Volledige versie bekijken : Bios asus a7n8x-x (bios resetten)



marcc_256
27 August 2009, 20:49
Hai iedereen, Heb vandaag DE dommigheid van mijn leven gemaakt. Heb mijn geheugen van mijn PC van 512MB naar 1.5 GB gebracht. Dit voor het gebruik van mijn CAD programma te vergemakkelijken. Heb in de BIOS zelf wat zitten snuffelen om de FSB frequentie wat op te krikken. Ben waarschijnlijk wat te ijverig geweest, en alles zit vast. Bij de opstart geeft de PC alleen nog wat beeps en geen scherm. Heb geen BIOS RESET jumper gevonden op de kaart. De motherboard is van het type "ASUS A7N8X-X met AMD Athlon +3200" Wat kan ik hieraan doen ????? HHHEEELLLPPP..... Alvast bedankt, Marc

g_man
27 August 2009, 21:12
Op je moederbord zit zelf een jumper om je BIOS te resetten. Deze vindt je in de buurt van de batterij. Dat jumperke even verzetten en terug zetten. Dan bij het opstarten terug de BIOS in duiken en alles weer goed zetten.
Heb zelf zo'n A7N8X-X gehad. :)

marcc_256
27 August 2009, 21:39
Alvast bedankt voor je reactie. Wel zoals ik al schreef, op een ander ASUS board heb ik deze wel gevonden (jumper) Maar op dit bord zit alleen een CLRTC jumper. Heb er de manual bij genomen en daar staat ook niets van een RESET BIOS jumper. Heb op de site zitten zoeken, en er staat meermaals de batterij eruit halen. Is dit ook hier OK ? Marc

carl
27 August 2009, 21:48
De bieptoon kan wijzen op een probleem met het ram geheugen, de cpu of de grafische kaart. Mogelijk heb je een onderdeel beschadigd (maar dat lijkt me niet waarschijnlijk).
Je hebt toch je handleiding niet goed gelezen ...
1.9. Jumpers
3. Clear RTC RAM (CLRTC1)
Daar vind je de procedure om de settings te resetten.
Verwijder ook eens de ram plaatjes en stop ze er 1 per 1 terug in, zo kan je foutief ram detecteren.

marcc_256
27 August 2009, 21:57
Je hebt gelijk, heb altijd zitten zoeken achter een BIOS RESET jumper Hier zit deze samen met de RTC. Bedankt, Marc

marcc_256
27 August 2009, 22:11
Alles is gelukt, tof. Hoe kan ik op een VEILIGE manier de instelling te weten komen voor een AMD Athlon XP3200 processor met 400MHz FSB ? Kan max tot een 333MHz FSB gaan op het motherboard. Marc

g_man
27 August 2009, 22:36
Hat a7N8X-X is 400MHz ready,.. dus dat kan je wel instellen. enkel is het geen dual channel moederbord dacht ik.
Instellingen voor Athlon Xp 3200+ (barton core) = 11 x 200 = 2.2GHz. :)

Edit :

Kan max tot een 333MHz FSB gaan op het motherboard. MarcOpletten hier, je moet eigenlijk alles delen door 2 hé...je moet FSB instelen op 200 om op 400MHz te draaien, als jij je FSB op 333 zet, zal wel zijn dat het niet opstart; :)