaxloverr
5 July 2009, 20:35
kun je nog wel via je XP cd in de recovery console komen?

g_man
5 July 2009, 20:45
En dat is het volgende probleem, ik heb geen cd...wel een legale versie! De cd-key staat op de achterkant van de laptop, maar ik heb geen cd. :wall:

ajaxloverr
5 July 2009, 20:53
En dat is het volgende probleem, ik heb geen cd...wel een legale versie! De cd-key staat op de achterkant van de laptop, maar ik heb geen cd. :wall:
check je PM ;)

ghost
5 July 2009, 21:24
En als je gewoon op annuleren klik ?

g_man
5 July 2009, 21:29
En als je gewoon op annuleren klik ?Staat niet actief, dus kan ik niet op klikken.

Emphyrio
5 July 2009, 21:40
Hoi g_man,

Je zou dit (http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/) eens kunnen proberen :)

Emphyrio :)

g_man
5 July 2009, 22:17
Hoi g_man,

Je zou dit (http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/) eens kunnen proberen :)

Emphyrio :)

Wow, krachtige tool... niet overzichtelijk, moeilijk om mee te werken maar doet wat hij moet doen !
Nu kan ik terug in veilige modus, maar nog niet in normale modus...daar krijg ik nog steeds kan u niet aanmelden vanwege een accountbeperking


Er staat géén paswoord op, maar er is een accountbeperking... oplossing iemand ??? ;)

Emphyrio
5 July 2009, 22:33
Hoi g_man,

Je bent al binnen in veilige modus, dat is reeds een stap voorwaarts ;)

1. Kan je, als je in veilige modus bent, je paswoord niet resetten (Configuratiescherm > Gebruikers) ?

2. Is het eventueel mogelijk (als er géén Administrator account staat) er een aan te maken?
Dit betekend dus: Indien er slechts één gebruiker staat (in veilige modus) en deze is niet het Administrator account, verwijder je de naam van deze gebruiker en zet in de plaatst Administrator.
Log daarna dan in als Administrator. Op deze manier kan je dan je eigen account terug aanmaken.

3. Kijk ook eens na of de beleidsinstellingen juist zijn in Configuratiescherm > Systeembeheer > Lokale beveiligingsinstellingen.

Succes :)

g_man
6 July 2009, 15:17
Dit is wat ik gedaan heb...

1) Eerst beide accounts (admin + beheerder) een paswoord gegeven in veilige modus.
2) Dan in register : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon"
de tekenreekswaarde "AutoAdminLogon". Daarna klik je er dubbel op, en verander je de waarde van 0 naar 1
3) Waarde "AltdefaultUserName" op beheerdersaccount gezet (stond op Administrator)
4) Waarde "DefaultUserName" ook op beheerdersaccount gezet.

Problem solved.

Emphyrio
6 July 2009, 15:28
:cool::good: