Volledige versie bekijken : Fotocamara van HP



boterblommeken
2 August 2009, 15:56
Beste mensen,
Daar ik niet juist weet waar dit te posten zal ik het hier maar doen.
Mijn vraag gaat zelfs niet over pc maar over een fotocamera, het is een fotocamera van HP photosmart m437
Daar er hier toch veel met foto's gewerkt word en ook met HP zal ik dus maar een gokje wagen.
Indien deze vraag niet in het juiste topic staat of zelfs niet op dit forum thuis hoort mogen de moderators hun werk doen ;)
Probleem: Bij het aanzetten van de camera krijg ik de volgende foutmelding.
Fout met de lens, zet de camera uit en vervolgens weer aan.
Dit helpt natuurlijk genen bal :cry:
Je kan ook op de website www.hp.com (http://www.hp.com) gaan zoeken en op mijn toestel staat ook nog foutcode m437-033
Op deze website krijg je dan de raad: aan en uit zetten of batterijen vervangen of aansluiten op de pc en aan en uitzetten.
Allemaal zonder resultaat :wall:
De lens wil wel opengaan (je hoort getik) en waarschijnlijk is er ergens vuil ingekropen of is de lens stuk (volgens de website)
We hebben hem ook al binnengebracht maar ze vragen direct al 120 euro om er na te kijken en misschien heb je dan nog geen oplossing.
Ik koop natuurlijk liever een nieuwe camera i.p.v. deze 120 euro uit te geven om dan nog misschien zonder oplossing te zitten.
Ze zelf uit elkaar draaien wil ik ook wel doen maar niet zonder eerst naar jullie raad te vragen.
anders maak ik er een wegwerpcamera van.:wtf:

peenif
2 August 2009, 18:45
Naar ik hier kan lezen http://www.dpreview.com/news/0703/07030801hpm437.asp en hier http://reviews.cnet.com/digital-cameras/hp-photosmart-m437/4505-6501_7-32383879.html, zou U er inderdaad beter een wegwerpcamera van maken en uw 120 euro spenderen aan iets anders en beter, indien U er 100 Euro bijdoet kan U reeds zoeken in de betere compactcamera's.

Bij het zelf uit elkaar halen zijn er twee opties, ofwel fikst U het probleem ofwel niet - zoniet is uw dilemma meteen van de baan :lol:.

compuchrisje
2 August 2009, 22:20
Had je dit (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01153669&lc=nl&dlc=nl&cc=be&lang=nl&product=3328023)allemaal al gedaan?
Herstellen is tegenwoordig idd niet meer goedkoop te noemen, startkosten plus meestal 25€ per begonnen half uur.
Maar als je toch niet zo geneigd bent om een herstelling te laten uitvoeren, staat niks je in de weg om zelf uit te zoeken wat het probleem is/was. Je zou soms verbaasd staan over je eigen kunnen!

boterblommeken
3 August 2009, 11:00
Heb dit reeds eerder geprobeerd, zal ze dus waarschijnlijk uit elkaar halen (en daarna wegsmijten)
Bedankt voor jullie reactie's

boterblommeken
3 August 2009, 23:46
Heb de camera uit elkaar gehaald en ja hoor zelfs hersteld.:)

18 schroefjes heb ik moeten losdraaien om aan de lens te geraken.
Rond de lens zit er een plastiek kapje met tandwieltjes eraan en dit paste niet meer in een ander tandwieltje.
Met een beetje puzzelen en veel geluk waarschijnlijk of veel puzzelen en een beetje geluk kan ook, heb ik beide tandwieltjes weer op hun plaats kunnen duwen.
Daarna de boel terug in elkaar zetten (en nog eens uit en in elkaar omdat ik iets vergeten was) maar hij bolt.:good:

Al bij al ongeveer 2 uurtjes mee zoet geweest.

Ik ben geen amateur in zo een dingen, maar ook verre van gevorderd en het feit dat het anders toch maar in de vuilbak zou belanden en de raad van Compuchrisje
"je zou wel eens verbaasd staan over je eigen kunnen" hebben me uitgedaagd om het te proberen, met resultaat dus.

Een raad die ik dus aan iedereen wil meegeven is: als je met apparaten zit of het nu een pc, camera of wat dan ook is en het heeft nog voldoende waarde laat het dan maken als je het zelf niet kunt, maar als het wegwerpmateriaal is haal het dan uit elkaar voor dat je het wegsmijt.

Je kan er enorm van leren ook al wordt het niet hersteld.

Dank je wel voor jullie steun :bow: en wat mij betreft mag er een slotje op

compuchrisje
4 August 2009, 00:57
Tja, fijn dat het voor jou opgelost kan worden. Je zou es moeten weten hoeveel stofzuigers en mixers deze methode me al bespaard heeft :lol: