Volledige versie bekijken : office 2003



zani
22 July 2009, 16:00
Hallo iedereen ,

Mijn dochter heeft een jaar of 5 terug enn pc gekocht met office 2003, en nu krijgt ze regelmatig het bericht binnen dat de office niet legitiem zou zijn. Mijn eerste vraag is ; hoe kan dat na 5 jaar, en ten tweede wat is daar aan te doen ?

Als het kan graag een antwoordje hier op.


Groetjes...Zani:good:

compuchrisje
22 July 2009, 16:58
Als je dochter die Office indertijd heeft aangekocht, is een telefoontje naar Microsoft voldoende. De nummers kan je hier (http://support.microsoft.com/gp/phonenumbers/nl-be)vinden.
Stond Office al op de pc, dan is de vorige eigenaar of verkoper aansprakelijk voor de installatie en moet je bij die persoon wezen.

vdhee
22 July 2009, 17:26
1. Ga naar "systeemherstel" en zet de PC terug naar een tijdstip voor de melding van Microsoft dat de Office 2003 niet legitiem zou zijn.
2. In de software updates, schakel het automatisch updaten uit.

De PC (en de software) is al zo'n 5 jaar oud dus de updates heb je niet echt meer nodig. Zorg er wel voor dat de PC een goede Anti-virus software heeft, bv. AVG 8.5 (gratis).

Spoorzoeker
22 July 2009, 18:34
De oplossingen zijn goed, maar er word ook gevraagd hoe dit kan.

Welnu, als ze de pc tweedehands heeft gekocht en Office stond er op, dan zal het voor 99% een illegale versie zijn geweest.

Niks aan de hand, jarenlang niet, totdat Microsoft nu ineens gaat controleren middels een update of Office wel legaal is.
Vandaar dat ze die melding nu pas krijgt. :bow:

jxjxw
22 July 2009, 18:37
1. Ga naar "systeemherstel" en zet de PC terug naar een tijdstip voor de melding van Microsoft dat de Office 2003 niet legitiem zou zijn.
2. In de software updates, schakel het automatisch updaten uit.

De PC (en de software) is al zo'n 5 jaar oud dus de updates heb je niet echt meer nodig. Zorg er wel voor dat de PC een goede Anti-virus software heeft, bv. AVG 8.5 (gratis).


met systeem herstel krijg je die melding niet weg hoor
daar zijn andere dingen voor nodig
want heel waarschijnlijk heeft ze de genuine advantage update geinstaleerd en die melding krijg je zo niet weg
en google is op 1 na je beste vriend

Baloeke
23 July 2009, 16:29
Ik las daarstraks een post, waarin het verkooppunt/hersteller een illegale versie van Windows op een PC geïnstalleerd heeft.