Volledige versie bekijken : graag systeem upgraden



El Sid
27 July 2009, 18:20
Ik zou graag mijn systeem upgraden want hetgeen dat ik nu heb is echt niet voldoende.
Ik denk zeker meer werkgeheugen en misschien ook een betere videokaart en ook een nieuwe grote harde schijf.
Vertel me maar waar ik het eerste volgens u zou in moeten investeren.

Dit is mijn systeem nu:

Moederbord : MSI 0A48
Chipset : ATI RS400/RC400/RC410
Processor : Intel Pentium D 925 @ 3000 MHz
Fysiek Geheugen : 1024 MB (1 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : ATI RADEON XPRESS 200 Series
Harde Schijf : ST3160812AS (160 GB)
DVD-Rom Station : LITE-ON DVDRW SHM-165H6S
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RT8139 Fast Ethernet Adapter

mvg,
El Sid

Kokki
27 July 2009, 21:24
Wat wil je ermee doen? Spellen, videobewerken,....?
Hoeveel wil je eraan uitgeven?
Geheugen uitbreiden kan altijd. Een extra hd gaat je performantie niet echt vooruithelpen, maar als je opslagcapaciteit te kort hebt, dan kan dat altijd. Je kan ook aan een externe denken.

carl
27 July 2009, 21:51
Is dit een HP dx2200mt toestel ? Veel meer kan ik niet terugvinden over het moederbord, anders dan in deze pc.
Iig, als het een 'merk-pc' is zou ik sowieso opteren voor een nieuw moederbord indien je de cpu wil veranderen; de socket is wel dezelfde maar oudere moederborden hebben meestal een bios update nodig die de nieuwere dual & quad cpu's ondersteunt. Vaak kan het firmas die kant en klare pc's leveren weinig schelen.
Het is dus een beetje afhankelijk van je budget en wat je wil doen;
goedkoop & weinig extra: een setje van 2 of 4 gb ram kopen (als het moederbord meer dan 1 sleuf heeft) en eventueel een extra harde schijf

gemiddeld: quad core of dual core (Q9XXX of E8XXX) met bijpassend moederbord, 4GB RAM (evt. ddr3), grafische kaart ati HD4850

hoog: i7 cpu, moederbord, 4GB DDR3, grafische kaart naar keuze (4850,4870,4870x2,4890,295GTX of een dual opstelling van deze)

Ik zal wat meer in detail gaan als je je budget vermeldt, nu hou ik het bewust vaag ;)
PS: optie 2&3 komen neer op een nieuwe pc, het enige wat je zal gaan hergebruiken is de dvd writer, de kast, en als je dat perse wil de hdd.

El Sid
28 July 2009, 08:48
Mijn budget ligt zo rond de 1000 euro en ik wil er soms spellekes op spelen , maar het moet geen echte game-pc worden, en ik doe ook af en toe photoshop en van die programmas en ik wil ook videos enzo bekijken.
En ik wil graag een 2e nieuwe grote harde schijf omdat ik graag een videocollectie op mijn computer wil aanleggen en een dual-boot wil maken met Linux.

carl
28 July 2009, 10:48
Dan zou ik je volgend aan raden:

core i7 920 (ik weet niet juist hoe het zit met diens opvolger, je kan eens een kijkje nemen in het ict nieuws hier) met gepaste koeler voor socket 1366
asus P6T SE
ati HD 4850 512 MB grafische kaart (merk maakt niet zo veel uit)
4GB 1066 mhz DDR3
1 TB SATA2 harde schijf
A-merk (antec, coolermaster, ...) voeding van minstens 500W
wat kleinigheden die je nog nodig hebt (kaartlezer, diskette, ...)

Indien je liever de oude pc intact houdt moet je nog een case, dvd writer, en eventueel 2e hdd bijkopen. Deze config zal ongeveer rond de 1000 euro uitkomen. Het is wel een nieuwe pc, maar voor dit budget ben je beter dat je volledig nieuw gaat ipv selectief te upgraden.

El Sid
28 July 2009, 13:42
kan je eens even zeggen wat wat is wat je daar allemaal geschreven hebt want ik weet da niet echt :shy:

mvg,
El Sid

carl
28 July 2009, 15:25
Dan zou ik je volgend aan raden:

CPU -> core i7 920 (ik weet niet juist hoe het zit met diens opvolger, je kan eens een kijkje nemen in het ict nieuws hier) met gepaste koeler voor socket 1366

moederbord -> asus P6T SE

ati HD 4850 512 MB grafische kaart (merk maakt niet zo veel uit)

RAM geheugen -> 4GB 1066 mhz DDR3

1 TB SATA2 harde schijf

A-merk (antec, coolermaster, ...) voeding van minstens 500W

wat kleinigheden die je nog nodig hebt (kaartlezer, diskette, ...)


Zo ;)

El Sid
28 July 2009, 19:01
danku :bow:

wat raad jij aan als OS?
windows vista of wachten totdat windows 7 uit is?
werken al de programmas in windows xp ook op windows 7?

carl
28 July 2009, 19:23
Ik dacht dat je nu bij aankoop van vista een coupon voor windows 7 kreeg of zo ? Misschien eens even bevragen in de winkel.
Met dar toestel zou ik je eigenlijk aanraden om voor windows 7 te gaan. Hij zou veel sneller gaan dan vista (heb ik nog niet zelf mogen ervaren) en je hardware zal het zeker aankunnen. Het is ook recente hardware waar zeker drivers zullen voor te vinden zijn.
Dus:
indien je niet kan wachten op de pc/je niet wilt herinstalleren als windows 7 uit is (en nu voorlopig windows XP of wat je liggen hebt er op zetten)/je geen coupon krijgt bij aankoopt van vista
Normaal gezien zal alles draaien onder windows 7 wat onder xp draait. Enige uitzondering zal zijn dat je, indien je voor een 64bit windows 7 gaat (wat me een logische keus lijkt), geen 16 bit programmas kan draaien. Maar die zijn sowieso heel schaars en oud die programmas ;)

El Sid
28 July 2009, 19:44
oke, bedankt voor alle info ! (y) :bow: