Volledige versie bekijken : Configuratie incredimail met telenet



swatjebxl
8 September 2009, 11:10
Hello,

Ik gebuik "Incredimail" als mailbox tot daar heb ik geen probleem betreffende de in en uit van mijn e-mailberichten. Voor mijn club heb ik een website met een e-mailadres. Voor het ontvangen van mijn berichten geen probleem terwijl voor het verzenden moet ik via telenet gaan. Bij de bijkomende parameters is mijn login correct en heb van alles geprobeerd. Wat zou het probleem kunnen zijn?
Ik heb telefonisch contact genomen met telenet en zij konden mij gewoon niet helpen omdat zij zogezegd "Incredimail" niet kennen.
Ik gebruik Vista home prenium.

Dank bij voorbaat.
Swatjebxl

peenif
8 September 2009, 11:20
U bent hier in het forum 'Stel je even voor' - heb gevraagd om uw vraag te verplaatsen naar het 'internet' forum.
Het ware natuurlijk ook interessant om U hier even voor te stellen. ;)

carl
8 September 2009, 11:21
Ik heb deze verplaatst naar software > internet

van http://onlinesupport.telenet.be/eCustomer/iq/telenet/request.do?create=kb:TelenetKB_Master_CR Optie 7: instellen windows mail:

Het servertype voor inkomende e-mail is "POP3"
De server voor inkomende e-mail is in.telenet.be
De server voor uitgaande e-mail is uit.telenet.be
Vul bij "Accountnaam" je Telenet gebruikersnaam in. Je mag hier ook je Telenet e-mailadres invullen. Zorg er wel voor dat je het e-mailadres invult van de mailbox waarvan je de e-mails wil ophalen.
Vul in het veld "Wachtwoord" je wachtwoord in.
SSL niet vereist geloof ik

swatjebxl
8 September 2009, 11:25
Sorry, geen probleem om mij voor te stellen. Ik ben woonachtig in Dilbeek. Gehuwd en 2 kinderen. bediende en als hobby geef ik les in verzelfdediging en Qi-Gong en heb interesse in informatica zowel in hardware en sofware ;-)
Groetjes

swatjebxl
8 September 2009, 11:27
Bedankt Carl voor je vlugge antwoord, maar ik heb dit ik allemaal uitgetest en toch kan ik niets versturen.

Adnilleke
8 September 2009, 12:05
http://i44.tinypic.com/16kp1mp.jpg

PeterN
8 September 2009, 12:52
Ik begrijp je vraag niet compleet.
Uw provider is telenet. Via 'mijn telenet' heb je een persoonlijk emailadres aangemaakt.
In incredimail heb je een account gemaakt en krijg je uw persoonlijke mails binnen en kan je persoonlijke mails versturen. Tot daar ben ik mee;)
Je hebt een website voor de club ... op de webspace van telenet? Voor de club heb je bij telenet een nieuwe gebruiker aangemaakt bij 'beheren gebruikers' en een club emailadres aangemaakt op die gebruiker?
Om deze emails te ontvangen/versturen moet je een tweede account maken in incredimail met die gegevens, dwz club emailadres maar ook de login van deze nieuwe gebruiker en zijn paswoord.
Incredimail ken ik zo niet maar er moet dan een mogelijkheid zijn om te kiezen bij het verzenden van een mail van welk account je dat wil doen, persoonlijk of club.

zariash
8 September 2009, 16:25
wel opgelet met incredimail want als je wat veel mails verstuurt dan wordt je aanzien als spammer .
grtjs

swatjebxl
8 September 2009, 18:02
[QUOTE=PeterN;483386]Ik begrijp je vraag niet compleet.

Bedankt voor je antwoord. Mijn website is niet bij telenet en is op een andere server. Bijgevolg mijn pop in is "mail.kidotai.be" en uit "uit.telenet.be daar ben ik dus verplicht mijn login van telenet in bijkomende parameters in te geven. Mijn login is correct en toch kan ik geen mails versturen en krijg ik de volgende foutmelding "500 5.5.2 bad chars in command"
In de hoop dat dit meer begrijpelijk is.
Dank bij voor baat.