Volledige versie bekijken : Ondertitels op Multimedia Harddisk



Ludanto
25 August 2009, 13:11
Hallo,

ik heb me een Lacie LaCinema Classic van 1TB aangekocht.

Ik heb hiermee hetzelfde probleem als bij mijn Dane Elec So Speaky:
Bij sommige films krijgt ik ondertitels en bij andere weer niet.
Het zijn allemaal .avi bestanden en de ondertitels zijn allemaal .srt.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Mvg,

downagain
25 August 2009, 14:12
bestandsnaam van ondertitel zal waarschijnlijk hetzelfde moeten zijn als de bestandsnaam van de film.

Ludanto
30 August 2009, 21:12
dit heb ik bij alle films zo staan

Ludanto
8 October 2009, 10:18
ik heb contact opgenomen met Lacie en ze weten van het probleem. Blijkbaar kunnen de multimedia harde schijven geen ondertitels laden die groter zijn dan 107 kb. Dit zal ook wel zo zijn voor andere merken.

Ze willen dit oplossen bij de volgende update van de firmware, maar weten niet wanneer deze er komt

meter60
9 October 2009, 01:11
ik heb ook dit probleem met mijn externe harde schijf van packard bell 500GB. bij de meeste films heb ik ondertitels maar bij somigste krijg ik ze er niet bij:damn:

Peter.B
9 October 2009, 06:04
met dit programma staan uw subs in enkele minuutjes in uw avi bestand gebakken: http://www.calcitapp.com/AVIAddXSubs.php

Dexter
10 October 2009, 20:11
Heb nog geen problemen ondervonden bij mijn LaCie LaCinema Classic, ik zal eens nakijken hoe groot die bestanden zijn. :)


@dr!

psychotic
27 October 2009, 23:25
Hey ik heb dit probleem ook met mijn dane-elec so speaky hdmi 500 gig
is er nu al een update beschikbaar of een oplossing?
wel beetje vervelend...

Nijntje666
28 October 2009, 16:34
bestandsnaam van ondertitel zal waarschijnlijk hetzelfde moeten zijn als de bestandsnaam van de film.
Dit is niet zo. Losse ondertitelbestanden worden aangeduid met de extensie: .SRT.
Het kan wel zo zijn dat de ondertiteling ingebakken is in de .avi files. Dat is wat jij bedoelt geloof ik.

Wat ik altijd gebruik, en ik heb nooit last van ondertitelproblemen wanneer ik ze van mijn externe harde schijf draai, is gebruik te maken van VLC Media Player en geavanceerd bestand openen en manueel het .srt bestand selecteren. Werkt altijd bij mij. Als de ondertiteling ingebakken is, kan het nooit fout gaan.

psychotic
28 October 2009, 19:54
Dit is niet zo. Losse ondertitelbestanden worden aangeduid met de extensie: .SRT.
Het kan wel zo zijn dat de ondertiteling ingebakken is in de .avi files. Dat is wat jij bedoelt geloof ik.

Wat ik altijd gebruik, en ik heb nooit last van ondertitelproblemen wanneer ik ze van mijn externe harde schijf draai, is gebruik te maken van VLC Media Player en geavanceerd bestand openen en manueel het .srt bestand selecteren. Werkt altijd bij mij. Als de ondertiteling ingebakken is, kan het nooit fout gaan.

ja als ik de film bekijk op mijn laptop of pc dan werken de ondertitels wel
maar sommige niet op mijn Dane-elec SO speaky hdmi !

Nijntje666
28 October 2009, 21:47
Misschien heeft downagain wel gelijk en ik het verkeerd begrepen.
Ik dacht dat het een normale externe hd was, totdat ik even op Google ging kijken.
Ik heb dus eventjes gezocht via Google en kwam op dit:


1: Als je een AVI wilt afspelen met een los ondertitelings bestand dan moet je de AVI film en ondertiteling in de zelfde map hebben staan. Ook moet de naam van de AVI ( bv: Ben-Hur.AVI) precies gelijk zijn aan de ondertitel ( namelijk Ben-Hur.SRT) Daarna ga je met je pijltjestoets naar de map waarin je de AVI en SRT bestand hebt opgeslagen en selecteerd deze. vervolgens selecteer je (middels de OK knop) eerst het srt bestand (bv. Ben-Hur.SRT) en en pas daarna start je de film (Ben-Hur.AVI) op. Voor alle duidelijkheid: ondertitels van het formaat SUB worden niet ondersteund op de speaky.


Bron: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1260395/1

psychotic
29 October 2009, 12:08
De namen zijn hetzelfde en in dezelfde map maar ben dit ook al eens tegengekomen en werkte toen niet, zal nog een proberen maar vrees ervoor..