Volledige versie bekijken : Domme vragen over hoe film maken voor TV



compuchrisje
31 August 2009, 16:01
Bij de dochter in het toonzaaltje zit een TV-toestel ingebouwd in de wand, niet om gewoon TV te kijken maar wel om foto's te laten zien van hun werk, demo's van hun leveranciers, een soort reclamefilmpje dus.
Het enige wat hen ergert is, dat ze telkens opnieuw dat filmpje moeten starten. Een leverancier heeft 'dat erin gezet', zeggen ze.
Nu is mij gevraagd om een compilatie te maken van zowel het aanbod van hun leveranciers als van hun eigen werken, alles tesamen een 100-150 dia's.
Ik heb het TV-toestel bekeken (van wat er te zien was toch) en zag daar geen aansluitingsmogelijkheden voor USB of dergelijke, wel de gekende blauwe en rode 'gaatjes' voor geluid enz.
PeterN had al een mediaplayer voorgesteld (Western Digital), maar voorlopig moeten ze het nog beredderen met een DVD, want die zit er wel in.
Mijn vraag is dus,

in welk filmformaat moet ik mijn Powerpoint zetten
welke schermresolutie (denk dat het tv-scherm ongeveer zo groot is als een 19" monitor)
hoe krijg ik het filmpje zo ingesteld dat het continu blijft afspelen


De afbeeldingen zijn ruim groot, dus de kwaliteit van de foto's zijn prima en wil dat ook zo behouden.

Ben ook niet gewend van met Nero te werken, behalve dan om data-CD/DVD te branden, dus mss hier ook een beetje uitleg? (Nero 7)

arthurke
31 August 2009, 18:08
Ik weet het antwoord op de laatste vraag en zal direct eens kijken :-).

Fakke_Berto
31 August 2009, 20:40
Ik maak zoiets op deze manier:
Foto's monteren in Vegas. --> Alternatief Moviemaker.
Renderen als Mpeg2.
DVD maken met TmpgEnc DVD Author.Hier kan ik instellen dat hij na het afspelen van de DVD opnieuw moet beginnen.
Branden met TmpgEnc Dvd Author.

ghost
31 August 2009, 21:56
http://www.minatica.be/showthread.php?t=28852 je hebt pm:D

compuchrisje
1 September 2009, 19:32
Bedankt voor de tip Ghost :), maar ik heb ondertussen al iets gevonden. PPT2DVD van Acoolsoft. Bij Wondershare kan je fantastische dingen vinden, alleen kan het niet overweg met kwaliteitsfoto's, de output was dus lamentabel vergeleken met wat ik met bovenstaande kreeg.
'k Heb dus een Mpeg 2-filmpje in mekaar gewrocht, had als resolutie maar op veilig gespeeld (16:9 = breedbeeld en pixels op maximum), toch valt de grootte van het geheel mee.
Nu nog proberen om het daadwerkelijk op een schijfje te krijgen dat automatisch in loop wil draaien....

g_man
1 September 2009, 21:00
Met convertXtoDVDka je ok instellen dat het telkens opnieuw moet beginnen... als het gedaan is tenminste :p
Schermresolutie...is het een HD of niet?
Van DVD kan je ook via een scart-component kabel werken.

compuchrisje
1 September 2009, 21:33
Nee 't is geen HD tv-tje. Gewoon zo'n kleiner model dat je in bv Colruyt ook kan zien, waar ze tips geven en filmpjes draaien. Denk dat die trouwens ook zo ingesteld staan dat ze continu blijven draaien.
Bij powerpoints, die moeten afspelen op een pc, kan ik via het ini-bestandje instellen om in loop weergegeven te worden. Maar hoe ik het met Nero moet klaarboksen, weet ik niet.
Er is geen aansluiting met een pc, het toestel staat dus op zich, met die ingebouwde DVD-speler, enkel een afstandsbediening.
Behalve de plugs voor audio, blijkt er ook een klein scart-aansluiting te zijn, een blauwe... zegt ze.

carl
1 September 2009, 22:23
Een doodsimpele truk is ge powerpoint opnemen, en dat filmke X keer na mekaar plakken zodat het een paar uur duurt (max grootte van de dvd :)) Op die manier moet je maar eens elke x uur hem hervatten.
Een ander ideetje is om de hele zwik naar afbeeldingen om te zetten en dan als een slideshow te laten weergeven op de dvd speler, ingesteld op repeat (maar dat moet de speler wel ondersteunen).
Een derde trukje dat mogelijk zou werken is een custom DVD menu maken zonder knoppen of iets (of 1 kleine knop zodat het werkt) met de slideshow op de achtergrond. Het menu van een DVD maakt altijd een loop als het ten einde is ;)

Kweet wel niet welke soft je voor de 3 kan gebruiken :damn:

zariash
1 September 2009, 23:15
misschien overbodig maar op mijn dvd speler staat een repeat functie en deze blijft dan gewoon herhalen .
grtjs

ghost
1 September 2009, 23:19
Staat er geen repeat knop op die afstandsbediening ?
Weet je welk merk tv en dvd?
edit :zariash was me voor:)

compuchrisje
3 September 2009, 17:40
Wie zegt dat Nero alles te bieden heeft... voor zijn prijs is het dan maar pover te noemen. De Mpeg van PPT2DVD moest eerst nog omgezet worden bij Nero, resultaat een miniatuurfilmpje van 100 Mb. Weergave op volledig scherm was dus om te huilen.
In elk geval heb ik nu wél een film kunnen maken waarbij de weergave heel goed kan genoemd worden, maar moest toen wel de software op mijn laptop aanspreken, waar (surprise!!!) een Video-DVD-burner op stond die alles automatische deed EN ook de repeatfunctie bezat. Op die laptop speelt het filmpje dus continu :clap::clap:.
Nu enkel duimen dat hetzelfde gebeurt op hun scherm.