Volledige versie bekijken : 'de deskundige'



De Hulk
19 August 2009, 20:53
Hoi, vrienden,
ik heb 'Gevorderd' bij mijn avatar staan. Nu ben ik een gemiddelde computergebruiker met gemiddelde kennis, dan komt 'Gevorderd' wel erg zwaar over. Ik heb natuurlijk zolang mogelijk de schijn opgehouden, maar aan al het leuke komt eens een einde. Waar kan ik voor een verrassend nieuw 'etiket' kiezen.

carl
19 August 2009, 20:55
Die rang komt met het aantal posts dat je hebt. Ik weet ze niet exact staan maar ik zal ze even voor je opzoeken ;)
De mogelijkheid om zelf je eigen rang in te stellen wordt aan moderators/crew members gegeven, en ik denk niet dat daar een uitsluitsel in wordt gemaakt. Maar ik ben hier de nieuwste zowat en ik beslis niet over zulke zaken :)
edit: hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=54478) is hij, het is zelfs nog een topic van mij :lol:

De Hulk
19 August 2009, 21:18
carl, wil je dat nog eens bij de leiding aankaarten, want doordat er 'Gevorderd' bij de gebruikersnaam staat denken sommigen dat dat slaat op de computerkennis die een forumlid heeft en dat wordt meegenomen in de beoordeling van de antwoorden, althans dat heb ik gemerkt op andere fora. Kun je dit niet wijzigen? Het aantal berichten is toch minder belangrijk dan de graad van kennis. Daar zijn wel termen voor te vinden.

g_man
19 August 2009, 21:29
We kunnen niet toestaan dat iedereen een eigen ranking gaat verzinnen.
Het kan goed zijn dat de vermelding niet overeen komt met je kennis, maar so be it.
We kunnen mss wel eens denken om het aantal post tussen de ranks aan te passen.

De Hulk
19 August 2009, 21:39
We kunnen niet toestaan dat iedereen een eigen ranking gaat verzinnen.

Schrijf ik dat ergens?

aantal post tussen de ranks aan te passen

Dat lost het probleem niet op. Laat dan die hele ranking weg. Is toch niet meer van deze tijd!

compuchrisje
19 August 2009, 22:23
Ooit was ik hier ook als beginnend beginnertje... en net als iedereen hopeloos mijn weg kwijt. Toen ik na mijn eerste 100 posts een statusje hoger kreeg, voelde ik me pas écht lid. Niet dat dat allemaal posts waren waarvan iemand iets opstak, verre van. Het is dus 'maar' een benaming, geen titel. Het geeft enkel weer in hoever je mee werkt aan dit forum.

g_man
19 August 2009, 22:27
Schrijf ik dat ergens? 'Kun je dat ergens wijzigen' ...impliceert dat toch...:evil:


Dat lost het probleem niet op. Laat dan die hele ranking weg. Is toch niet meer van deze tijd!Zoals CC'je zegt, dat geeft een gevoel van samenhorigheid en dat is toch leuk. :D

De Hulk
19 August 2009, 22:37
Jullie maken toch een foutje. Jullie weten dat het gerelateerd is aan het aantal posts. Vanuit dat oogpunt is het leuk. Maar dan kun je beter andere titels bedenken zoals Junior member, Member, Senior member, Appreciated member etc.

Het is dus 'maar' een benaming, geen titel. Het geeft enkel weer in hoever je mee werkt aan dit forum.
Jij en ik weten dat, maar er zijn mensen die dat niet weten of vergeten zijn dat er een koppeling zit tussen het aantal posts en titel. Als er 'Gevorderd' staat denk je al snel dat dat betrekking heeft op de computerkennis van de persoon, immers moderator, administrator e.d. hebben betrekking op de persoon.

Emphyrio
20 August 2009, 00:46
immers moderator, administrator e.d. hebben betrekking op de persoon.

