Volledige versie bekijken : Please wait while TPM is connecting...



kurt002
13 July 2009, 20:36
Beste,

gebuur van mij heeft volgende laptop: HP 6730B (met Windows Vista Business).
In het begin startte deze deftig op (pakweg 2 minuten).
Momenteel (is wel al een tijdje zo) duurt dit zeker het dubbele.
De grote vertraging komt er net na het loading balkje van vista waarna een scherm komt 'please wait while TPM is connecting'. Als dit gedaan is, komt het scherm 'welkom' en start hij verder op.
Op het kadertje van TPM kan je op cancel drukken, maar dit doet dan niets (je moet gewoon blijven wachten).

De 1e vraag is, wat is dit precies?
En dan de logische 2e vraag, kan dit uitgeschakeld worden (ik meende dat deze in het begin van de aankoop (de eerste 3 a 4 weken) niet voorhad...

Alvast bedankt.

Dopey
13 July 2009, 21:21
TPM is de afkorting van Trusted Platform Module, een microchip die datadiefstal tegengaat. Gaat dit om een bedrijfslaptop? Dan weet ik zo zeker nog niet of hij dit kan/mag uitschakelen. Maar ik heb al even gegoogled en ik denk wel dat dat te doen is....

kurt002
14 July 2009, 17:40
TPM is de afkorting van Trusted Platform Module, een microchip die datadiefstal tegengaat. Gaat dit om een bedrijfslaptop?.

Neen, geen bedrijfslaptop, een privé laptop...
Hoe kan dit dan écht uitgeschakeld worden (en wat zijn dan de nadelen hiervan...)?

Fakke_Berto
14 July 2009, 20:13
Dat zou ergens in het BIOS onder beveiliging moeten staan.
http://forums13.itrc.hp.com/service/forums/bizsupport/questionanswer.do?threadId=1089574&admit=109447627+1247595176354+28353475