Volledige versie bekijken : draadloos netwerk probleem



tasha
11 August 2009, 16:11
Hallo,
Mijn draadloos netwerk werkt sinds gisteren niet meer.Ik heb mijn draadloze adapter 2 maand geleden geplaatst en tot nu toe werkte alles perfect.
Mijn draadloosnetwerk staat ook niet meer tussen mijn netwerkverbindingen. Achteraan mijn adapter brand het groene ledje niet meer. Hij staat wel nog tussen aparaatbeheer en geeft aan dat het apparaat correct werkt
Als ik de pc opstart verschijnt eventjes het icoon onderaan de taakbalk en verdwijnt onmiddelijk.
Indien ik onder programmas op D-Link connect Wizzer of Connection manager klik verschijnt even snel het beeld als het verdwijnt. Ik heb al geprobeerd om het stuurprogramma te verwijderen maar dan krijg ik de melding dat dit niet kan omdat het stuurprogramma nodig is om terug op te starten.
Ook systeemherstel helpt niet.
Mijn draadloze adapter is een D-Link-DWA-547 wireless n dekstop adapter.
Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,

Tasha

carl
11 August 2009, 16:15
Ik vermoed dat het probleem niet aan de adapter ligt (alles wat je zegt wijst toch in die richting) maar eerder aan de router. Brandt het lampje voor draadloos op je router ? Probeer hem eens uit te trekken en in te steken of eventueel te resetten (dan moet je hem wel weer terug instellen).

tasha
12 August 2009, 15:25
Ik heb mijn router gereset en terug ingesteld maar het probleem bleef bestaan. Ondertussen heb ik gebeld naar waar ik de adapter gekocht heb en die denkt dat deze stuk is. Omdat hij pas 2 maanden oud is staat hij nog in garantie. Heb hem opgestuurd en krijg een nieuwe toegestuurd. Nu heb ik nog een vraagje ik wil het stuurprogramma verwijderen maar krijg steeds de melding dat dit apparaat niet verwijderd kan worden omdat het nodig is om op te starten hoewel het appraat niet aangesloten is.
Hoe moet ik het stuurprogramma verwijderen, want als ik een nieuwe kaart krijg moet ik eerst de oude verwijderen voor ik het nieuw apparaat kan aansluiten of is dit niet nodig?

Mvg

Tasha

PeterN
12 August 2009, 21:13
Waarschijnlijk zal je hetzelfde type draadloze kaart ontvangen? Dan moet je het niet verwijderen.
Anders moet je eens kijken bij configuratiescherm/software. Waarschijnlijk is daar een programma geïnstalleerd van dlink dat u de mogelijkheid geeft om te scannen naar beschikbare draadloze netwerken. Dit programma gebruikt uw driver. Daarom moet je dus eerst dat programma verwijderen en dan zal de rest automatisch weg zijn denk ik.

tasha
20 August 2009, 16:56
Sorry voor het late antwoord maar ben er enkele dagen tussenuit geweest. Voor mij mag deze topic gesloten worden.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Tasha