Heeft betrekking op de functie tot het forum :)

ultddave
20 August 2009, 15:19
Laat dan die hele ranking weg. Is toch niet meer van deze tijd!

Not again :(.
Die rankings worden op 99% van alle fora gebruikt, dus het rankingsysteem is niet "ouderwets". De namen van elke rank worden door de admins van de fora gekozen aan de hand van de taal en doel van de fora.

De ranks die we nu gebruiken zijn al 5 jaar of misschien langer (van voor de overname) in gebruik. Waarom ze nu ineens niet zouden voldoen weet ik niet. (Alé, ik weet eigenlijk wel waarom je ze wilt veranderen, maar dat ga ik hier niet aankaarten).

Mvg,
Dave

Phil O'Sophe
20 August 2009, 16:16
Andere "titels" bedenken?

Ik ben 70 jaar, dus zou ik toch bij de "senioren" al moeten behoren.

Maar dat betekent helemaal niet dat ik een echte pc-kenner ben, integen-
deel.

Dagelijks bijleren en contact hebben met andere leden is heel verrijkend.

En dat ik op een of andere manier iets kan bijdragen, al was het maar voor
de ontspanning, is er héél graag bijgenomen.

Sarana
24 August 2009, 17:51
Ik vind eigenlijk ook dat termen als "gevorderd" en "expert" lijken te slaan op de computerkennis en niet op hoeveel posts je doet.
Het klopt ook dat net door die termen mensen denken dat ze door een super kenner van informatica en pc's geholpen worden en dat zaait toch wel verwarring.
Heb toch ook al eens voorgehad dat ik info van iemand opvolgde die ik achteraf toch beter niet had gevolgd maar door het "gevorderd" bij de naam er vertrouwen in had.

Termen als junior member enz... zijn inderdaad ondubbelzinnig en slaan op het lidmaatschap en niet op de kennis.

De hele layout van het forum gaat toch veranderen? Dus dat is toch maar een kleintje om dat mee aan te passen.:rolleyes:

peenif
24 August 2009, 18:49
Ik vind dit toch maar een overroepen discussie hoor - en om het in het Nederlands te houden...'k zou nogal niet graag hebben dat ze me inschrijven als klein lid hoor, laat staan bejaard lid, en voor die anderstalige termen heb ik sowieso een afkeur, nog iemand na mij...cine va?

PeterN
24 August 2009, 20:36
We zullen er eens over nadenken;) Ergens zijn bepaalde titels mss wat dubbelzinnig en voor verbetering vatbaar. Doe maar suggesties (wel nederlandse termen), we zien dan wel wat uit de bus komt, maar prioriteit heeft dit item momenteel niet ;) Er zijn 6 titels ingedeeld van 0 posten tot meer dan 2000 posten.


De hele layout van het forum gaat toch veranderen? Dus dat is toch maar een kleintje om dat mee aan te passen.:rolleyes:
De layout van het forum is niet aan de orde momenteel. Binnenkort komt vBulletin versie 4 uit, een grote update. Het zou dus wat dom zijn dit nu te doen. Voor daarna moeten we een keuze maken uit de duizende designers die zich vrijwillig hebben aangemeld :wall:

Obsessed
24 August 2009, 22:49
1-Bleu 2-Verkenner 3-Vaste klant 4-Doorgewinterd 5-Volhardend ..... :rofl:

Of

1-Soldaat 2-Korporaal 3-Korporaal Chef 4-..... (beroepsmisvorming? ;))

Emphyrio
24 August 2009, 23:11
1 Member 2 Junior Member 3 Senior Member 4 Full Member 5 Ambassador


Voor daarna moeten we een keuze maken uit de duizende designers die zich vrijwillig hebben aangemeld :wall:

:rofl:


