Volledige versie bekijken : PC start niet op



gordini
31 July 2009, 11:01
Help, mijn pc start niet meer op.

Wat heb ik gedaan.

Van de week mailtje gehad van Microsoft. De Windows 7 Release Candidate is te downloaden. Heb ik dus gedaan en mooi op DVD gebrand.

Dan was ik van plan om mijn C-schijf op te delen in 2, met Partition Magic 7, om zo Windows 7 op die 2de partitie te zetten.
Dit heb ik reeds vele malen eerder gedaan, echter zonder probs.

Nu dus niet.
Alles ingesteld, en na een vereiste reboot begint de pc er aan. It's out of my hands.
Eerst de C-schijf verkleinen, om daarna een nieuwe partitie aan te kunnen maken, maar na het verkleinen krijg ik de foutmelding "Error 1555 while executing batch. Internal file number does not match position. Will now reboot". Echter rebooten doet hij niet.

Pc zit vast op dit moment. geen esc, geen ctrl-alt-del, niets meer.
Resetten is het enige wat me nog restte.

Pc start terug op, ik krijg het logo van Windows, en dan heel ff, echt een fractie van een sec, het o zo mooie, maar gehate blue screen of dead.
Dan sluit de pc af, en start terug op, om in het menu te belanden waar je kan kiezen om in veilige modus op te starten.

Gelijk wat ik nu kies, veilige modus, met of zonder opdrachtprompt enzo, of gewoon opstarten, of de laatst bekende werkende manier, niets help.
Ik keer steeds terug in dezelfde loop.

Afsluiten, opstarten, keuze veilige modus, XP-logo, blue screen, afsluiten, opstarten...

Probleem is dat er nog data op de C-schijf staat die nog niet op de externe D-schijf is geraakt, alsok de mails uit outlook en nog wat andere rommel.
Anders had ik nog eens een grote kuis gedaan en format-C gedaan. Is trouwens weer al 2 jaar geleden, dus dat is wel nog eens tijd.

Ik heb reeds wel al eens een leuk probje gehad met deze pc, nl http://www.minatica.be/showthread.php?t=51581 en het was zwoegen om dat opgelost te krijgen.

Is dit probje ook nog op te lossen?
Heeft iemand dit ook al eens voorgehad?

Google geeft ook niet veel oplossingen, alleen een verlopen link naar de helpdesk van Powerquest. En op de support van Norton vind je nergens nog PM 7 terug, alleen PM 8x.
Vele malen is de vraag reeds gesteld in verschillende fora, echter zonder concreet antwoord.

:wall:Gordini:wall:

g_man
31 July 2009, 14:24
Start je PC eens op met je Windows CD en ga dan naar de recovery console. andaaruit chkdsk /f laten lopen...
Als je de opstart CD hebt gemaakt van Partiton Magic kan je die ook gebruiken om op te starten...

gordini
31 July 2009, 18:09
De hele dag aan't klooien geweest, geprobeerd om de schijf te benaderen via een andere schijf in de pc te steken met daar windows op, maar dat lukte niet. (anders schijf is stuk, en nog een andere is IDE ipv S-ata, en ik heb niet de juiste convertors in huis)

Dan inderdaad geprobeerd om via de recovery-cd en f-disk die 2de partie toch nog aan de praat te krijgen, om dan tot de vaststelling te komen dat wanneer windows op die 2de partie eindelijk opgeraakt is, de eerste partitie geformateerd blijkt te zijn. Alles weg.

Nu heb ik de gewoonte om tijdens een (her)instal in een geval zoals dit nooit een volledige maar enkel een snelle format toe te passen.

Met data recovery software dan maar getracht om alles te kunnen heroprakelen. Echter, helaas, R-studio vindt niks (van waarde) terug op de C-schijf.

Blijft niks anders over dan een installatie vanop 0 op te bouwen, en de mails, adressen en data die er opstond, tja, we zullen dat wel overleven zeker?

Twijfel nu nog over welke Windows erop te zetten, XP, Vista (n) of de pas gedownloade Windows 7 RC. Maar hoelang gaat die werken?

:wall::wall::wall:

greg
31 July 2009, 18:25
de rc werkt tot en met 1 juni maar vanaf 1 maart gaat de pc elke 2 uur rebooten volgens microsoft toch ik heb deze ook draaien nu en als je een vista koopt,krijg je normaal een gratis update naar windows 7 als die eind oktober beschikbaar is.

gordini
31 July 2009, 18:33
Ik had enkele maanden geleden die testversie gedowned, en vorige week kreeg ik een mail van Microsoft met een link naar de 7 RC. Het lijkt mij sterk dat ze in juli meldingen gaan mailen om een versie te downloaden die maar werkt tot 1 juni, anyway, het zal XP worden, en op de 2de partie die Windows 7, voor zolang hij meegaat. Mijn Vista zet ik er bewust niet op, want ik heb er alleen maar probs mee. Zal zien in oktober voor een upgrade, en anders XP tot in de kist :evil:

greg
31 July 2009, 19:29
de 7rc versie kan je nog donwloaden voor nog zo 3 weken,dan sluiten ze af,je kan enkel nog de keys aanvragen voor uw versie.

The RC will expire June 1, 2010, and the bi-hourly shutdowns will begin on March 1, 2010. In both cases, you'll need to rebuild your test PC to replace the OS and reinstall all your programs and data.

daarna zal ik wss ook weer overstappen naar xp lol :)