Volledige versie bekijken : Pc maakt geen netwerkadres aan



Brabandertje
12 July 2009, 20:18
Ik ben verhuisd en we hebben nu een Sitecom WL535 router voor draadloos internet. Via de laptop hadden we zonder problemen in no time internetverbinding, maar de vaste computer kan geen netwerkadres verkrijgen geeft ie aan. Hierdoor lukt het maar niet om verbinding met internet te krijgen.

Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen?

PeterN
13 July 2009, 00:31
Zijn jullie van provider verandert met de verhuis? Welke provider heb je?
De vaste pc steekt met een kabel op één van de vier poorten van de router? Flikkeren de lampjes aan de aansluiting van je desktop?
Kijk eens na als met de verhuis de netwerkkaart niet is losgekomen. Is alles nog normaal (geen rode kruisjes) in configuratiescherm/systeem/apparatenbeheer/hardware
Heb je dezelfde kabel gebruikt als voorheen en heb je geen settings verandert in de router?

Brabandertje
13 July 2009, 12:34
We hebben UPC maar de laptop heeft geen problemen met het internet, dus het lijkt niet daar aan te liggen. De netwerkkaart werkt prima maar de sitecom router gebruikt een usb-stick om het draadloze internet mee te ontvangen, dan maakt die kaart toch niets meer uit? En we hebben niets in de router aangepast want daar kunnen we niet bij vanaf de computer, het interne ip adres herkent hij niet. Dit doet hij op de laptop wel..

Lastig maar hopelijk kan iemand hier ons helpen:)

carl
13 July 2009, 13:15
De netwerkkaart werkt prima maar de sitecom router gebruikt een usb-stick om het draadloze internet mee te ontvangen
Hoe bedoel je juist ? Je gebruikt een WiFi dongle (stick) op USB voor de desktop ? Deze stick heeft uiteraard ook wel drivers nodig. Is deze correct geinstalleerd (of heeft hij voordien nog gewerkt) ?
Je moet in dat geval ook verbinden met het draadloze netwerk. Normaal gezien staat er als de usb dongle correct herkend wordt ergens in de system tray (rechts van onder) een icoontje van deze wifi adapter.

Ook eens controleren of de netwerkadapter die je wil gebruiken geen statisch IP ingesteld heeft gekregen:
- open 'netwerkadapters/netwerkverbindingen' in het configuratiescherm (het kan zijn dat je eerst nog een categorie netwerk/internet moet kiezen afhankelijk van de gekozen weergave en XP/vista)
- rechterklik op de adapter die je gebruikt voor het internet op de desktop (LAN adapter, wifi adapter, ...)
- eigenschappen
- het eigenschappen venster van 'TCP/IP' oproepen
- twee keer 'automatisch een adres laten toewijzen' aanvinken

PeterN
13 July 2009, 13:19
Dus al ik het goed versta heb je twee draadloze verbindingen. Eentje naar uw laptop die goed werkt en eentje naar uw desktop waar een usb stick het signaal ontvangt?
Heb je dan al eens gescanned naar beschikbare draadloze netwerken op je desktop met de bijgeleverde software van de stick? Is daar je draadloos netwerk te zien? En heb je de juiste beveiliging dan opgegeven om connectie te maken?

Edit Carl was net sneller :D

Brabandertje
20 July 2009, 19:23
Ik heb alles gedaan wat hierboven staat maar het werkt nog steeds niet. Hij blijft geen netwerkadres aanmaken. Mijn laptop heeft een eigen draadloze netwerkkaart erin zitten, hierdoor maakte hij zonder problemen een verbinding aan, deze laptop is ook nieuw. De desktop is ouder en heeft hiervoor op een bedraad netwerk gestaan en geeft nu dus problemen. Meer ideeën?

PeterN
20 July 2009, 20:46
Voor uw desktop moet je dan eerst de meegeleverde software installeren die bij het stickje is. Als dat goed is geïnstalleerd moet je met die software scannen naar beschikbare draadloze netwerken. Als je ssid broadcast aan hebt staan in uw draadloze router ga je uw netwerk zien met de naam. Als het een beveiligd draadloze verbinding is moet je dan eerst uw beveiliging op de desktop zo instellen als dat die staat in de router. Daarbij moet je het juiste paswoord ingeven ene dan verbinding maken. Als je de beveiliging verkeerd in geeft ga je zien dat de verbinding uitstekend is maar dat je geen toegang en ip krijgt. Welke beveiliging je in je router hebt staan zou je moeten weten. Je kan altijd eens kijken hoe die bij je laptop staat (WEP/WPA...) Het paswoord kan je niet zien en zal je moeten kennen.
Deze desktop was voorheen bedraad aangesloten? Dan zal je idd bovenstaande stappen moeten doen. Het kan ook zijn dat er nog een mac beveiliging ook nog op de router staat. Dan zal je het mac adres van je desktop in de router moeten ingeven.
Mocht je er niet aan uit kunnen dan moet je eens ipconfig (zie hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=39094) punt 1) doen op je laptop en op je desktop en het resultaat hier eens posten.