Emphyrio :)

ultddave
24 August 2009, 23:38
0 post - Nul Poster
1 posts - Hopeloos Geval (Personen die zich aanmelden, een vraag stellen en niks meer laten horen :P)
2 posts - Spammer
10 posts - Lid
100 posts - Actief Lid
1000 posts - / geen idee ;D
2000 posts - Gevorderd Lid

compuchrisje
25 August 2009, 00:11
0 posts - doeniks
100 posts - doemaar
1000 posts - doemeer
2000 posts - doeveelmeer
5000 posts - doealles

Emphyrio
25 August 2009, 00:13
:rofl: Echt origineel gevonden, Chrisje ! :rofl:

Sarana
25 August 2009, 17:47
Ik vind dit toch maar een overroepen discussie hoor - en om het in het Nederlands te houden...'k zou nogal niet graag hebben dat ze me inschrijven als klein lid hoor, laat staan bejaard lid, en voor die anderstalige termen heb ik sowieso een afkeur, nog iemand na mij...cine va?


Oei, je bent precies een beetje in je gat gebeten? :p
In een Feedback topic mag je toch dingen zeggen die voor verbetering vatbaar zijn? Dat is natuurlijk altijd de persoonlijke mening van de persoon die post hé.;)

De titels die Emphyrio geeft vind ik :good:

Zou er niet beter een poll georganiseerd worden om te stemmen op de titels die je het best vindt? Of is dat ook overroepen?:D:p

Sarana
25 August 2009, 18:09
Deze rangschikking vond ik ook op een forum. Was aangegeven met blokjes in plaats van sterretjes:



*: Aluminium

**: Koper

***: Brons

****: Zilver

*****: Goud

******: Platina

*******: Robijn

********: Diamant

Of gewoon een balkje onder de naam waarin een kleurbalkje loopt naargelang aantal posts. Voor moderators en andere functies wordt gewoon de naam van de titel in het balkje gezet.

PeterN
25 August 2009, 19:19
Zou er niet beter een poll georganiseerd worden om te stemmen op de titels die je het best vindt? Of is dat ook overroepen?:D:p
Dat is idd overroepen :D
Je moet het ook zo bezien: zolang men bezig is met titels te verzinnen steken ze ergens anders geen kattekwaad uit :lol:;)

g_man
25 August 2009, 19:42
Ik snap überhaupt al niet waarom er mensen zijn die wakker liggen van wat er geschreven staat onder hun naam. En het is toch niet omdat er iets (titel/naam/functie/...) geschreven staat dat het antwoord beter/slechter is dan een ander.

J.W.
25 August 2009, 22:49
Ik snap überhaupt al niet waarom er mensen zijn die wakker liggen van wat er geschreven staat onder hun naam.

Dat is wel heel afhankelijk van het woord dat daar staat. :evil::evil::evil:

compuchrisje
25 August 2009, 23:04
Je doet me aan iets denken JW...

0-100: plat water
100-500: fanta
500-1000: pils
1000+ : wijn
5000+: Johnnie Walker (JW) hihi

carl
25 August 2009, 23:08
Anders kunnen we een level systeem maken, per X posts (dit aantal is afhankelijk van je level) krijg je een nieuw level erbij. :D
Met elk level krijg je dan skill point die je kan investeren in allerlei skills: de foto van PeterN vervangen door een plaatje naar keuze, de lettervolgorde in een post door mekaar gooien gedurende x seconden, ...
Tevens zal je ook nog attribute point krijgen die je in verschillende stats kan stoppen; je kracht bepaalt hoe vet de letters geschreven worden, je handigheid/dexterity laat je langere posts toe, je mana bepaalt hoe lang je mag typen van voor het venster sluit, ...
Dan enkel nog een gepaste naam vinden (Mess of Minatica ?) en we hebben een instant classic :D

Maar dit is misschien een iets te revolutionair concept :sad:

PeterN
25 August 2009, 23:15
Ik denk dat je te veel wow speelt :D

carl
25 August 2009, 23:20
Ik speel niet eens WoW ! :p Maar ik ken er wel wat van en speel wat andere RPG's ;)

J.W.
26 August 2009, 01:34
Je doet me aan iets denken JW...

