Volledige versie bekijken : Geen internet meer



roeba123
25 July 2009, 13:01
Hallo,

Toen ik thuis kwam van kamp zag ik dat mijn downloadlimiet van deze maand bijna bereikt was. Dus kon ik daaruit besluiten dat iemand op ons beveiligd draadloos internet zat. Ik heb het wachtwoord veranderd. Maar mijn computer kreeg zogezegd geen verbinding met de router. De handleiding raadde mij aan om deze even uit te schakelen en dan weer aan te zetten.

Na dit gedaan te hebben, herkende de router de modem niet meer.
Dit kon ik zien aan de display van de router ( een Belkin N1 Wireless router).
Dan heb ik even een andere modem gezocht en die er tussen gekoppeld en na een paar uur bleek de router deze wel te herkennen. Maar het symbooltje van het internet, bleef op de router in het oranje pinken. Dus daar is nog altijd iets mis mee.

Nu weet ik echt geen raad meer hoe ik dit verder nog zou kunnen oplossen.
'k heb ook al de instellingen van de router eens opnieuw naar fabrieksinstellingen gebracht maar heeft geen effect.

Weet iemand raad?
alvast bedankt!

PeterN
25 July 2009, 22:55
Iemand op je beveiligd draadloos internet:wtf:

Aangezien je de router al eens naar fabrieksinstellingen hebt terug gezet zal je alles terug moeten instellen. Dit is afhankelijk van het soort router en of combinatie met modem hierin en het soort internet dat je hebt.
Ik zie bij je avatar het symbooltje van belgacom en als dit nog uptodate is heb je een adsl verbinding.
De router die je hebt (geef anders juiste type eens) is die met of zonder ingebouwde modem?
Ga naar de instellingen van de router en daar moet je uw account gegevens van uw adsl provider ingeven bij de verbinding. Daarna heb je terug internet verbinding. Beveilig daarna alles weer. Verander ook deze keer het paswoord van de router zelf om bij de instellingen te komen. Onthou deze wel goed en schrijf ze bij je provider account gegevens. Zo kan niemand in de settings van je router komen zonder het paswoord te kennen en lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ze op een beveiligdnetwerk nog kunnen inbreken ;)