Volledige versie bekijken : Problemen installatie setup windows Xp



JelleB
10 August 2009, 21:55
Hallo,

Ik heb ooit een installatie van windows Xp begonnen op de computer van mijn broertje en zusje. Om de een of andere reden is die installatie afgebroken geweest. Nu wilt hij uiteraard die setup hervatten bij het opstarten van de pc. Maar hij geeft een foutmelding. Hij zegt me dat hij het bestand \I386\asms niet kan vinden.
En inderdaad. Op de Cd is het bestand niet te vinden in de map "I386".
Ik kan nu geen nieuwe installatie beginnen, want hij probeert telkens die oude setup te hervatten.

Iemand een idee wat ik best kan doen?

Groetjes

berger
10 August 2009, 22:07
Misschien is er wel een oplossing via deze microsoftlink (http://support.microsoft.com/kb/311755).

carl
10 August 2009, 22:10
Als je geen nieuwe installatie kan aanvangen is dat het teken dat je pc niet opstart van de windows CD. Waarschijnlijk is dat om een van volgende redenen:
- de cd zit niet in de drive
- de cd is gekrast/beschadigd
- de dvd drive is stuk
- je drukt niet op tijd op een toets ("press a key to boot from cd")
- de instellingen in de bios staan niet juist (eerst van cd opstarten)

De laatste lijkt mij het meest waarschijnlijk. Neem even een kijkje in de bios (vlak na het opstarten del/f1/f2/f3 indrukken - het hangt van moederbord tot moederbord af wat het is, meestal komt er "press ?? to enter setup". Dan moet er ergens iets staan van boot sequence of startup device.

JelleB
10 August 2009, 22:37
Ik heb beide voorstellen uitgeprobeerd. Maar zonder succes. Is er geen enkele manier om te formateren, en volledig opnieuw te beginnen?

edit: Ik heb nog een harde schijf van een andere computer. Als ik die in deze er extra in stop, en boot van op deze schijf. kan ik dan geen tweede installatie doen van Windows Xp?