Volledige versie bekijken : VMWare installatie



reddevel
7 July 2009, 15:18
Heb vandaag VMWare 6.5 Build 118166 geinstalleerd om mijn Vista Home Premium 64 bit maar als ik nu een besturingssysteem wil installeren in VMWare krijg ik volgende foutmelding;


Could not get vmx86 driver version: De ingang is ongeldig.
You have an incorrect version of driver "vmx86.sys". Try reinstalling VMware Workstation.
Failed to initialize monitor device. als ik dan op oké klik krijg ik nog deze melding;


Cannot find a valid peer process to connect tomoet er nog bijvermelden dat VMWare zich heeft geinstalleerd op C in de map Program files (x86). Iemand die mij goede raad kan geven???

Passant
7 July 2009, 17:54
Blijft het probleem bestaan als je update (http://www.vmware.com/download/ws/) naar de laatste versie?

Snakey
7 July 2009, 20:06
Je moet de 64bit versie van vmware gebruiken.

reddevel
7 July 2009, 22:55
Je moet de 64bit versie van vmware gebruiken.

kan ik die gratis verkrijgen want ben in het bezit dan van een 32 bit versie had ik op mijn vorige pc geinstalleerd was Xp Home 32 bit, wist niet dat er een 64 bit versie van bestond. :shy: :shy: :shy:

PeterN
7 July 2009, 22:57
Of de 64 bit versie van Virtual pc (http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=04D26402-3199-48A3-AFA2-2DC0B40A73B6&displaylang=en). Die werkt want heb hem deze week nog op vista 64 bit gebruikt.
Denk wel dat je de 64 bit versie nodig hebt maar dat de virtuele omgeving enkel 32 bit versies kan simuleren. Je kan er dus bv windows 7 64 bit niet in draaien, wel de 32 bit versie ;)

Elboulle
8 July 2009, 08:44
Yep, klopt totaal. Ik heb hier ook virtual pc op m'n machine staan, de x64 versie.. Server 2008 draait op vpc met de 32bit versie. (zoals peter zegt, 64bit gaat niet. Vind ik wel een beetje raar, want het os dat de boel host is x64, maar soit).

Doen zoals hierboven is beschreven en de boel zou moeten draaien.....
Oh, en installeer ook even, als je het nog niet hebt, het sp2 van Vista...(helpt ook weeral een beetje...)

Groetjes!!

reddevel
8 July 2009, 14:44
zover ik weet kan je op VMWare vanaf versie 5.5 een 64 bit besturingssysteem gebruiken als host en als gast vandaar dat ik deze graag zou willen blijven gebruiken maar ik vindt nergens terug waar ik een aparte 64 bit versie van VMWare kan halen en of deze wel degelijk bestaat???

Dopey
8 July 2009, 16:27
Sun Microsystems heeft ook een hele goeie (en gratis ) klaar staan om te downloaden: VirtualBox (http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads). Ik gebruik deze zelf al sinds een lange tijd en heb tot hier toe alles kunnen installeren. En bovenal, zéér gebruikersvriendelijk!!!!:good:

reddevel
8 July 2009, 16:41
je kan hem installeren op 64 bit als ik het goed begrijp maar kan je er ook een 64 bit systeem in laten draaien???

Snakey
8 July 2009, 17:50
64bit guest besturingssystemen worden ook ondersteund vanaf VirtualBox versie 2.0, op voorwaarde dat je een 64bit processor hebt met hardware virtualization support.
De servereditie van vmware is trouwens ook vrij te gebruiken.

reddevel
9 July 2009, 15:30
kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen workstation en server editie???

jurgenv87
9 July 2009, 15:57
De ene editie is waarschijnlijk voor gebruik op een gewone pc en de servereditie voor een pc die dient als server?

Mike
9 July 2009, 17:21
En daarnaast is Server gratis en Workstation niet :oink:

reddevel
10 July 2009, 09:44
kwaliteit en mogelijkheden hetzelfde of zit daar veschil in en niet te vergeten kun je de server editie gewoon draaien (gebruiken) op een gewone desktop pc???

Snakey
10 July 2009, 09:54
Bij de workstation zit alles in de workstation en wordt alles vanaf de workstation uitgevoerd, bij de server editie, heb je een servervariant en een clientvariant. Waarbij je met je client inlogt op de server en dan het besturingssysteem opstart op de server en alles doorgestuurd wordt naar de client. Voordeel hiervan is dat je vanop verschillende clientpc's een virtueel besturingssysteem kan opstarten via de server.

Mike
10 July 2009, 11:40
@Snakey: Maar het is toch gewoon mogelijk om zowel de Server- als de Clientversie op 1 PC te laten draaien hè?
Ik gebruik momenteel VMWare nog niet volledig maar ben het wel van plan.

Snakey
10 July 2009, 12:32
Ja dat is mogelijk.