Volledige versie bekijken : Snelkoppelingen repareren (freeware)



De Hulk
19 July 2009, 16:31
Ik heb zo'n 100 snelkoppelingen en de bestanden zijn niet meer op de oorspronkelijke locatie. Kan ik deze op een snelle manier repareren?

Baloeke
19 July 2009, 16:49
Het programma WinUtilities (http://downloads.vnunet.nl/download-winutilities/windows/utilities/cleaners/38389/), zou daarvoor in aanmerking komen. Deze test versie is 30 dagen te gebruiken.

De Hulk
19 July 2009, 16:56
Bedankt voor de snelle reactie. Wil je even kijken naar:
http://www.ylcomputing.com/content/view/9/27/
Dit is de laatste versie? Helaas krijg ik op deze site een waarschuwing: site is onveilig: Spyware.XPKey. Kan ik het bestand downloaden naar bureaublad en dan scannen met NIS2009 en MBAM?

Baloeke
19 July 2009, 17:50
Ik heb deze melding niet ontvangen. Het bestand geeft oog geen melding van virus bij mij (NOD32)

compuchrisje
19 July 2009, 21:28
Via Firefox opgehaald, die heeft al een ingebouwde scanner: geen melding.
Gescand met Avast: geen melding
Gescand met aSquared: geen melding

De Hulk
19 July 2009, 21:55
Gedownload en gescand met NIS2009 en MBAM, geen problemen, helaas nog niet geïnstalleerd. Glary Utilities heeft ook een snelkoppelingfixer, maar dat is lachen geblazen... Je moet bij iedere koppeling nog handmatig naar de doelmap bladeren!!!

Oh, ja, groot probleem gehad met Word 2007. Alle snelkoppelingen stonden in de map waar ook het originel tekstbestand stond. In deze map moet een fout zijn ontstaan en bij het plaatsen van een link in het document kon geen startlocatie worden vastgesteld en liep Office vast, waarbij je via taakbeheer de zaak moest beëindigen. Een reservekopie moest je dan telkens weer opslaan. Leuk probleem. Schijfcontrole gedaan, alles oké. Alle bestanden dan maar naar een nieuwe map verplaatst behalve het originele Worddocument.

De Hulk
20 July 2009, 16:02
WinUtilies hanteert hetzelfde principe als Glary Utilities dus handmating de doelmap aangeven of bladeren zoals Windows zelf doet. Dat schiet niet op en is uitgelopen op een totale mislukking.

P.S. Ik wil met onveilig aangeven dat de betreffende website door NIS2009 als onveilig wordt beschouwd. Spyware.XPKey zou dan ergens op de site zijn aan te treffen.