Volledige versie bekijken : Info ivm windows applicatie



De Koene
25 August 2009, 21:33
Kan iemand mij zeggen hoe die applicatie noemt in Windows die de netwerkverbindingen beheert?
Ik zou die willen uitschakelen.
De reden is dat mijn verbindings soms wegvalt.
Ik kan uren verbonden zijn zonder problemen en plots valt deze weg.
Dan zie ik in de taakbalk de twee overlappende schermpjes met een rood kruisje erover.
Als ik rechts klik ziet deze wel alle netwerken binnen bereik maar wil niet verbinden met mijn netwerk.
Dus wat ik ook doe hij wil niet meer verbinden, het rare is dat deze na tijd vanzelf weer verbinding maakt.
Ik heb dat probleem vroeger ook al eens voorgehad en toen heb ik iets moeten uitschakelen in Windows maar ik weet niet meer hoe en wat het was.
Dit was toen wel XP nu heb ik Vista.
Weet iemand raad?

PeterN
26 August 2009, 16:48
Ik zou niet te veel afzetten ;)

Ik veronderstel dat je een draadloze verbinding bedoelt?
De reden dat deze afsluit kan vanalles zijn, dus zal je een beetje moeten testen.
- is uw signaal sterkte voldoende? Als je gedurende een tijdje te zwak signaal hebt zal de verbinding verbreken. Afstand en omgeving bepalen veelal de signaalsterkte.
- storingen. Als iemand in de geburen ook draadloos netwerk gebruikt kan dit storen op jouw draadloos netwerk als beiden niet ver genoeg uit elkaar liggen kwa frequentie. Daarom zijn er verschillende kanalen voorzien in je draadloze router/ap. Ga naar de settings van je router en zet het 'kanaalnr' +3 verder of -3 terug. Ik bedoel hiermee dat als het kanaal nr bv 9 is, dat je dat eens wijzigd naar 6 bv. Je verbinding zal verbroken worden en je moet terug connectie maken. Het kan zijn dat je nu vergenoeg van naburige draadloze netwerken ligt en het probleem weg is.
- beveiliging. Sommige, vooral oudere toestellen hebben soms last met de encryptie WPA. Zet de encryptie in je router op WEP en probeer zo eens. Natuurlijk moet je dan ook deze encryptie op je pc instellen om terug connectie te maken.
WEP is minder veilig dan WPA maar wie zou inbreken in je thuisnetwerk terwijl er onbeveiligde zijn. Daarbij wat zouden ze komen halen terwijl er elders waarschijnlijk meer te halen is. Voor privé zie ik nog niemand drie dagen voor je huis kamperen om je draadloos netwerk te kraken hoor :D
- Kijk uw power settings na. Vooral laptops zetten standaard de instellingen zo dat na een inactieve periode de netwerkkaart wordt uitgeschakeld, dit om de batterij te sparen.

Succes ;)

De Koene
26 August 2009, 18:03
Het is mijn desktop met een draadloze verbinding.
De signaalontvangst is zeer goed, daar ligt het niet aan.
Vanmiddag had ik het terug, dus hij ziet verschillende netwerken waaronder het mijne met zeer goede ontvangst maar wil niet verbinden met mijn router.
Ik heb de draadloze adapter dan volledig verwijderd (hard en soft) en opnieuw geinstalleerd.
Na een poging of tien was die dan plots terug verbonden en is nog steeds verbonden.
Ik heb bij 1 poging wel een bericht gekregen over een timeout of zoiets terwijl die aan het proberen was om te verbinden.
Ik gebruik vaste ip-adressen op al mijn pc's waaronder deze en de andere hebben dit probleem niet.
Mijn beveiliging is WPA-PSK.
En het kanaal staat op 11, had ik al eens veranderd.
En weet niemand toevallig hoe dat Windows dinges noemt?

PeterN
26 August 2009, 21:44
Ik zou alleszinds niet weten wat je zou moeten uitschakelen...

Ik zou eens testen met WEP beveiliging en dan zien wat het doet. Zelf heeft de laptop van mijn dochter hier ook soms gekke kuren. Het gaat hier zelfs weken goed en dan ineens geen verbinding. Ik kan dan 10 keer proberen, het blijft niet gaan. Het probleem is dat ik ook WPA had en de laptop telkens wel het beveiligd netwerk ziet maar de beveiliging niet wil accepteren en naar WEP zet. Vreemd want het kan dagen wel gaan.
Nu heb ik alles gewoon op WEP gezet en treed het probleem niet meer op.
Het zou ook zoiets bij jou kunnen zijn.

Idem verhaal voor kanaal nr. Zolang bv buurman x op kanaal 10 niet aan het surfen is heb je geen last. Als hij begint, krijg je storingen en valt je verbinding uit. Het zou dan wel niet ineens perfect terug mogen gaan na herinstallatie van je adapter.

butskristof
26 August 2009, 22:34
Ik weet niet zeker hoe dit met vista zit want ik heb XP maar op mijn vader zijn laptop wil het ook wel eens lukken door naar het venster te gaan waar je de verbindingen ziet en dan ergens op herstellen te klikken, dan schakelt windows je WiFi-adapter in en uit en bekomt hij een nieuwe verbinding, misschien dat je dit eens kan proberen als je verbinding wegvalt?
Grtz,
Kristof

De Koene
28 August 2009, 20:44
Het is blijkbaar een probleem dat met Vista te maken heeft net zoals mijn slaapstand die niet goed funktioneerd.
Na een volledige herstart (en stroom er af halen)werkt alles normaal.
In de link staat een en ander uitgelegd.
http://neosmart.net/blog/2006/vistas-hideous-wakeup-support/