Volledige versie bekijken : Draadloos internet



Geraar
21 July 2009, 12:17
Ik werk tot nu toe nog steeds met kabel. Me vraag is nu wat zouden jullie mij aanraden daardloos of bij kabel blijven? Draadloos is natuurlijk handiger dat weet ik maar ik zit met het stralingsgevaar in die iedereen zegt zoals je bij gsm hebt. Het zou draadloos internet zijn om thuis te gebruiken en niet om overal te gebruiken dus niet met zo'n kaartje.

Dopey
21 July 2009, 12:46
Met de kabel is je verbinding wel stabieler. Voordeel van draadloos is dat je niet gebonden bent aan kabels in huis. Das eigenlijk heel subjectief dus.....

Baloeke
21 July 2009, 14:30
Als je gebruik maakt van een laptop, kan het handiger zijn dat je draadloos kan surfen. Je kan dan op alle plaatsen in je woning gebruik maken van het internet. De meeste en recente laptops hebben een ingebouwd draadloos netwerkkaart aan boord (WiFi)
Als je gebruik maakt van een Desktop heb je vermoedelijk een stickje (Wifi-USB)nodig om je draadloos netwerk te kunnen gebruiken.

dannyma
21 July 2009, 15:23
Je kan ook kiezen voor internet via electriciteitsnetwerk want meestal zijn er stopcontacten genoeg is huis .

Geraar
21 July 2009, 16:32
Bedankt voor de reactie maar wat ik eigenlijk wil weten is of dat het stralingsgevaar redelijk groot is zoals zoveel dat zeggen?

Dopey
21 July 2009, 19:17
Laat je niet bang maken.....als je je daar zorgen over maakt kan je nooit meer de gsm gebruiken, nooit meer de microgolf.....kan nog wel effe doorgaan zo ;)

dannyma
21 July 2009, 21:19
Bedankt voor de reactie maar wat ik eigenlijk wil weten is of dat het stralingsgevaar redelijk groot is zoals zoveel dat zeggen? Ik heb 5 jaar radio gedaan en constant onder de straling van de toch 1000 watt vermogen zender en antenne's die het vermogen nog is vermeerdervouwdigde in db in gezeten dus gsm van 1.5 watt wel op hoge frequentie zal zeker niet veel of zelfs geen schade maken of je hersenen doen bakken als je dat bedoelt ;).
resultaten zijn er nog niet vanwege het nog niet zolang bestaat en zullen pas te weten komen over tientallen jaren maar ik twijfel heel zwaar er aan ;). als je zie hoeveel straling alleen onze zon geeft op zo elke frequentie en gelukkig dat we er nog door onze dampkring wordt door beschermd mag je gerust draadloos gaan ;).

Geraar
22 July 2009, 17:43
En kwa beveiliging ?

Baloeke
23 July 2009, 16:25
Het is beter dat je deze beveiligd, zodat er geen buitenstaanders gebruik kunnen maken van jou internet. In de tutorial over Draadloos netwerk beveiligen (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=7) kan je alles vernemen, hoe je dat kan doen.

Geraar
24 July 2009, 16:18
Doet de installateur dat allemaal niet voor je?

Baloeke
24 July 2009, 21:32
Bij Telenet loopt momenteel (http://telenet.be/1228/0/1/nl/thuis/shakes/promoties.html) een acties om draadloos te surfen, voor €1. Als je er een Shake neemt.

De installateur dat draadloos netwerk beveiligen. Als je reeds klant bent van Telenet, kan je dat best eens navragen.

Bij Belgacom (http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=ad_mod_wrl&WT.mc_ev=homeres_FR&WT.mc_id=TextLink_Right__wireless_modems) vragen ze hiervoor €99, enkel de modem

Je kan natuurlijk ook een router aanschaffen, wel opletten dat de aansluitingen van Telenet en Belgacom verschillend zijn.