Volledige versie bekijken : ubuntu - geluid spelletjes internet loopt achter.



yanish1005
13 August 2009, 22:03
Hallo,
als ik een spelletje speel op ubuntu op internet met firefox, dan loopt het geluid een seconde achter. weet iemand de oorzaak/oplossing?

carl
14 August 2009, 09:43
Miss een slechte flash plugin ? Wat voor een spelletje is het ? (geef anders eens de link, dan kunnen we eens zien)

yanish1005
14 August 2009, 21:51
ieder spel. miniclip snake ook. op de pc waar ik xp staan heb lukt het perfect.

carl
14 August 2009, 21:55
Het is zo ongeveer 2 jaar geleden dat ik nog linux gebruikt heb, maar volgen mij kon je ergens in de instellingen van firefox de flash plugin herinstalleren/updaten/wijzigen.

Installeer anders ook even al je updates:
sudo apt-get install update
sudo apt-get install upgrade

op eigen risico, so don't blame me als er iets mis gaat, ik had het soms voor dat ubuntu updates de zaak naar de kl****** hielpen.
Indien het dan nog niet goed werkt kan je mogelijk een andere browser proberen (ik geloof dat konqueror er eentje was). Zoniet zal je moeten wachten op iemand met een betere en meer actuele linux kennis :damn:

yanish1005
14 August 2009, 22:31
Het is zo ongeveer 2 jaar geleden dat ik nog linux gebruikt heb, maar volgen mij kon je ergens in de instellingen van firefox de flash plugin herinstalleren/updaten/wijzigen.

Installeer anders ook even al je updates:
sudo apt-get install update
sudo apt-get install upgrade

op eigen risico, so don't blame me als er iets mis gaat, ik had het soms voor dat ubuntu updates de zaak naar de kl****** hielpen.
Indien het dan nog niet goed werkt kan je mogelijk een andere browser proberen (ik geloof dat konqueror er eentje was). Zoniet zal je moeten wachten op iemand met een betere en meer actuele linux kennis :damn:
hoe erg naar de kl****?

carl
14 August 2009, 23:41
Als in opstarten met wit scherm, grub boot manager beschadigd, Xorg.conf bestand verdwenen, ....
Maar het is niet omdat ik er problemen mee had dat jij er sowieso ook zal hebben ;)

yanish1005
15 August 2009, 00:38
vind allebei de pakketten niet :s

carl
15 August 2009, 08:11
Een voorbeeld van hoe lang het geleden is :damn: Iemand met een beetje linux kennis rolt nu over de grond van het lachen.
Het moet zijn:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Isaak
16 August 2009, 15:41
Het kan zijn dat pulseaudio voor dit probleem zorgt. Dit is weeral iets nieuws in Linux die met als doel voorgaande problemen van Alsa op te lossen. Helaas is Pulseaudio nog niet zo bruikbaar en brengt het zelfs meer problemen.

Gewoon het pulseaudio paket verwijderen en nog eens proberen

yanish1005
20 August 2009, 09:59
is dit veilig om te doen?

Snakey
21 August 2009, 18:53
Ja, via synaptic of in de terminal (apt).

Als je geen geluid meer hebt, dan gewoon bij de geluidsinstellingen alsa kiezen.

Als het probleem nog niet opgelost is, kan je een andere flash plugin installeren, bv de opensource versie gnash.