Volledige versie bekijken : hyperlink probleem - excel



rommeke
14 August 2009, 09:06
Beste

Ik heb een probleem met een hyperlink in Excel. Met deze hyperlink wil ik naar een intern .doc bestand gaan. Het probleem is dat dit op enkele computers werkt maar op een computer niet. Excel geeft de melding dat het bestand niet gevonden is.

Ik denk zelf dat het probleem aan een instelling of een beveilingsprobleem ligt.

Hoe kan dit opgelost worden

Met vriendelijke groeten

Rommeke

carl
14 August 2009, 09:48
De link is wss een "hard link": C:\map\bestand.doc (en als het bestand dan niet op DIE locatie staat ...)
Er zijn een paar manieren om dit te omzeilen, verreweg de eenvoudigste is het doc bestand als bijlage toevoegen ipv naar te linken. Je kan het document ook op een webserver zetten. Een andere mogelijkheid is verwijzen naar een bepaalde map (vb: mijn documenten) je doet dat door iets met % teken, maar ik weet niet meer precies hoe.

rommeke
14 August 2009, 11:40
kan u me wat meer informatie verstrekken hoe u dat dan precies moet doen

carl
14 August 2009, 17:12
Invoegen > Object > Bestand gebruiken
Wat initiatief nemen en zelf zoeken kan geen kwaad hoor ;)
Maar waarvoor gebruik je de excell sheet eigenlijk ? Want ik geloof dat je excel misbruikt (iets wat vele mensen helaas doen ...)

rommeke
14 August 2009, 18:34
Ik gebruik om een overzicht te maken. En de hyperlinks om naar de gedateerde .doc bestand gaan.

Ik had vanmiddag wat weinig tijd om over de mogelijkheden na te denken. Als je een .doc bestand zou invoegen dan krijg je een screenshot/foto van wat er in het bestand staat (meestal eerste pagina) dit is niet mogelijk om het over een .doc gaat van enkele pagina's

carl
14 August 2009, 19:11
Indien het geen overzicht is waar er iets met cijfers gebeurt ben je beter af met een tabel in word;
in de inhoudsopgave kan je linken naar bepaalde paginas later in de tekst (een beetje het systeem zoals je dat met wikipedia hebt), dit zou je doen door een 'bookmark' toe te voegen aan de titel van een alinea/pagina/document en dan bovenaan in de inhoudstafel een hyperlink ernaartoe te maken.
Doorgaans: excel is voor interactieve tabellen(numerieke gegevens, bewerkingen erop en grafieken) als je geen bewerkingen ofzo op je gegevens moet uitvoeren zou je best gebruik maken van word.

rommeke
17 August 2009, 18:11
soms zijn de simpelste oplossing nog de beste. Ik zoek de oplossing soms te ver