Volledige versie bekijken : ubuntu drivers sapphire hd radeon 4850



jurgenv87
9 July 2009, 19:07
Ik heb wat problemen met de drivers voor mijn grafische kaart. Momenteel werk ik in ubuntu 9.04 met de oude drivers. Deze werken goed, alleen kan ik geen gebruik maken van Compiz en 3d acceleration. Wanneer ik naar hardwarestuurprogramma's ga dan worden nieuwere/betere? drivers gevonden(=commercieel stuurprogramma FGLRX van ATI/AMD). Wanneer ik deze installeer, kan ik wel gebruik maken van Compiz en 3d acceleration, maar kan ik geen dvd's afspelen want dan schokt het beeld. Wanneer ik een film op volledig beeld laat afspelen, dien ik telkens te resetten.
Het is dus ofwel het ene, ofwel het andere.

Iemand enig idee wat ik wel kan doen om al deze zaken met dezelfde drivers te laten werken?

Snakey
9 July 2009, 19:18
Welke versie heb je? Dat is normaalgezien opgelost sinds ATI Catalyst 9.6.

jurgenv87
9 July 2009, 20:11
Ik heb ati catalyst 9.6 juist geïnstalleerd. Compiz werkt en kan spelletjes spelen met 3d acceleratie, maar een dvd spelen is onmogelijk. Het beeld schokt en eens ik overschakel op volledig scherm, loopt alles vast.

Snakey
9 July 2009, 21:16
Gebruik je mplayer?

jurgenv87
9 July 2009, 21:40
Ja en VLC en nog andere. Steeds hetzelfde probleem. Ik heb trouwens alles opnieuw mogen installeren. Na een herstart kon ik niets meer doen. Opstarten in recovery mode ging ook niet meer.
Ik laat het gewoon zo nu.

Snakey
9 July 2009, 22:36
Probeer dan eens de video output in vlc of mplayer naar X11 te veranderen. Hiermee zal de hardware acceleratie ervoor uit staan, maar de ATI drivers kunnen die blijkbaar toch niet aan.