Volledige versie bekijken : HDD recorder met usb



Venkat
6 July 2009, 21:17
Hallo,

Ik ben op zoek naar een HDD recorder met USB slot... voor zover ik mij al geïnformeerd heb, bestaat dit, maar wordt USB enkel gebruikt om video's te lezen...

Ik had graag tv programmas opgenomen op mijn recorder, om vervolgens via USB te zetten en zo op mijn computer mee te nemen en te bekijken wanneer ik tijd heb....

Bestaat dit?

In de winkel zegt men dat de meeste recorders ook opnemen in DVD formaat, en dus niet in het alomgekende avi of mpg formaat...

Thx

Baloeke
8 July 2009, 00:10
Als de DVD recorder JPEG files (foto's) zal kunnen lezen of MP3/WMA bestanden zal je via een USB stick deze gegevens ook via dat apparaat kunnen gaan bekijken of afspelen.

Er zijn HDD records te koop die ook DVD's kunnen branden. In welk formaat die gaan branden zal denkelijk afhangen van merk tot merk. Vermoedelijk zal je deze dvd's op een ander apparaat kunnen afspelen.

En opgenomen programma op een USB stick gaan plaatsen, weet ik niet of dit gaat lukken en of dat al bestaat

Venkat
8 July 2009, 10:03
En opgenomen programma op een USB stick gaan plaatsen, weet ik niet of dit gaat lukken en of dat al bestaat

Ik heb gisteren avond anderhalf uur manuals doorpluisd, want deze mogelijkheid moet ik écht hebben als ik nog recorder koop. Blijkbaar kunnen ze allemaal wel divx lezen en de meesten hebben ook usb. ...

maar blijkbaar opslaan als divx op usb is voor de meeste recorders iets te moeilijk; begrijp niet goed wat hieraan zo moeilijk is...

maar goed, heb er na veel zoekwerk toch misschien één gevonden die dingen kan kopieren naar usb:
http://www.samsung.com/be/consumer/detail/detail.do?group=audiovideo&type=dvd&subtype=archive&model_cd=DVD-HR773/XEN

deze kan DIVX bestanden kopieren van HDD naar USB
maar nergens staat dat hij ook programma's op kan nemen in DIVX formaat?! iemand ervaring?

(als ik uiteindelijk de opgenomen titels niet in divx formaat heb, ben ik er niet veel mee natuurlijk)

Baloeke
8 July 2009, 22:35
Ik vermoed dat je iets verkeerd gelezen heb. In kenmerken zie ik staan:


USB 2.0

Met een USB 2.0 Host aansluiting kunt u JPEG- en MP3- bestanden of zelf opgenomen beelden van uw digitale camcorder eenvoudig kopiëren naar de hard disk van uw DVD/HDD recorder.


Je kan dingen die op een usb-stick staan kopieren naar de harde schijf van deze dvd recorder, en niet omgekeerd.
en

Opnamemedia DVD-RAM / DVD-R / DVD-RW / DVD+R / DVD+RW / HDD
Naar USB staat daar niet bij.

Venkat
22 July 2009, 16:36
Even laten weten dat ik inmiddels gevonden heb wat ik zocht:
(een week lang zoekwerk aan gehad)

Emtec Movie Cube Q800

Kan rechtstreeks afspelen en opnemen in MPEG op USB stick. De ingebouwde harde schijf is 500GB. Geweldig toestelletje, enkel spijtig dat er in de (oude) meegeleverde firmware zoveel bugs zaten. Veel frustraties in het begin, maar de nieuwste firmware loste al veel miserie op.

welsey1983
23 July 2009, 06:39
Venkat,u gebruikt deze externe schijf om films te bekijken op je tv en je hebt de externe schijf verbonden via netwerk,klopt?Wat is de prijs van dit pakketje?

Venkat
23 July 2009, 10:39
Zie het net zoals een ouderwetse videorecorder. Enkel, in plaats van bvb het journaal op te nemen op cassette, neem ik het op op usb (mpeg2) of interne harde schijf . Uiteraard kan het ook je opnames afspelen.

ivm dat netwerk: er is idd een lan aansluiting, maar daar heb ik al veel probs mee gehad. Volgens mij wordt het toestelletje te warm met Lan kabel in, want het crasht regelmatig dan. Maar goed, so be it.