Volledige versie bekijken : Windows 7 upgrade



phil1
18 August 2009, 17:26
Hey allemaal,

Ik heb een vraagje, waarschijnlijk een hele domme maar toch :p
Ik heb momenteel Windows Vista Business op mijn laptop staan maar kan via Acer een gratis upgrade naar windows 7 Home Premium verkrijgen. Nu was mijn vraag of dit kan... Kan ik van Windows Vista Business naar Windows 7 Home Premium gaan? Of moet dat dan ook Windows 7 Business zijn?

Alvast bedankt

compuchrisje
18 August 2009, 21:39
Er is ergens bij Microsoft een 'card (http://www.zdnet.be/itprofessional/106260/microsoft-blundert-met-windows-7-kaart/)' te vinden, waarop de mogelijkheden staan aangeduid. Ik dacht dat je met je Business in elk geval al goed zat voor een upgrade. Het is allemaal alleen nogal wat onduidelijk.

Baloeke
18 August 2009, 21:45
Domme vragen bestaan niet, alleen de antwoorden ;)

In de verschillende versie's van Vista heb je meer of minder mogelijkheden (http://www.microsoft.com/belux/nl/windows/products/windowsvista/editions/n/choose.mspx). Met de Businuss versie (in vista) heb je de mogelijkheid om een complete backup te maken, zonder gebruik te maken van een ander programma. Vista Premium heeft hiervoor een apart programma nodig.
Wat ik kan zien op de site van Microsoft gaat je een update (http://www.acer.com/windows7upgrade/) doen van Business naar Windows 7 Professional

De Koene
18 August 2009, 22:27
Ik zou als ik U was toch even wachten, als alles nu vlot werkt.
Win7 werkt op het eerste zicht formidabel en dat zal het volgens mij ook doen.
Maar er zijn voorlopig toch nog wat zaken die niet worden ondersteund.
Hopelijk zijn deze problemen van de baan als Win7 officieel op de markt komt.

Is het mogelijk om iedereen die al met Win7 ervaring heeft hun "problemen" in een appart topic te zetten.

Ik kan als volgt in Win7:

De bijgeleverde driver voor mijn wlan niet gebruiken.
Ik kan COD4 niet opstarten.
Software voor de G15 van logitech is er nog niet.

Dus als je dan een upgrade doet kan het zijn dat je wel enkele problemen kunt verwachten.


Dit kan na de release wel verholpen zijn maar dat is afwachten.

phil1
19 August 2009, 11:41
Het probleem is dat er origineel wel Vista Home Premium op mijn laptop was geïnstalleerd maar ik heb er zelf de business versie opgezet... En krijg bijgevolg Windows 7 Home Premium...

compuchrisje
19 August 2009, 17:05
Dus boer je in verhouding achteruit? Als dat in jouw ogen zo is, wacht dan met upgraden tot laptop het opgeeft en je een nieuw systeem aankoopt. Dan is die upgrade niet eens meer nodig.

phil1
19 August 2009, 19:32
Dus boer je in verhouding achteruit? Als dat in jouw ogen zo is, wacht dan met upgraden tot laptop het opgeeft en je een nieuw systeem aankoopt. Dan is die upgrade niet eens meer nodig.

Ik vraag me eigelijk gewoon af dat het mogelijk is... want ik hoor van sommige dat je Windows vista Business alleen kan updaten met Windows 7 Business... en niet met Windows 7 Home Premium of speelt het geen rol welk besturingssysteem ik nu heb? Zolang het maar Vista is?...

Passant
19 August 2009, 19:51
Ik hoor van sommige dat je Windows vista Business alleen kan updaten met Windows 7 Business...
Volgens de gegevens die Microsoft vrijgeeft waar Computerchrisje naar linkt is dat inderdaad zo.

phil1
19 August 2009, 20:43
Volgens de gegevens die Microsoft vrijgeeft waar Computerchrisje naar linkt is dat inderdaad zo.

Maar er staat op die kaart toch dat het mogelijk is, allesinds met een Custom Install of schone installatie...

compuchrisje
19 August 2009, 22:45
Kijk eens naar de titel van die pagina waar die MS-Card staat. Het is inderdaad vrij chaotisch om eruit wijs te raken.
Het probleem bij een upgrade is, dat je nooit een herstelset zal kunnen aanmaken van je 'nieuwe' configuratie. Heb je een image van je Vista, oké, dan geen probleem, je kan altijd terug, misschien...
Alles wat na jouw systeem in blauw komt, wordt een nieuwe installatie, dus mét verlies van data en instellingen. Verwar ook niet de 32-bit en 64-bit installaties.
Voor jouw Business Vista kan je dus zowel een volledige installatie als een upgrade uitvoeren naar Ultimate. Hetzelfde geldt voor Professional. Maar het is echt niet heel duidelijk zo.

Dus:
- van 32-bit naar 32-bit Professional, upgrade
- van 32-bit naar 64-bit Professional, clean install
- van 64-bit naar 32-bit Professional, clean install
- van 64-bit naar 64-bit Professional, upgrade

en voor de Ultimate, net hetzelfde, dus heb je de keuze.

http://img249.imageshack.us/img249/5599/windowsupgradechartcr.png