Volledige versie bekijken : Laptop: geen internet via kabel



Aldo
10 August 2009, 12:07
Beste forum,

Ik heb een klein probleempje met mijn laptop, als ik connectie probeer te maken met het internet via kabel gaat dat niet. Draadloos wel.

Het staat ook op DHCP, ik begrijp echt niet wat het probleem zou kunnen zijn.

Vroeger is mij dat ook niet gelukt, alleen eergisteren wel maar dan was dat voor heel eventjes en nu werkt het weer niet.

OS: Vista

PeterN
10 August 2009, 12:23
Geef ook even je provider op en welk abonnement je hebt.
Wat installatie heb je, een draadloze router of accesspoint? en wat doe je juist...gewoon kabel insteken op 1 van de 4 poorten.

Kijk alleszinds na via configuratiescherm/apparatenbeheer dat de netwerkhardware (je kabel aansluiting) geen problemen vertoont. Dus geen gele vraagtekens of rode kruisjes.
Kijk ook na als je geen powerschema op hebt staan dat de netwerkaansluiting uitzet om je batterij van je laptop te sparen. Dit zou de oorzaak kunnen zijn daar je zegt dat het werkt en een tijdje later niet meer...

Aldo
10 August 2009, 12:42
Hey PeterN

Provider: Telenet
Abonnement: ExpressNet
Ik heb geen router ofzo, het is gewoon een directe verbinding naar mijn modem.

Bij apparatenbeheer wordt er ook geen probleem vertoont.

Ik heb niet zoveel ervaring met vista maar ik heb een vermoeden dat het probleem bij "Network and Sharing center" zit..

carl
10 August 2009, 12:53
1) hoe kom je aan draadloos als je van de modem naar je pc gaat ?
2) een telenet modem moet je uittrekken en weer insteken als je er een nieuw apparaat aanhangt

Aldo
10 August 2009, 14:24
1) Het is van mijn buren en hij is op de hoogte, aangezien ik geen internet had heeft hij mij voor eventjes willen helpen..

2) De modem heb ik uitgetrokken maar helaas nog steeds geen verbinding.

carl
10 August 2009, 15:27
Voer even het volgende uit op je pc:
start
uitvoeren
cmd intypen en op enter drukken
ipconfig intypen en op enter drukken
De informatie die je verkrijgt even een screenshot van nemen en uploaden, of overtypen hier :)

Aldo
10 August 2009, 18:58
Hier is het screentje carl:
http://img23.imageshack.us/img23/6807/ipconfigg.jpg

Ik zie dat er geen gateway adres is, raar want alles staat op DHCP.

Edit: In de modem knippert het lichtje van "Send" ook constant. Ik heb dus alleen een ip, kan ontvangen maar niet zenden.

PeterN
10 August 2009, 20:41
Het ip 169.254.... is het standaard ip dat windows geeft als het geen ontvangt.
Er is dus geen apparaat aangesloten dat u een ip geeft aan je pc.

Zoals ik begrijp heb je slecht enkel een telenet modem hangen. Vandaaruit een kabel rechtstreeks naar je laptop? Trek je modem eens een dik uur uit, de voeding uit het stopcontact. Daarna steek je hem terug in. Pas daarna sluit je de pc aan en zet je hem op. Dan zou telenet je alleszinds een nieuw ip moeten geven. Is dit niet het geval moet je eventueel je laptop bij de buren op telenet proberen met kabel. Zo weet je als het probleem bij telenet ligt of bij je pc.

Aldo
11 August 2009, 09:46
Ik heb de kabels de hele nacht uitgetrokken maar weer geen connectie. Krijg dan weer zo'n 169.254... ip.

Pilote
11 August 2009, 10:18
In de modem knippert het lichtje van "Send" ook constant. Ik heb dus alleen een ip, kan ontvangen maar niet zenden.

Wel modem is het van telenet?

hier (https://services.telenet.be/isps/be/telenet/afe/isps/Activeer.jsp) zijn de modem van telenet.

Fakke_Berto
11 August 2009, 10:50
Netwerkkabel nog in orde?

Aldo
11 August 2009, 13:44
@ Pilote: het is de derde modem (SURFboard SB4200E EuroDocsis)

@ Fakke_Berto: ik ga er vanuit van wel want op mijn vaste pc ging het wel.

Pilote
11 August 2009, 13:56
Op deze modem moet er wel de 4 eerste led's branden.
Is het zo bij jou?

Aldo
11 August 2009, 14:17
Neen, alleen de eerste twee (Power en Receive) branden, de derde (Send) knippert.

Pilote
11 August 2009, 14:48
Neen, alleen de eerste twee (Power en Receive) branden, de derde (Send) knippert.

Je zal moeten bellen naar telenet zelf.
de modem is niet meer online daarmee krijg je die 169.
Ik denk dat de modem te oud is.
Bellen naar de klant dients. 015/6keer 6.

mvg Pilote

Aldo
12 August 2009, 11:09
Ok, toch bedankt iedereen voor jullie reacties.