0-100: plat water
100-500: fanta
500-1000: pils
1000+ : wijn
5000+: Johnnie Walker (JW) hihi

:lol::lol::lol:

Toch mis ik ergens "Kasteelbier" (2500 - 4999)!!! :lol::lol::lol:

Emphyrio
26 August 2009, 01:49
Ik snap überhaupt al niet waarom er mensen zijn die wakker liggen van wat er geschreven staat onder hun naam. En het is toch niet omdat er iets (titel/naam/functie/...) geschreven staat dat het antwoord beter/slechter is dan een ander.

Tja, hangt ervan af hoe je dit bezie natuurlijk.

Persoonlijk zou ik liever mijn HJT/CF log zien behandeldt krijgen van een Spyware Slayer dan een plat water.

Emphyrio ;) :)

peenif
26 August 2009, 06:50
@ sarana - was niet in mijn gat gebeten hoor - zaten vetgedrukte lettertjes in mijn post hé - met klein lid kan men vele kanten uit, en als die dan nog eens bejaard is ook :D

http://img12.imageshack.us/img12/4496/babaydy.gif

Toch vind ik het nog steeds overroepen - de kleren maken de man niet.

Sarana
26 August 2009, 11:27
Of een ranking met spreekwoorden:

0-100: Ik gooi er met mijn klak naar.

100- 500: Ik wil wel maar ik kan het niet.

500-1000: Ik heb de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

1000+: Ik heb het warm water uitgevonden.

5000+: Ik denk dat de wereld aan mijn gat hangt.

ultddave
26 August 2009, 12:02
haha ;D

@Carl; En dan verkopen we mana pots tegen een schappelijk prijs :P. Klinkt goed ;d.

Emphyrio
14 September 2009, 22:26
euuh.. Misschien de Spyware Slayers in een ander kleurtje zetten, zodat dit voor de leden beter opvalt ;) :)

Obsessed
15 September 2009, 13:22
Nog een ideetje:

0 - 100: "Is hier iets te zien?
100 - 500: "Hier is veel te beleven!"
500 - 1000: "Het is hier keigoed!"
1000+: "Mij krijg je hier niet meer weg!"
5000+: "Nergens beter dan op Minatica!"

peenif
15 September 2009, 13:40
0 - 100 : ontkiemend
100 - 500 : in volle groei
500 - 1000 : bloeiend
1000 - 5000 : voortplantend
5000+ : fossiel :rofl:

ultddave
15 September 2009, 17:04
euuh.. Misschien de Spyware Slayers in een ander kleurtje zetten, zodat dit voor de leden beter opvalt ;) :)

Inderdaad, dat zou wel handig zijn. Blauw of rood ofzo ;).

yanish1005
15 September 2009, 17:24
nog een vraagje: bij bv. ultddave staat er :
Bedankjes: 2.868
1.375 maal bedankt in 782 posts
heeft hij nu 1375 bedankjes gekregen of gegevven?

jurgenv87
15 September 2009, 17:37
1375 maal bedankt toch?
Als ik jou bedank, dan ben jij bedankt. :oink:

Hij heeft 2868 bedankjes gegeven. De gulle schenker.

ultddave
15 September 2009, 17:49
Inderdaad. ;)

Bedankjes = Aantal keren dat je iemand anders hebt bedankt
x maal bedankt in x posts = Keren dat iemand jou heeft bedankt ;)

Ik heb jullie 2 nu bedankt en mijn bedankjes zijn verhoogd met 2 ;). :D

yanish1005
15 September 2009, 18:01
dank je voor jouw bedankje :p :p

Obsessed
15 September 2009, 19:13
Kortelings komt vBulletin versie 4 uit.

Aangezien deze er al voor zal zorgen dat ons geliefde forum er anders gaat uitzien zullen we met wijzigingen, zoals hier voorgesteld, minstens wachten tot deze versie van het hier gebruiktte internetforumsysteem er is. ;)