Volledige versie bekijken : Virtuele machine op mac



Wouter
5 August 2009, 21:31
Ik heb een programma dat alleen maar op windows draait.
Een vriend, die dat programma ook wil, heeft alleen maar een mac.
Om dit op te lossen bestaan er evt virtuele machines zoals Virtual Box (http://www.virtualbox.org/). Tot zover geen probleem. Alles draait, windows, het programma en we kunnen er in werken.

Het enige is dat iedere keer dat het programma nodig is, die virtuele pc moet opgestart worden. Dan op de virtuele pc het programma openen en dan pas kan er in gewerkt worden.
Bestaat er een manier om dit alles in 1 keer te doen. Dat niet al die bewerkingen nodig zijn/eenvoudiger is (vriend is niet 1 van de rapste met computers)
Dus ik zoek iets als op het bureaublad dubbelklikken op een icoontje en die windows start op en het programma opent.

Weet iemand een mogelijkheid?

Alvast bedankt

Passant
6 August 2009, 09:44
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar je kan altijd eens proberen met Darwine (http://darwine.sourceforge.net/index.php).

carl
6 August 2009, 10:57
Dat is een optie, of hij kan gebruik maken van crossover. Dat is wine maar het is redelijk gebruiksvriendelijk met menus ed.
Let wel dat je met programmas als wine, crossover, ... niet altijd de benodigde zaken geinstalleerd hebt en dat sommige programmas dus gewoon niet werken (office 2007 is er daar 1 van ...). Meestal laat ik men virtual machine doodgewoon draaien. Ik geloof dat er 768 of 1024 MB RAM aan is toegewezen. Maar ik snap wel wat je bedoelt met telkens moeten booten van de VM ;)
Ik zou hem aanraden om eerst trial versies te proberen en niet meteen soft gaan kopen. Eventueel kan je paralels gebruiken. Die kan (dacht ik toch) opstarten in een seamless mode waarin de windows venstertjes mooi op je desktop terecht komen. Icoontje in je dock plaatsen om te starten is dus perfect mogelijk (het duurt wel nog steeds even lang als windows opstarten)

Wouter
6 August 2009, 17:13
ok,

Ik probeer beide voorstellen eens.
Het is om een boekhoudpakket te draaien.

Indien nog andere voorstellen: altijd welkom.

Wouter
6 August 2009, 20:58
Die Crossover lijkt goed te werken. En zeker ook doenbaar van prijs: 37 euro voor de standaard en 64 voor de professionele versie.

carl
6 August 2009, 21:11
Des te beter he ;) Sommige progs doen het niet echt goed in crossover, en het zou echt *** zijn als je 40 eur uitgeeft om dan vast te stellen dat het niet werkt :) Met VMware of parallels ben je al gauw 80 eur kwijt.
Let wel dat darwine, hoewel ik het niet ken, op hetzelfde principe gebaseerd is, waarschijnlijk wel iets minder goed uitgewerkt en moet je zelf nog allerlei zaken installeren vooraleer je programma werkt. Ik zeg het toch maar dat je kan de keuze maken ;)

yvansoftware
30 August 2009, 19:17
Die Crossover lijkt goed te werken. En zeker ook doenbaar van prijs: 37 euro voor de standaard en 64 voor de professionele versie.

Crossover kan ook legaal gratis. Neem een programma dat er nog niet goed mee getest is, foefel der wat mee tot het werkt en stuur een aanvraag in als Advocate. Dan krijg je de pro gratis, om te testen, en heb je ook toegang tot exclusieve betas. Ik weet niet of je boekhoudprogramma erop vermeld staat, maar dat zou ideaal zijn om erop te zetten. Door je ervaringen te delen, worden ook de andere gebruikers er wijzer van, en kan er ook beter gewerkt worden aan crossover.

Mvg,

Yvan

Wouter
2 September 2009, 21:20
Crossover kan ook legaal gratis. Neem een programma dat er nog niet goed mee getest is, foefel der wat mee tot het werkt en stuur een aanvraag in als Advocate. Dan krijg je de pro gratis, om te testen, en heb je ook toegang tot exclusieve betas. Ik weet niet of je boekhoudprogramma erop vermeld staat, maar dat zou ideaal zijn om erop te zetten. Door je ervaringen te delen, worden ook de andere gebruikers er wijzer van, en kan er ook beter gewerkt worden aan crossover.

Mvg,

Yvan
wat versta je onder foefelen?
wijzigingen aanbrengen aan het bestaande boekhoudprogramma? Dat kan ik niet..

Heb het eens bekeken. Lijkt interessant. Maar jammer genoeg heb ik zelf geen Mac. En ik kan moeilijk bij iedere nieuwe beta mijn vriend zijn Mac aanslaan om het te proberen..