Volledige versie bekijken : Diskettes



desje
15 July 2009, 19:32
Hallo,
Nu zit ik met een probleem,ik heb namelijk nog enkele documenten op diskettes staan en wil die nu op mijn computer zetten maar daar ik deze al lang niet meer gebruikt heb krijg ik die niet meer open en krijg de volgende melding in tekstdocument
""Deze schijf is gecomprimeerd met DriveSpace 3 waarvoor Windows 98 is vereist.
U dient het station eerst op de volgende manier te koppelen:
1. Voer DriveSpace uit. Kies Uitvoeren in het menu Start van Windows 98,
en typ de opdracht DRVSPACE in het vak Openen.
2. Klik op het station dat deze schijf bevat in DriveSpace,
klik op het menu Geavanceerd, en klik vervolgens op Koppelen.
(Als dit bestand zich op een ander station bevindt dan hetgene
dat de schijf fysiek bevat, is het gecomprimeerde station al gekoppeld).
Zo koppelt u automatisch alle beschikbare gecomprimeerde
stations: klik op het menu Geavanceerd, klik vervolgens
op Instellingen, en selecteer het vak
Automatisch nieuwe gecomprimeerde stations koppelen.
BELANGRIJK: om dit gecomprimeerde station te kunnen koppelen en gebruiken,
dient u Windows 98 en DriveSpace 3 uit te voeren.""
Wat moet ik nu doen ik heb WINDOWS 98 niet meer op mijn computer staan, moet ik deze terug installeren of is er een andere oplossing voor mijn probleem
Het zou heel jammer zijn moest ik mijn documenten kwijtspelen ik dacht dat ze veilig opgeslagen waren maar dit is dus blijkbaar niet het geval
Graag hulp
Groetjes
Desje

Baloeke
15 July 2009, 20:36
Kan dit je verder helpen. Klik hier (http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-55593_35_0.html)

desje
15 July 2009, 20:58
Bedankt voor je reactie Baloeke maar zo sterk is mijn engels nu ook weer niet om dit alles begrijpend te lezen, ik denk wel dat er een oplossing in staat maar versta het niet allemaal
Alvast bedankt maar we zoeken verder

Baloeke
15 July 2009, 21:13
Misschien lukt het met het trial programma van drivespace explorer (http://www.tucows.com/preview/245756).

PeterN
15 July 2009, 21:58
Misschien lukt het met het trial programma van drivespace explorer.
Denk dat dat niet gaat lukken ;)
DriveSpace is een tool van microsoft waar bij oudere systemen (win95/98) je drives kon comprimeren om er meer data op te krijgen. Sinds xp is dit niet meer aanwezig. Om makkelijke en snel geholpen te zijn kan je best een pc met nog win98 opzoeken. Daar kan je dan makkelijk uw diskette decompressen zodat het gewone data is en gelezen kan worden in xp.
Vind je geen win98 pc dan kan je nog een opstart diskette van win98 proberen te maken en daar dan drivespace op installeren en alsnog uw diskettes decompressen. Dit is natuurlijk de langere en moeilijke weg:p

desje
15 July 2009, 22:10
Ik zal dat eens proberen op het werk maar ben nu in verlof en moet 3 weken wachten, ik zal dan iets laten weten
Tot later

Fakke_Berto
16 July 2009, 09:44
Ik heb hier nog een operationele win98 computer staan. Je kan die documenten eventueel naar mij sturen. Dan zet ik die wel eventjes om en stuur ze terug. Als het vertrouwelijke documenten zijn is dat iets anders natuurlijk. Jij moet het weten.

desje
16 July 2009, 18:27
Ik wil dit wel doen dit zou misschien de kortste en de gemaakelijkste oplossing zijn, is dit dan via de post of hoe???
Alvast heel mooi dat je dit zou willen doen
Gtz

Baloeke
16 July 2009, 22:00
Misschien wonen jullie in dezelfde streek. Dit kan je natuurlijk via PM eens navragen aan Fakke Bertho (http://www.minatica.be/private.php?do=newpm&u=3694).

desje
24 July 2009, 11:00
problemen zijn opgelost, dank daarvoor aan Fakke Berto
Met deze mag dit hoofdstuk afgesloten worden
Bedankt voor alle reacties
Groetjes