dannyma
21 July 2009, 15:33
Start ga dan naar uitvoeren en tik cmd in en dan enter en dan ipconfig en zie is of hij adres heeft zoniet moet je er eentje aanvragen met ipconfig/released en daarna ipconfig/renew als dat is .
anders ligt het ergens anders aan .

carl
21 July 2009, 17:47
Start ga dan naar uitvoeren en tik cmd in en dan enter en dan ipconfig en zie is of hij adres heeft zoniet moet je er eentje aanvragen met ipconfig/released en daarna ipconfig/renew als dat is .
anders ligt het ergens anders aan .
Er wordt gezegd dat er geen netwerkadres wordt verkregen = geen IP.
Het is trouwens ipconfig /release en ipconfig /renew ;) (het is wel het proberen waard maar als het niet automatisch gebeurt zal het zo ook weinig effect hebben).
Blijkbaar is er dus wel al verbinding met het draadloos netwerk, dus zal het zijn zoals peterN zegt: foute WEP/WPA key of conflict met MAC filter (of heel misschien het ingesteld zijn van een statisch IP, maar als de stappen die ik eerder zei gevolgd zijn zou dat niet mogen).

dannyma
21 July 2009, 21:39
Nee hoor released hier toch verschillende keren moeten doen in het hotel vanwege de router altijd verandere van adres .
Het leuke was dat ik veel alleen zat in die ruimte van wifi zone en als er iemand toch kwam mij vroeg hoe ik toch kon surfen zelfs personeel vondt het raar :lol: .

wolfskin
21 July 2009, 21:46
Heb net hetzelfde voor gehad met mijn Dell laptop. Na het herinstalleren van de driver van mijn onboard wifi was dit opgelost.

carl
21 July 2009, 22:25
Nee hoor released hier toch verschillende keren moeten doen in het hotel vanwege de router altijd verandere van adres .
Het leuke was dat ik veel alleen zat in die ruimte van wifi zone en als er iemand toch kwam mij vroeg hoe ik toch kon surfen zelfs personeel vondt het raar :lol: .
Ik wil je gerust op je woord nemen hoor ;) Ik kan het niet testen voor de moment (alle, ik kan dat wel doen, maar aangezien mac ipconfig al niet kent ;)) maar ik heb in windows altijd ipconfig /release gebruikt(zonder D dus).

Edit: ik was dus nieuwsgierig en heb het eens geprobeerd(windows xp na een paar maand eens uit slaapstand gehaald :D):
>ipconfig /released
Fout: niet herkende of onvolledige opdrachtregel

>ipconfig /release werkt correct het iss dus zonder D ;)

PeterN
21 July 2009, 22:32
Het is zonder de 'D':


Opties:
/? Deze helptekst weergeven.
/release Het IPv4-adres voor de opgegeven adapter vrijgeven.
/release6 Het IPv6-adres voor de opgegeven adapter vrijgeven.
/renew Het IPv4-adres voor de opgegeven adapter vernieuwen.
/renew6 Het IPv6-adres voor de opgegeven adapter vernieuwen.

Maar laten we ontopic blijven ;)

cablegaai
23 July 2009, 11:10
Post is een screenshot van :

in cmd -> ipconfig /all
venster wanneer je scant op draadloze netwerken
wanneer je dubbelklikt op je 2 pcschermpjes rechtsonderaan
properties van je netwerkkaart-internet protocol(tcp/ip)

Het feit dat je een connectie krijgt gaat waarschijnlijk een ip zijn met beperkt functionaliteit in de range van 169.x.x.x
Het zou vanalles kunnen zijn, bv ook je dhcp server die geen adressen meer uitdeelt omdat ze allemaal al uitgedeelt zijn, maar dat betwijfel ik ten sterkste (met een standaard netmask van 255.255.255.0 heb je toch 252 hosts beschikbaar voor je netwerk)