Volledige versie bekijken : Sli !



peterus
16 August 2009, 20:57
Hallo leden

Ik heb een Radeon 2900 xt 512 mb (met SLI ondersteuning)

Ik zou graag een tweede kaart bijsteken en dan gebruik maken van SLI !

Ik ben dus op zoek naar een videokaart die compatible is met mijn Radeon en natuurlijk SLI ondersteund !


Kan iemand mij wat raad geven ?

Dank bij voorbaat

carl
16 August 2009, 21:05
1) SLI is een naam van NVidia, het ATI equivalent is Crossfire
2) Je hebt een (identieke) 2900XT nodig
3) je hebt mogelijk een crossfire kabel nodig
4) in de FAQ (http://ati.amd.com/technology/crossfire/faq.html) op de crossfire website kan je al deze info terugvinden

g_man
16 August 2009, 21:09
Voor SLi te laten werken moet je graka's hebben met dezelfde core. Mogen wel verschillend zijn van merk.
Wil je 2 verschillende kaarten tesamen latn werken zal je crossfire moeten draaien.
Dus bij zo een vraag als jij stelt moet je wel vermelden welk moederbord je hebt.

peterus
16 August 2009, 21:29
Ik heb een Maximus Ultimate motherbord !

Als ik het goed versta moet ik dus een grap kopen met dezelfde core merk is onbelangrijk ? of vergis ik mij ?

g_man
16 August 2009, 22:35
...een grap kopen... Wat is dat? :p


Maximus Ultimate motherboard en dat is??? een maximus Formula en een maximus Extreme ken ik maar maximus ultimate???
En als we het hebben over een ASUS Maximus bord, die ondersteunen beiden CrossfireX,niks te SLI'en :p

edit:Hmm had de post van Carl ertussen niet opgemerkt... die had al gezegd dat het crossfire moest zijn ;)

peterus
19 August 2009, 17:49
Exuse Maximus Formula :)

g_man
19 August 2009, 21:31
Het antwoord werd al gegeven :)

peterus
20 August 2009, 21:31
Ben ik nu beter om geld te investeren in een tweede 2900 XT of koop ik beter een hoogwaardige, nieuwe Grapa ?(en welke? prijs is minder belangrijk)
Belangrijkste is dat ik twee of eventueel 3(4) beeldschermen kan aansturen met resolutie 1024*768!

Dank bij voorbaat

g_man
20 August 2009, 21:44
Je koopt beter 1 of 2 nieuwe grafische kaarten.
Je kan maar maximum 2 monitoren aansturen, meerdere kan ook, maar dan heb je speciale hardware en software nodig.

peterus
24 August 2009, 20:45
Oke bedankt voor alle info hier mag een slotje op :)