Volledige versie bekijken : eigen mailbox



megane
15 August 2009, 16:05
Sedert een tijdje werkt de dochter met een laptop via mijn Adslabonnement.Ikzelf werk met een desktop.
We hebben elk een emailadres maar mails voor haar komen toe bij mij en omgekeerd.Het is kwestie van wie eerst zijn mailprogramma opent.

Is er een mogelijkheis dat de mails voor mij enkel toekomen op mijn PC en dit idem voor de dochter?

Emphyrio
15 August 2009, 16:10
Hoi megane,

Welk email programma gebruik je ?

Outlook
Outlook Express
Windows Live Mail

Ik neem aan dat de email account van je dochter, onder Uw (hoofd)gebruikersaccount staat geregistreerd?

Emphyrio :)

megane
15 August 2009, 16:21
Hallo,
ik gebruik office outlook 2007 en de dochter incrediemail 2.0,dat van die account zal wel zo zijn zeker?

Emphyrio
15 August 2009, 16:36
Hoi Megane,

Zelf gebruik ik noch Outlook 2007 of Increditmail, kan je daardoor spijtig genoeg niet verder helpen. :shy:

Ik ben er zeker van dat je snel het goede antwoord zal ontvangen :)

Emphyrio :)

2B's
15 August 2009, 18:19
Megane, het wil niet zeggen omdat je een verschillend mail programma gebruikt dat je ook de mail van je accounts gescheiden houdt. Je gebruikt hetzelfde adsl gebeuren en de benaming van je mail aliassen gaan over dezelfde "mail-in" en "mail-out". Ik neem aan dat je geen kaas hebt gegeten van IMAP en ga het daarom over een makkelijker boeg gooien. Aangezien het om dezelfde "gebruiker" gaat, herkent de mailbox van je provider geen enkel verschil. Wanneer je echter meerdere gebruikers hebt en deze acounts ook effectief hebt aangemaakt (bv bij telenet kun je dat), dan krijgen de verschillende gebruikers accounts ook een afzonderlijke behandeling. Om het niet al te technisch te maken lijkt het me beter dat één van jullie naar een alternatief zoals gmail of hotmail omdat je daar werkelijk een apart mail adres aanmaakt waarbij je door één programma kunt mailtjes ophalen. Zo krijgt je dochter de voor haar bestemde mailtjes en krijg jij ook die van jou op jouw PC.

megane
15 August 2009, 18:52
ok,zeker bedankt!Zal dit proberen maar 't zal voor na de reis zijn.Kan zo'n gmailadres via Incredimail?

2B's
16 August 2009, 10:07
Hoewel incredimail niet direct in het lijstje van de programma's staat, weet ik dat dit programma eigenlijk eenzelfde standaard hanteert als zovele andere mailprogjes. Volgens mij moet het dus wel lukken. Prettige vakantie!

Dopey
16 August 2009, 14:45
Indien je een hotmail of een live adres kiest stel ik voor om Windows Live Mail te downloaden. Dit progje is speciaal door MS ontwikkeld om webbased mail te gebruiken. Het is bovendien erg gebruikersvriendelijk, zeker voor leken ;)

megane
29 August 2009, 16:19
Zo terug van reis,geprobeerd wat je voorstelde.De dochter werkt nu met een gmailadres en alles werkt!

Nogmaals bedankt!