Volledige versie bekijken : webcam blokkeren



yanish1005
3 September 2009, 18:09
hallo, bestaat er een manier om ervoor te zorgen dat de webcam functie op msn niet werkt?

carl
3 September 2009, 18:19
in de settings van Windows live messenger staan er settings voor. Ik gebruik hem niet (kzit op mac) dus ik kan het je helaas niet exact zeggen.

Baloeke
3 September 2009, 21:57
In optie's (via extra) heb je in persoonlijke gegevens onderaan staan "andere gebruikers mogen zien dat ik een webcam heb" Deze moet je gewoon het vinkje daarvoor wegdoen.

yanish1005
3 September 2009, 22:39
nee, ik wil ervoor zorgen dat wanneer de andere vraagt om haar/zijn webcam aan te leggen, dat niet kan.

Baloeke
4 September 2009, 00:26
Dan krijgt je toch, in het chat venster de keuze uit accepteren of weigeren. Klik gewoon op weigeren. Dan zal je geen beeld ontvangen van de andere chatter.

Het gebruik van een webcam gebruikt ook wat upload en download. Herinner je de familie die een dure factuur ontvangen (http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid851384/weekje-chatten-kost-vrouw-10-000-euro-2.aspx) had?

Je kan natuurlijk aan de andere persoon laten weten dat je geen gebruik wil maken van de beelden die hij/zij doorstuurd via zijn webcam.

yanish1005
7 October 2009, 13:29
ik wil er eigenlijk ervoor zorgen dat iemand anders in mijn gezin niet kan webcammen.

Baloeke
7 October 2009, 23:26
Webcam verwijderen. USB fiche uit trekken.

Mike
8 October 2009, 18:40
ik wil ervoor zorgen dat wanneer de andere vraagt om haar/zijn webcam aan te leggen, dat niet kan.
Ik denk dat Yanish bedoeld dat de ánder zijn/haar webcam niet aan kan zetten.. Toch?

Misschien dat er een script te vinden is voor Messenger Plus! die het aanzetten van webcams verhindert?

Baloeke
8 October 2009, 23:28
nee, ik wil ervoor zorgen dat wanneer de andere vraagt om haar/zijn webcam aan te leggen, dat niet kan.


ik wil er eigenlijk ervoor zorgen dat iemand anders in mijn gezin niet kan webcammen.

Begint ook onduidelijk te worden.
Wat wil je nu eigenlijk?

yanish1005
9 October 2009, 06:54
ik wil ervoor zorg dat persoon A(mijn zus bv.) niet kan toestemmen dat persoon B(haar vriendin bv.) haar webcam aanlegt.

Baloeke
11 October 2009, 21:50
Je zal denkelijk nooit iemand kunnen beletten om zijn haar webcam aan te leggen, langs de andere kant van de lijn.
De ontvanger kan wel weigeren of aanvaarden.
Dit staat eigenlijk al vermeld in post #5 van dit topic

carl
11 October 2009, 22:24
Even duidelijk zeggen wat je wilt kan je al fel voort helpen hoor. Hoe ik het begrijp wil je verhinderen dat je zus de webcam kan gebruiken ?
Gewoon in de webcam-instellingen van windows live messsenger het video capture device op 'geen' zetten. Als dat niet werkt (ze kan het terug aan zetten dan) kan je best de webcam of diens driver verwijderen van het systeem (het is niet mogelijk voor een beperkte rechten account om drivers te installeren dacht ik).

yanish1005
12 October 2009, 07:57
oké scenariootje dan:
gezinslid a zegt tegen, persoon b: leg es je webcam aan.

ik zou willen dat ze dan dat kotje met het videootje in niet meer krijgt, maar ik vrees dat het al een verloren zaak is .

Baloeke
14 October 2009, 23:44
Als je kan doen wat staat in post 7 (http://www.minatica.be/showpost.php?p=488420&postcount=7), dan kan gezinslid A de webcam niet opzetten.

ultddave
15 October 2009, 15:10
Ja ok Baloeke. Maar de persoon in kwestie steekt de webcam dan terug gewoon in. Hetgeen Yanish wil bereiken is de webcam blokkeren op vlak van software? (Zonder zelf problemen te ondervinden vermoed ik? :D.)

Een voorbeeld zou een script zijn dat je kan uitvoeren en dat dus de webcam via msn blokkeert. En dan een ander script dat hijzelf bijhoudt voor het terug ongedaan te maken.

Maar zoiets is bijna onmogelijk zelf te maken. Aangezien je dan msn eigenlijk bent aant herprogrammeren, of een plugin aant schrijven bent.

Poorten (van de router) blokkeren is ook geen optie denk ik.

Mvg,
Dave

yanish1005
15 October 2009, 16:43
ultddave weet wat ik bedoel.

Baloeke
16 October 2009, 21:29
Ben nu eindelijk mee met wat je bedoeld.
Kan het programma powertoys (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=121) die instellingen niet doen?

carl
17 October 2009, 11:36
Ik heb het al eens eerder gezegd maar goed:
- in windows live messenger bij de instellingen voor de webcam wat zaken 'ontregelen': oftewel het opname apparaat op 'geen' zetten, ofwel contrast/helderheid/... heel laag/hoog zetten zodat je niets meer ziet ?
- in apparaatbeheer (rechterlikje op 'deze computer' > beheren > apparaatbeheer) zoek je de webcam in de lijst. Als je hem gevonden hebt doe je gewoon het volgende: rechterklik> uitschakelen of eventueel rechterklik > installatie ongedaan maken

azziplekkus
17 October 2009, 15:43
Ik heb het al eens eerder gezegd maar goed:
- in windows live messenger bij de instellingen voor de webcam wat zaken 'ontregelen': oftewel het opname apparaat op 'geen' zetten, ofwel contrast/helderheid/... heel laag/hoog zetten zodat je niets meer ziet ?
- in apparaatbeheer (rechterlikje op 'deze computer' > beheren > apparaatbeheer) zoek je de webcam in de lijst. Als je hem gevonden hebt doe je gewoon het volgende: rechterklik> uitschakelen of eventueel rechterklik > installatie ongedaan maken

ik denk neit dat je het snapt.
Ik denk dat hij dit bedoelt (don't shoot me if i'm wrong)

Hij wilt ervoor zorgen dat zijn gezinslid gaan cams van andere mensen meer kan bekijken, en ook geen verzoeken meer kan accepteren.

Dat kan je daar dus niet instellen denk ik :)

yanish1005
17 October 2009, 16:19
azziplekkus heeft gelijk. is dit mogelijk?

azziplekkus
17 October 2009, 16:49
Ik betwijfel dat dit mogelijk is, heb net wat opzoek werk gedaan, en ik denk dat MSN zelf, en de cam functie dezelde poort gebruiken.

Misschien wat meer info over de situatie? (zo kunnen we misschien een alternatieve oplossing vinden)

Fakke_Berto
17 October 2009, 17:47
AUB. Als het hier niet mee kan weet ik het ook niet meer.
http://www.sizzledcore.com/2008/05/25/tweak-your-windows-live-messenger-with-a-patch/
Suc6.