Volledige versie bekijken : Ie 8



Sarana
27 August 2009, 18:04
Hoe zit het eigenlijk met IE 8? Is die nu al beter compatibel met Vista of blijft het iets dat je beter nooit installeert?

butskristof
27 August 2009, 18:34
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat mijn buur wel IE8 heeft op zijn Vista, in xp werkt hij in ieder geval maar ik gebruik toch Firefox ;)

PeterN
27 August 2009, 19:37
Werkt in Vista, ook op vista 64 bit. 't Zou eigenlijk erg zijn mocht hun browser niet werken in hun eigen bedrijfssysteem, alhoewel van M$ wel alles kan verwachten.
Als het de beste browser is, is natuurlijk wat anders, maar dat hangt van je smaak en gewoonten af;)

compuchrisje
27 August 2009, 22:40
Op Vista-laptop heeft hij zich foutloos laten installeren, werkt perfect. Bij mijn XP-desktop loopt het helemaal fout. IE opent en sluit tegelijk, alle opties en middelen op 't net aangeboden helpen niet. Daarom blijft hij ook uitgevinkt in mijn Update-center van XP.
'k Moet ook nog uitvissen of de update voor Office 2007 bij de Vista-pc ook roet in 't eten gooit voor Powerpoint.

Baloeke
27 August 2009, 22:50
Ik heb IE8 ook lopen op Vista. Ondervind geen problemen bij gebruik.

g_man
27 August 2009, 22:53
Vreemd CC; ik heb hem lopen op een Vista Ultimate én een XP Home, géén van beiden problemen. Doet alles naar behoren. Is eigenlijk niet zoveel verschil met IE7, enkel meer veiligheidsfuncties denk ik. :)

Quazie
27 August 2009, 23:13
Idem hier zoals bij CC.
op de laptop met Vista home premium SP2 loopt het lekker.
Op de Pc met XP Home wil het niet geïnstalleerd raken. Hier blijft IE7 de dienst uitmaken.

Passant
28 August 2009, 11:16
Idem hier zoals bij g_man, IE8 werkt perfect op zowel XP Home als Vista Ultimate.

Pjj
28 August 2009, 17:43
Update alsjeblieft je browser altijd naar de laatste nieuwe versie. Dit is veiliger voor jou en is veel makkelijker voor webdevelopers. IE (en vooral IE6) durft namelijk nogal eens de webstandaarden te negeren of verkeerd te interpreteren.

Sarana
29 August 2009, 12:12
Ik voer normaal ook alle updates uit maar soms is de update erger dan een veiligheidslek in je browser. En daar heb ik een hekel aan. Wat heb je aan een browser die up to date is maar niet werkt.
Heb bij de eerste installatie eerder ook problemen gehad. Had hem dan ook uitgevinkt in Windows Update. Bij de meesten lukt het op Vista dus zal ik het maar riskeren.

PeterN
29 August 2009, 16:57
Update alsjeblieft je browser altijd naar de laatste nieuwe versie. Dit is veiliger voor jou en is veel makkelijker voor webdevelopers. IE (en vooral IE6) durft namelijk nogal eens de webstandaarden te negeren of verkeerd te interpreteren.

Een goede developer zal toch rekenening moeten houden met de verouderde standaarden. Als je iets maakt moet het op iedere browser werken. Dat heel oude versies niet meer ondersteund worden kan ik nog begrijpen, maar bv een ie7 zou perfect moeten werken.
Als ik info zoek op een site en eerst melding krijg dat ik browser x en versie y flash moet installeren, een intro krijg die ik niet kan skippen, een blokje met loading krijgt dat niet vooruitgaat etc dan druk ik al op back en neem de volgende link en dat is niet echt de bedoeling denk ik ;). Maar in de praktijk valt dat wel mee.
Uiteraard is het voor je veiligheid wel belangrijk dat je beveiligings updates van deze dingen doet, maar een pctje met win98 ie6 mag nog op internet iets zoeken hé. Ik weet dat developers vloeken op ie6, maar het is nog steeds in omloop en je mist potentiele bezoekers als het niet hierop werkt :s

Pjj
30 August 2009, 15:26
Een goede developer zal toch rekenening moeten houden met de verouderde standaarden. Als je iets maakt moet het op iedere browser werken. Dat heel oude versies niet meer ondersteund worden kan ik nog begrijpen, maar bv een ie7 zou perfect moeten werken.
Als ik info zoek op een site en eerst melding krijg dat ik browser x en versie y flash moet installeren, een intro krijg die ik niet kan skippen, een blokje met loading krijgt dat niet vooruitgaat etc dan druk ik al op back en neem de volgende link en dat is niet echt de bedoeling denk ik ;). Maar in de praktijk valt dat wel mee.
Uiteraard is het voor je veiligheid wel belangrijk dat je beveiligings updates van deze dingen doet, maar een pctje met win98 ie6 mag nog op internet iets zoeken hé. Ik weet dat developers vloeken op ie6, maar het is nog steeds in omloop en je mist potentiele bezoekers als het niet hierop werkt :s
IE6 is een eeuwige discussie... Je hebt gelijk, maar webstandaarden ondersteunen is toch het minste he. Dubbele margin bug is bv irritant, maar toch gemakkelijk te fixen.

Ik ga er niet over uitbreiden :p