Volledige versie bekijken : Massa bestanden overzetten.



Emile.H
19 July 2009, 12:55
Oiooii,

Volgende week komt mijn nieuws systeem binnen. Ik ben nu bezig met alles van deze pc op mijn externe hdd te zetten. Want deze pc is vanaf nu voor mijn vader.
Muziek, documenten enzoverder zijn ge-backupped.
Maar ik zit nog met een 600gb aan video bestanden. (uncompressed HD avi van 300fps, dus dat is zo'n 1.5gb per seconde aan video. :evil:)
Die zou ik willen overzetten naar een andere pc. Maar hoe doe ik dat? Ik zou het in 2 keer kunnen doen met mijn externe hdd. Maar is er een andere makkelijkere manier. Kan ik ook de 2pc's in netwerk zetten en zo doorsturen?

Want de harde schijven samen steken doe ik liever niet. Netwerk lijkt me het beste....

Ik vertrek morge op vakantie, dus ik zal niet meteen kunnen antwoorden in dit topic.

Alvast bedankt,
mvg, Emile

Mike
19 July 2009, 14:23
PC's beide in het netwerk zetten is een optie, maar gaat werkelijk ten koste van de snelheid.
Als je beide HDD's in één PC zou zetten (S-ATA zou schitterend zijn) gaat dit veel sneller en hoeft er maar 1 PC aan te staan.
Het ligt er natuurlijk aan welke redenen dat je hebt om de HDD's niet samen in één PC te steken.

g_man
19 July 2009, 14:29
Gebruik maken van een ttol zoals Acronis True image,...da kan je een voleldige HDD of map ineens kopiëren. Dat gaat een stuk sneller.

Mike
19 July 2009, 14:57
@g_man: Zelf gebruik ik Acronis (nog) niet, maar als je via Acronis een kopie maakt van 600GB aan videobestanden, kan dit toch nooit kleiner dan 300GB (Emile's externe HDD) worden? Of vergis ik me hier lelijk in?

g_man
19 July 2009, 15:18
Waar haal jij dat die externe HDD maar 300GB is?
En hij moet die copy rechtstreeks naar de andere HDD maken, niet via een externe.

carl
19 July 2009, 15:23
Snelheden:
USB: 480 mbit: theoretische snelheid van 60 MB/s -> in praktijk 25-40
Firewire: nagenoeg identiek aan USB
LAN: 10/100/1000 mbit -> 1.25 MB/s, 12.5 MB/s, 125.5 MB/s
wireless: G standaard (54 mbit = 6.XX MB/s) of N standaard (300 mbit = 27.5 MB/s)
Sata: 1 (1,5 Gbit/sec (192 MB/s)) of 2 (3 Gbit/sec (384 MB/sec))
en gewone PATA (IDE, ATA) is 33, 66, 100 of 133 MB/s

Je kan dus wel zien wat er het snelst zal gaan ;) (dit zijn wel theoretische snelheden en hangen van externe factoren ook af)

Emile.H
19 July 2009, 16:32
Waar haal jij dat die externe HDD maar 300GB is?
En hij moet die copy rechtstreeks naar de andere HDD maken, niet via een externe.
Omdat ik zei dat die 600Gb waarschijnlijk in 2 keer zou moeten met de externe hdd ;)
Hij is idd 320gb.

De reden dat ik de 2 harde schijven niet wil samen steken is als volgt.
Ik zit nu met 2 harde schijven in RAID0
De nieuwe pc heeft 2 schijven NIET in raid. Maar het mobo ondersteund het wel. En daarom weet ik zelf niet hoe ik hoe ik die er allemaal in steek enzo. En met al die OS'en, (en misschien master/slave dinges... blup) Dan laat ik ze liever een paar uurtjes doen via het netwerk.

Maar het lijkt mij denk ik nu het makkelijkst zeker als ik ze beide in een netwerk zet, en dan met shared files ofzoiets :wtf::shy:

Oh, en g_man, hoe zet je dan die image over? ahaaa! ;)
Want het aantal bestanden is niet zoveel, 't is de grootte.

Mike
23 July 2009, 17:35
Dat was inderdaad mijn redenatie over de grootte van de HDD. En zat er niet veel naast :good:
Maar als het voor jou geen probleem is kun je het inderdaad ook over het netwerk laten lopen. Ik raad je wel aan dan niet alles in één keer te doen, maar met paren. Mocht er dan iets misgaan dan weet je in ieder geval wat wél al volledig gekopieerd (veiliger dan knippen) is.

En wat Acronis betreft, heb het nog steeds niet gebruikt (a), maar waarschijnlijk wordt er sowieso een flinke compressie gedaan dan (?), maar dan heb je wel weer 1 huge file (of 2, of 3, of ... m.a.w. maar erg weinig maar afzonderlijk erg groot, zelf vermijd ik dit altijd liever wanneer het op kopiëren aankomt, zie de reden hierboven.)

Succes.

Fakke_Berto
23 July 2009, 19:40
Kan je in zo een geval rechtstreeks de 2 pc's verbinden via USB of firewire?