Volledige versie bekijken : foto's op CD branden voor TV



Pedro
21 August 2009, 17:54
Ik heb voor een vriend van mij foto's (JPG) gekopieerd van de kaart van zijn fotocamera naar een cd om ze daarna te bekijken via een CD/DVD-speler op TV. Het duurt echter zomaar even 18 seconden eer men een beeldje kan bekijken op de TV!
Is er geen simpel programma (niet zo uitgebreid als bv Magix maar heel simpel) om daar beterschap in te brengen?
Dank bij voorbaat!

carl
21 August 2009, 18:12
Vermoedelijk zijn deze fotos van een heel hoge resolutie, deze verlagen zal waarschijnlijk de oplossing zijn.
Hoe groot zijn de bestanden/welke resolutie hebben ze/hoeveel megapixel is de camera in kwestie ? (een van deze vragen zal aanduiden of de resolutie nu te hoog gaat zijn of niet).
Wat je ook moet onhouden is dat de chips in die dvd spelers geen hopen rekenkracht bezitten en dat het altijd wat langer zal duren dan op een pc, en dat CD/DVD een vrij traag medium is.

yanish1005
21 August 2009, 18:33
je kunt de resolutie veranderen door het te openen in paint en ctrl+w in te typen daar verander je 2xmaal 100procent veranderen in 50 25 procent.

Fakke_Berto
22 August 2009, 08:14
Als ik foto's op cd zet om die op tv te bekijken brand ik die gewoon in Nero onder ISO of ISO/UDF. Mijn foto's zijn ook van een hoge resolutie. De DVD-speler maakt daar geen probleem van en speelt ze gewoon af. Probeer het eens.
Suc6.

Pedro
22 August 2009, 10:17
Bedankt voor de reacties! De CD was eigenlijk bedoeld om de foto's te bewaren in hun oorspronkelijke resolutie en op die manier het geheugenkaartje van de camera te ledigen. De oplossing van Fakke Berto lijkt me de meest geschikte... tenzij er nog iemand een andere oplossing heeft?
Groeten
Pedro

zariash
22 August 2009, 10:41
ik doe dit met windows moviemaker en zet er wat tekst en muziek bij.
grtjs

meter60
9 October 2009, 01:31
wondershare dvd slideshow builder:good: Mega goed.

Baloeke
11 October 2009, 21:20
Vandaag tussen mijn mails zien staan. Photofilmstrip (http://www.zdnet.be/downloads/108613/photofilmstrip-1-2/?utm_source=zd_download&utm_medium=newsletter&utm_term=&utm_content=0_art_link&utm_campaign=daily) is ook zo een programma