Volledige versie bekijken : fotos-picasa



ermonneke
9 July 2009, 20:36
goeienavond mensen allemaal ik heb voor u mischien een zeer domme vraag maar voor mij niet simpel wij zijn nog echte bleukes ja ik zeg wij omdat ik met men vrouwke samen de zelfde computer deel nu mijn vraag als het kan ne simpelen uitleg aub hoe plaats ik fotos die ik aankrijg per e-mail naar picasa

wij hebben windows vista sp1 alvast bedankt groetjes mon:shy:

butskristof
9 July 2009, 21:37
Kan je de foto's die je aankrijgt onder een andere map opslaan op je harde schijf?
Als je dan Picasa opent zoekt hij elke keer naar nieuwe foto's en staan deze dus ook in de bibliotheek van Picasa.
Grtz,
Kristof

De Hulk
9 July 2009, 23:01
Ermonneke, wil je de volgende keer wat komma's en punten plaatsen, dan leest het iets gemakkelijker en komt de vraag duidelijker over.

Je kunt geen foto's 'opslaan' in Picasa. Je moet de afbeeldingen gewoon opslaan in een map die je zelf maakt of in de map 'Mijn afbeeldingen'. Wat Picasa doet is alle afbeeldingen scannen en maakt daar een lijst/bibliotheek van. Er worden geen kopieën gemaakt en de originele bestanden blijven op de locatie staan. Ga je in Picasa afbeeldingen verwijderen dan wordt gevraagd, wil je ze ook van je computer verwijderen? Dan altijd 'nee' kiezen, want bij 'ja', worden de afbeeldingen permanent van de harde schijf gewist. Heb je nieuwe foto's op je harde schijf gezet, dan kun je Picasa opnieuw laten scannen. Deze optie zit wel ergens in het menu, kijk dit even na.

ermonneke
11 July 2009, 12:50
Beste hulk,eerst en vooral bedankt voor de uitlegwaar ik echt mee geholpen ben, maar wat betreft die punten en commas das andere kak, want ik zijn op men dertiende van't school gebleven door omstandigheden thuis en toen was dat allemaal nog mogelijk he en toen begreep ik daar ook al niks van van punten en commas,maar goed dat ge het zegd ik zal er op letten en zo leer ik dat mischien ook nog wat he.Alvast bedankt groetjes mon:shy:

De Hulk
11 July 2009, 15:46
* Leestekens
in·ter·punc·tie, (<Lat.) de; v., 1. het plaatsen en de wijze van plaatsing der leestekens; - 2. de leestekens zelf: interpunctie aanbrengen in een tekst.


De leestekens zijn: de punt, de komma, de kommapunt, de dubbele punt, de aanhalingstekens, het beletselteken (drie of meer punten), het gedachtestreepje, het vraagteken en het uitroepteken.


De punt dient om het einde van een zin aan te geven en wordt verder geplaatst na afkortingen, behalve die van namen van maten, gewichten, natuurkundige en scheikundige namen (dus m, g, km; V; C, Hg, Sn, niet m., g. enz.): ald., aldaar; b.d., buiten dienst; etc., etcetera; vgl. vergelijk. Achter titels schrijft men ook steeds een punt: Dr., doctor; Ir., ingenieur; Jhr., jonkheer; Mr., meester; Ds., dominee (dominus); Mgr., monseigneur.


Ten aanzien van de KOMMA kan als algemene regel gesteld worden: plaats een komma daar en alleen daar, waar bij het gewone spreken of lezen een rust gehoord of gevoeld wordt.


Veel gegevens over Taal & Spelling kun je vinden in van Dale (http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=keuze) (woordenboek) en bij de Nederlandse Taalunie in de Leidraad (http://woordenlijst.org/leidraad/inhoudsopgave/).