Volledige versie bekijken : internet valt steeds uit



Tiwaz
27 July 2009, 17:11
Ik heb hier op mijn computer thuis draadloos internet maar die valt steeds uit. Als ik op dezelfde plaats een laptop hou dan is het internet wel perfect. Ik gebruik een D-Link AirPlus G DWL-G122 Wireless USB Adapter. Als ik deze even ontkoppel en dan trug insteek dan werkt het internet op mijn computer wel trug goed, maar wel traag. Wat moet ik doen?


mvg,
T.

PeterN
27 July 2009, 20:55
Uw computer is een desktop?
Slechte verbinding kan verschillende oorzaken hebben. Als je zegt dat een laptop op dezelfde plaats wel goed werkt zal het waarschjnlijk aan de ontvangst liggen.
Desktops hebben een metalen behuizing en het signaal word veelal afgeschermd voor de usb stick door de behuizing. Best een kort usb verlengkabeltje nemen en de stick verder van de pc wegleggen.
Aangezien je zegt dat de verbinding terug komt na insteken van de stick, maar traag werkt, is hetzelfde fenomeen. Bij slechte verbinding gaat alles op een lagere snelheid werken om nog verbinding te kunnen houden.

Je moet dus zien een betere verbinding te krijgen. Dit kan door de plaats van acesspoint of usb stick te veranderen of dichter bijeen te brengen. Een goede ontvangst is heel sterk afhankelijk van de omgeving (veel beton, met betonijzer, zoals appartementen en moderne gebouwen)

El Sid
28 July 2009, 14:23
ja mijn computer is een desktop.
en ik zal eens gaan kijken voor een kabeltje zodat ik hem een paar meter kan opschuiven, maar moet dat een gewoon usb-kabeltje zijn?

carl
28 July 2009, 15:11
Best een kort usb verlengkabeltje nemen en de stick verder van de pc wegleggen.

Dat is dus een gewoon USB kabeltje met een vrouwelijke connector aan 1 kant, en een mannelijke aan de andere kant.