Volledige versie bekijken : help me aub heel dringend !!



phoeniixx
17 July 2009, 23:27
mijn pc doet sinds een tijdje al raar soms blijft hij hangen en doet hij niks meer en soms krijg ik blauw scherm wanneer ik aan het surfen ben en dan moet ik mijn pc opnieuw opstarten en nu na een tijdje heb ik een fout altijd als ik mijn pc opstart komt em direct uit op de bios en dan doet hij niks meer ik krijg zelfs het begin scherm niet meer van windows zelf hij komt direct op de bios uit help mij aub aub aub aub !!

grtz michael:bow::bow::bow::bow::bow::bow::bow::bow::bo w::bow::bow::bow::bow::bow:

compuchrisje
17 July 2009, 23:36
Als je pc toch wil opstarten, kijk dan in Configuratiescherm - Systeembeheer - Logboeken.
Kijk of daar in één van de onderdelen foutmeldingen over deze situatie staan.

Handig om weten is ook welk OS je hebt, XP of Vista?

Geef de meldingen door die op de tijdstippen van vastlopen worden gegeven, dan kunnen we 't voor jou eventueel opzoeken.

phoeniixx
17 July 2009, 23:41
heb je msn dit gaat sneller ik ben op laptop en de pc staat langs me als je wilt

carl
18 July 2009, 15:15
Ik vermoed dat er een probleem is met een temperatuur, fan speed of voltage. Kan je in de bios even kijken in de hardware monitor ? Staat daar iets in het rood ? Kan je zoniet even zeggen wat daar staat ?

ultddave
18 July 2009, 16:59
Als je de PC kan opstarten moet je eens de laatste file in de volgende locatie:

c:\windows\minidump
naar mij sturen, indien mogelijk.

Mijn emailadres mag ik niet op het forum plaatsen. Maar het staat in mijn profiel.
http://www.minatica.be/member.php?u=12746

Mvg,
Dave

ajaxloverr
19 July 2009, 19:53
Ga naar: Configuratiescherm->Systeem->Geavanceerd->Opstart- en herstelinstellingen.
Haal daar het vinkje weg voor: De Computer Automatisch Opnieuw Opstarten.

Post eens wat je te zien krijgt in dat blauwe scherm (BSOD).

compuchrisje
19 July 2009, 21:13
Topic starter raakt niet verder dan de Bios, windows start gewoon niet meer op.

Even nog vermelden: als je een probleem hebt, post je het op het forum. Moderators en leden die kunnen helpen, zullen dat ook doen, naar eigen vermogen en kunnen.
Wat je niet doet is de PM-box van moderators of leden spammen over je probleem, zo hebben andere leden er niks aan.

ajaxloverr
19 July 2009, 22:55
Topic starter raakt niet verder dan de Bios, windows start gewoon niet meer op.


Sorry, maar dat kan ik niet echt uit de begin-post opmaken ;) .

ultddave
19 July 2009, 23:49
Kan je opstarten vanaf de CD-ROM?
Anders zie ik niet veel uitwegen. Je kan de data altijd backuppen door hem in een andere PC te steken als slave.

Mvg,
Dave

carl
20 July 2009, 10:54
Sorry, maar dat kan ik niet echt uit de begin-post opmaken ;) .



... en nu na een tijdje heb ik een fout altijd als ik mijn pc opstart komt em direct uit op de bios en dan doet hij niks meer ik krijg zelfs het begin scherm niet meer van windows zelf hij komt direct op de bios uit

Klinkt vrij duidelijk toch ? ;)

PeterN
20 July 2009, 11:04
Ik denk dat de dringendheid voorbij was na 1 uur ;)

Spoorzoeker
22 July 2009, 14:38
Afgelopen week ben ik bij zo'n probleempc geweest.
Zijkap er af gehaald en eerst eens met een tandenborstel alle fans schoongemaakt, evenals de koelribben van de grafische kaart.

Daarna een tafelventilator vlak voor de kastopening gezet en zie: probleem opgelost.


Beste PeterN, hoe groter iemand schrijft Dringend, help, spoed,
hoe minder ik er aandacht aan schenk. Bij echte spoed gaan ze maar naar de winkel, voor de rest is er Minatica. :bow: :good:

Fakke_Berto
22 July 2009, 19:20
Een proper verfborsteltje met lange haren en de stofzuiger erbij doet ook wonderen.

broere69
6 August 2009, 23:32
als alle nuttige tips voor de moment niet helpen ,eens al je pci kaarten uithalen en rams ook en HD's ook en 1 per 1 er terug insteken vb eerst de rams dan opstarten dan 1 pci kaartje er in en opstarten enz..... kan ook ergens een hardwarefout zitten.

compuchrisje
7 August 2009, 00:20
'k Ga deze best sluiten. Topic is bijna een maand geleden gestart en poster heeft niks meer van zich laten horen.
Bedankt aan hen die probeerden te helpen!