Volledige versie bekijken : Wisselen van taal in Word



De Hulk
29 August 2009, 21:38
Kan ik in Office Word 2007 ongestraft (zonder dat wijzigingen plaatsvinden in de eerder gebruikte woordenlijsten) wisselen van Nederlands naar Engels en weer terug bij de spellingcontrole. Welk Engels moet ik dan nemen > Engels Groot Brittanniƫ of Engels VS of een anders Engels?

carl
29 August 2009, 21:41
Dit wordt ingesteld per document die taal. Wat bedoel je juist met wijzigingen in woordenlijsten ?
Engels UK en Engels VS hebben voor sommige woorden een andere spelling;
color (VS) en colour (UK) is zo een voorbeeldje.

De Hulk
29 August 2009, 21:55
Het document is gemengd Engels en Nederlands, dus ik wissel, corrigeer het Engels en ga dan weer terug naar Ndl. Met wijzigen woordenlijst, bedoel ik dat ik gedurende langere periode voortdurend Nederlandse woorden heb toegevoegd en dat die niet zomaar 'verdwijnen'. Ik kies dan denk ik Engels (VS).

Ik heb Engels (VS) gekozen maar het springt steeds weer terug naar Nederlands (standaard) en kan dus zo niet Engelse spellingcontrole toepassen.

carl
29 August 2009, 22:12
Nou, ik weet niet echt hoe het zit met zelf ingegeven woordenlijsten. Het lijkt me sterk dat deze zullen verdwijnen, maar misschien is het toch veiliger om af te wachten tot iemand je dit met zekerheid kan zeggen.
Over het mengen ben ik niet zeker, maar ik denk niet dat dat een probleem zal kunnen zijn. Je moet dan volgens mij gewoon de tekst selecteren en in het context menu (rechterklik) een taal instellen.
Voor de keuze hangt het ervan af voor wie je het document schrijft. Engelsen kijken wat geirriteerd neer op Amerikaanse spelling, en Amerikanen vinden de Engelsen maar wat oubollig en stijfjes met hun spelling (maar dit zijn geen absoluten, er zijn zeker uitzonderingen). Op school moesten wij altijd de UK spelling gebruiken.

De Hulk
29 August 2009, 23:11
Even afwachten dus. Moet toch binnen Word en een document wel mogelijk zijn om van taal te wisselen. Heb nu een andere methode ontdekt via spellingcontrole in Firefox in een editor van bijvoorbeeld Minatica. Werkt wel, maar is natuurlijk iets omslachtiger.Taal is Engels /Verenigde Staten. Is wel mogelijk Engels / British te downloaden.