Volledige versie bekijken : Weetje Western Digital Voeding problemen



nibler
8 July 2009, 21:12
Hoi Allemaal,
Een 6 tal maanden geleden heb ik een Wester Digital 1 Tb elements gekocht.
Nu sinds zaterdag werkte deze niet meer :wall:.
Als ik de voeding in het stopcontact steek gaat het groene lampje op de voeding branden,
koppel ik deze dan aan de disk gaat het lampje uit. Het lampje blijft dan ook uit totdat ik deze ontkoppel van de disk en netstroom en terug van vooraan begin.
Ik ben dan maar eens in forums gaan rond snuffelen en wat blijkt dat dit een veel voorkomend probleem is (en niet alleen op de 1 Tb disk maar op alle formaten van de elements groep).
Ik heb dan maar eens naar de support lijn gebeld en men weet van dit probleem.
Blijk baar is er een serie van slechte voeding door de kwaliteit controle geraakt.
Hij maakte er ook geen punt van en gaat mij een nieuwe voeding opsturen (binnen de 14 dagen zou ik deze moeten hebben).
De procedure die je dus moet volgen is gewoon naar WD support bellen:


Tel: 00800 275 493 38


Ik hoop dat ik hiermee ander kan helpen

Nibler

compuchrisje
8 July 2009, 21:44
Bedankt voor het melden Nibler, zal dit even als belangrijk markeren.

Euroke0
9 July 2009, 11:44
Dit is inderdaad intressant om te weten, hier zijn alle harde schijven op 2 stuks na allemaal western digital (tot volle tevredenheid), maar die schijf heb ik niet, maar k was van plan er eentje te kopen, uitkijken dus. Of zijn die die nu geleverd zeker van een goede voeding?

Mvg

nibler
9 July 2009, 18:02
Hoi Euroke0

WD wist mij te vertellen dat ze van leverancier zijn verandert.
Dus veronderstel ik dat de problemen zijn opgelost
Alleen weet je nooit hoeveel van die slechte voedingen nog ergens in de winkel liggen.

Euroke0
9 July 2009, 18:23
Daar vrees ik ook wat voor, maar als ze uiteraard een goeie service hebben scheelt dat meteen een pak, binnenkort es eentje gaan halen :-)

Bedankt voor de waarschuwing!

Emile.H
10 July 2009, 00:37
Ik heb ook een WD externe harde schijf. Ik ben er heel content van. Alleen is er sinds de eerste dag al iets mis mee.
Naar het schijnt (bij een vriend van mij, die dezelfde heeft toch) zit er een knop op de voorkant om die aan en uit te zetten. Een grote ronde knop die groen is. Bij mij zit die al van de eerste dag vast. De hdd start mee op met de pc, dus hij werkt. Maar ik heb hem nog nooit kunnen afzette ^^

nibler
31 July 2009, 20:34
Hoi allemaal,
Hier is een kleine update.
Ik heb vandaag mijn nieuwe voeding ontvangen en ja hoor alles werkt weer naar behoren (ik kan terug aan mijn data (y)).
Dikke pluim voor de support van WD :good::good:.
Als ik nog een disk nodig heb wordt het voor mij een Western Digital

(mag een slotje op)