Volledige versie bekijken : Te lange video



Aquila009
2 August 2009, 15:56
Hallo iedereen.
Ik heb me speciaal voor deze vraag aangemeld want het is heel belangrijk voor mij.
Wij hebben met onze videocamera een hele tijd gefilmd en willen dit nu op 1 DVD plaatsen. Ik gebruik hiervoor Nerovision 5. Ik heb de resolutie al behoorlijk wat verlaagt maar hij geeft nog altijd een klein beetje te lang aan.
Nee ik kan er geen stuk afknippen. Heeft iemand hier een oplossing? Ik zou het heel hard appreciëren.
Thx Aquila

carl
2 August 2009, 17:20
De resolutie nog wat verlagen, de geluidskwaliteit verlagen, opsplitsen in 2 delen en op 2 dvd's branden, de kleurdiepte verlagen, ...
Het is logisch dat je voor een kleiner bestand kwaliteit/lengte moet verlagen he ;)
Je kan ook gewoonweg een dual layer DVD gebruiken. Die is 9 GB ipv 4.5

ghost
2 August 2009, 18:33
Welke extensie heeft uw bestand voor alleer je die omzet naar dvd?

Aquila009
3 August 2009, 13:03
De originele bestanden zijn mpg maar als ik de kwaliteit verlaag wordt het omgezet naar avi.
Ik heb de kwaliteit 2x verlaagt maar de 2de maal gaf de tijdbalk van nerovision een even groot te kort aan ook al waren mijn bestanden 2GB kleiner.

ghost
3 August 2009, 13:51
Volg dit eens op http://www.binaries4all.nl/dvdshrink/ , als ik me niet vergist moet je eerst dus hem omzetten naar dvd daarna kunt je hem verkleinen met dvd schrink. In die uitleg staat wel dat uw eind bestand een iso wordt zo dat je dat kunt branden met imgburn , dat hoeft jij dus niet tedoen je kunt hem ook rechtstreeks branden met nero , dat staat bij de derde foto van vanonder tebeginnen , dus opletten.

Aquila009
3 August 2009, 16:47
In die uitleg staat wel dat uw eind bestand een iso wordt

Hoe kan ik er dan 2 op 1 DVD krijgen?

carl
3 August 2009, 16:57
DVD shrink dient om DVD's mee te 'shrinken' (bepaalde ondertitels weglaten, geluidssporen weglaten, ...). Wat hij eigenlijk wil is een origineel film bestand omzetten naar een dvd om die dan te branden.
Zoals ik reeds eerder zei is de beste oplossing volgens mij een dual layer schijfje waar 2 keer zoveel data op kan. Indien je dit echt niet wilt is de enige optie het bestand in 2 kappen en appart schrijven ...

Aquila009
3 August 2009, 17:23
Ok tzal in 2 kappen worden
Toch bedankt voor de hulp

strikerfox
3 August 2009, 18:07
dual dvd is wel 8.5 gigabyte:good:

Phil O'Sophe
3 August 2009, 18:45
Een videofilm (ik veronderstel op een videocassette) kun je ook vanop de
videospeler op een dvd zetten als volgt:
sluit de videospeler aan met een dvd-schrijver (bvb met scartkabel);
kies de laagste kwaliteit om op te nemen (gaat tot ong. 6 uur).
Er zijn natuurlijk ook apparaten die het rechtstreeks kunnen (combi- dus ..)

ghost
3 August 2009, 21:21
Ahzo het zijn twee bestanden , wist het niet ,wat je wel kunt doen is de twee mpg ook samenvoegen (door dvtool klik (http://www.abforum.be/sectie.be/faq/mpg_cut_join_dvtool/dvtool.htm) scrollen tot onder)dan omzetten naar dvd en dan dvd shrink gebruiken .
Of je kunt ook dvdlabpro gebruiken , maar dat is al een hele andere uitleg .
En met ConvertXtoDvd 3 zou het ook moeten lukken .

Fakke_Berto
3 August 2009, 22:24
Je mag de resolutie niet verlagen want dan is je video niet meer compatibel me dvd-video en zal je brandprogramma hem niet meer willen branden als DVD. Voor DVD pal alleen 720 x 576.
Wat je wel mag doen is de bitrate verlagen en VBR gebruiken in die mpg (mpeg2).

carl
3 August 2009, 23:13
Resolutie kan perfect ge upscaled of downscaled worden.
@ghost nee, het is oorspronkelijk 1 bestand dat nu zal in 2 gesplitsd worden, beter lezen ;)
En ik heb al 2 maal vermeld dat een dual layer een hogere capaciteit heeft waar het dus wel op zou passen.

ghost
3 August 2009, 23:37
Hoe kan ik er dan 2 op 1 DVD krijgen?

@ carl dan vind ik dit heel verstrooid:crazy:
Het is wel zo als het tegroot is en je kunt het branden op een dual , dan kunt je dat beter doen .

georgke
13 August 2009, 10:16
Bij nero vision maakt het niet uit welk formaat/groottte/kwaliteit/resolutie/... het bronbestand heeft.
Of je nu 2 uur video aan 100MB of aan 20GB hebt.
Nero vision hercodeerd alles frame per frame naar een in te stellen bitrate en standaard (PAL, SECAM of NTSC als ik me niet vergis). Door eens in de video-instellingen van nero vision te zoeken zal je ergens de bitrate kunnen aanpassen. Als je deze naar beneden schroeft krijg je meer tijd op één dvd.