Volledige versie bekijken : Win XP installeren gaat niet meer



durumke
7 September 2009, 01:43
Alez, hier ben ik nog maar eens. Mijn zoon zijn laptop (nieuw) had dus windows vista maar daar moest windows XP op. Ik heb dat dus gedaan voor hem en alles werkte goed tot gisteren. Wat hij ermee heeft aangevangen weet ik niet, maar hij starte niet meer op. Niet in veilige modus, in niets. Dus, windows opnieuw installeren.
Maar nu krijg ik op het scherm te lezen:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden
<windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe. Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw.
Hoe kan ik dat in orde brengen want ik ben met een nieuwe instllatie begonnen.?

Elboulle
7 September 2009, 07:53
Beste durumke, dit heb ik hier http://forum.computeridee.nl/archive/index.php/t-30020.html gevonden, en misschien kan het je helpen...

ntoskrnl.exe is een exe die het Windows (XP?)-opstartscherm laat zien, zou dus op elke Windows-install-cd moeten voorkomen.
http://www.helpd.nl/documentatie/Windows%20XP.php

(delen 2 & 3 zijn verwijderd wegens niet relevant.)

hier staan ook wat noodgrepen mbt jouw probleem
http://www.computerhope.com/issues/ch000646.htm

Hopelijk ben je hier wat mee verder geholpen...

Groetjes!!

downagain
7 September 2009, 11:37
Wanneer komt dit erop? Heb je alles volledig opnieuw geïnstalleerd gehad? Partitie geformatteerd? Indien je opnieuw geïnstalleerd hebt, kwam deze melding daarvoor ook al erop?

durumke
7 September 2009, 13:27
Heb eerst de schijf geformateerd zoals dat gaat bij windows xp. Als hij dan klaar is met installeren start de laptop opnieuw op en dan verschijnt dat bericht. Maar ik denk dat de harde schijf zijn geest heeft gegeven want ik wilde daarstraks nog eens proberen en nu krijg ik al een blauw scherm. Dus niet veel goeds he.

downagain
7 September 2009, 13:37
Dan lijkt het inderdaad een hardware probleem. Harde schijf kappot is waarschijnlijk.. toevallig wat onvoorzichtig met omgesprongen?

Heb je bij het formatteren gekozen voor snel formatteren? Zo ja, probeer het eens met volledig formatteren. Dan gaat windows ook een schijfcontrole doen.. en met wat geluk is slechts een deel van de harde schijf beschadigd.

PeterN
7 September 2009, 16:53
Zo'n bsod kan je ook krijgen bij geheugen problemen, het is dus niet altijd de fout van de hd ;)
Best effe kijken wat info er wordt vermeld, alhoewel deze niet altijd relevant is bij zo'n problemen.

yanish1005
9 September 2009, 07:33
had vroeger constant bsod's. ben overgestapt naar een ander OS en geen enkel geheugenprobleem meer.

durumke
10 September 2009, 17:05
De laptop wordt weggedaan voor reparatie. Hier mag een slotje op.

Bedankt aan iedereen.

gabriel
10 September 2009, 18:22
beste Durumke weet dat het bestandje waarvan sprake ervoor zorgt dat je beeldscherm ge-aktiveerd word , dus zonder scherm ????

Baloeke
10 September 2009, 21:00
De laptop wordt weggedaan voor reparatie. Hier mag een slotje op.

Bedankt aan iedereen.
Wij zijn uiterraad benieuwd naar wat de hersteller gaat zeggen. Kan jij ons dit ook melden? Topic blijft dus nog even open voor jou reactie durumke :)

durumke
28 October 2009, 16:05
Laptop is nog steeds in reparatie.

compuchrisje
28 October 2009, 21:04
Tja, geduld is een schone deugd, zegt men altijd. Maar soms wordt er wel véél geduld gevraagd. Dat is dus al anderhalve maand ondertussen?