Volledige versie bekijken : foto's bijhouden van de reis



vrnmmn
14 August 2009, 23:32
Hoe hou je de foto's en de plaatsen waar ze zijn genomen uit elkaar. Hoe hou je de namen van gebouwen bij?

2B's
15 August 2009, 13:03
Vroeger deed ik dat heel simpel met een nota boekje. Als je digitaal werkt en aldus met alle gemak foto's kan verwijderen die je niet aanstaan, heb ik misschien een tip voor je.
Als we aan de rand van een dorp of stadje komen, maak ik altijd een foto met de naam van dat stadje er op of ik maak een foto van een stratenplan. Op die manier weet ik al meteen de plaats waar ik die foto's genomen heb. Voor gebouwen of andere bezienswaardigheden neem ik toch nog altijd nota's of een close-up foto met een eventuele gedenkplaat of iets waaruit duidelijk blijkt over welk gebouw het gaat. Aangezien ik mijn laptop altijd meezeul, plaats ik dezelfde dag nog alle foto's in een map van die dag en ondergeschikte mappen met de plaatsen. De foto's zelf herbenoem ik. Ik hoop dat dit een antwoord op jouw vraag is.

vrnmmn
8 September 2009, 08:40
Gaat zeker de goede kant op...maar voldoet niet helemaal...
Dank voor het antwoord, uiteraard.

lidy
11 October 2009, 14:17
Beetje late reactie :shy: Door ze in bijvoorbeeld Lightroom meteen van tags/ beschrijvingen te voorzien. Ik heb dat programma sinds kort, moet 't me alleen nog wel goed eigen maken want 't biedt veel mogelijkheden. :eek:
Picasa (3) schijnt ook behoorlijk uitgebreid te zijn.

Tja, en lukt 't je niet om dat dezelfde dag te doen, dan moet je of aan geheugentraining doen of toch gewoon aantekeningen maken + eventueel foto's van (plaats)namen e.d. zoals hierboven ook gezegd.

compuchrisje
11 October 2009, 23:39
Je zal toch één of ander gadget moeten meesleuren om dat allemaal uit elkaar te houden. Wat zou je denken van een dictafoontje?

peenif
12 October 2009, 12:05
Voor Nikon bestaat de N2 di-GPS mini (http://www.di-gps.com/di-GPS/n2.htm). aan te sluiten op de hot-shoe aansluiting van de externe flash, die schrijft dan de exacte localisatie bij in de EXIF gegevens van de foto.
Ook Sony (Sony GPS-CS1) en Gistecq (PhotoTrackr) hebben de nodige electronica met bijgevoegde software daarvoor - je kan zelfs op Google Earth onmiddelijk de localisatie + de foto zien...maar een klein notaboekje doet ook wonderen en kost geen 100 Euro. ;)