Volledige versie bekijken : boot via usb werkt niet



yanish1005
4 September 2009, 17:44
hallo, ik zwil een os installeren via een usb stick die al klaar is gemaakt met unetbootin. maar wanneer ik hem insteek en naar de boot ga, kan ik kiezen tussen usb zip, usb cdrom en usb fdd(of ffd). geen enkele werkt. weet iemand een oplossing?

dannyma
5 September 2009, 16:11
is de pc voorzien van bios chip op printplaat of bios op hardeschijf ?
is je bios up to date ? anders is flashen maar wel oppassen moet de juiste zijn anders dikke problemen als je niet in het bezit bent van herstel bios op de printplaat .

yanish1005
5 September 2009, 17:25
wablief??? ik begrijp er niets van(vergeet niet dat je tegen een leek bezigbent)

gabriel
5 September 2009, 17:51
;)beste , om te kunnen ' booten ' vanaf een usb ( t'zal wel een stick zijn ? ) moet je eerst uw ' boot menu ' aanpassen , of anders het bios aanpassen , uw hdd moet dan als laatste staan , uw bios moet het opstarten via usb ondersteunen
uw usb moet een boot.ini hebben , en nog veel meer , anders lukt het ook niet , en wees voorzichtig met uw lunix opstart usb .....;)

yanish1005
5 September 2009, 20:25
oké tis gelukt.dank je!maar waarom moet ik voorzichtig zijin met mijn linux stick?

gabriel
6 September 2009, 08:48
wel de opdrachten in linux zijn anders dan deze van windows , want de bedoeling is wel om bij een crach een opstart middel te hebben wanner niks anders werkt , of ben ik verkeerd ?? :)

yanish1005
6 September 2009, 11:20
nee, je bent juist. ik denk dat er hier een slotje op mag.