Volledige versie bekijken : Probs na een kuispartij met regcleaner.



gordini
9 September 2009, 15:41
Collega van me heeft eens het progje regcleaner gebruikt op een niet zo katholieke manier laten lopen op zijn systeem.

Hij wist niet meer hoe je juist werkte, en nu werkt er dus niets meer :evil:

Alle iconen op het bureaublad zijn verandert in de "onbekende" icoon.
Ze hebben ook allemaal de extentie .Ink gekregen.

Als ik op deze computer druk, krijg ik de zoekfunctie van windows, open ik de vuilbak, dan gaat ccleaner open, en via de "uitvoeren" knop geraak ik niet in het register, alsook enkele andere commando's werken niet naar behoren.

Op de één of andere manier zijn we wel al in de datamappen geraakt, die staat er nog (grotendeels) op.

Mijn vraag nu is of er een andere mogelijk is om systeemherstel op te starten dan de gewone, (start-confuguratiescherm-...)want als ik naar het configuratiescherm wil gaan via start, krijg ik alleen de vraag of ik een snelkoppeling wil maken op het bureaublad. Die snelkoppeling verwijst dan naar een plaats die de pc niet vindt.

Greetz Gordini

ghost
9 September 2009, 16:37
Al in veilige modus uit geprobeerd?
Plus maakt regcleaner niet eerst een backup voor alleer hij gaat herstellen en dergelijke meer?
Want bij ccleaner doet hij dat wel , dan zou je het terug kunnen zetten gelijk tevoren.

J.W.
9 September 2009, 16:42
Regcleaner maakt toch een back-up. Zet deze dan terug en de problemen zullen waarschijnlijk wel opgelost zijn.
Als er eventueel een volledige back-up gemaakt is van het register vooraleer er met Regcleaner gewerkt werd kunt u deze ook terugzetten.
Registersleutels die zonder back-up verwijdert zijn kan men (voor zover ik weet) niet meer terugzetten met systeemherstel of iets dergelijks.
Hier geldt de regel: weg is weg.

gordini
9 September 2009, 17:09
Hier geldt de regel: weg is weg.

Ik vrees eerder voor dit senario.
In de map van regcleaner zit een map back-up, maar die is leeg.
Ik krijg echter geen enkel programma opgestart, zelfs als ik op "deze computer" klik, gaat de zoekfunctie open. Hierna kan ik wel in de mapstructuur van de pc bladeren, en zo in de map "program files" geraken, maar geen enkel programma kan nog opgestart worden, zelfs regcleaner niet.

Wat is er nu gebeurd? Hij heeft regcleaner opgestart, en al waarvan hij dacht wat weg mocht, is nu dus weg.
Toen ik het prog eropgezet had (2-3 jaar geleden) nog uitdrukkelijk gezegd, pas er mee op, alleen via "extra-loze bestandsverwijzingen weergeven" die mogen weg.

Maar ja, ...

Ik dacht eens te proberen met een systeemherstel, maar geraak er niet aan, een echte ramp is het niet, want er staat zo goed als geen data op die nog niet op een andere pc staat. Hooguit een 10-tal foto's van de GSM, en die staan nog op de GSM.

Dit is eigenlijk een leuk "proefproject" om te zoeken hoe of wat. Met een format-C is alles opgelost, maar ik hoop het prob op te lossen zonder deze "drastische/gemakkelijke" werkwijze.

Greetz Gordini

compuchrisje
9 September 2009, 22:26
Recuva kan je alvast eens testen, maar als er in 't register geknoeid is, is J.W. zijn laatste commentaar de finale meteen.
Je zegt zelfs dat programma's niet meer opstarten, waarschijnlijk zijn alle exe-bestandsverwijzingen 'opgeruimd'. Nu ja, proper is 't dan in elk geval wél :D

Emphyrio
9 September 2009, 22:40
Hoi Gordini,


Mijn vraag nu is of er een andere mogelijk is om systeemherstel op te starten dan de gewone, (start-confuguratiescherm-...)

Via start > Uitvoeren, typ (kopie en plak) : rstrui.exe +[Enter]

Mocht je start > Uitvoeren ook niet kunnen uitvoeren dan ga je naar dat bestand dat je kunt vinden in :

%SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe

Waar %SystemRoot% staat voor de partitie waarop je Windows is geinstalleerd (gewoonlijk C:\Windows)

Dubbelklik erop.

Emphyrio :)

gordini
10 September 2009, 09:06
@ Emphyrio, dan krijg ik, in de beide gevallen, de melding "Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld"

Ik vrees dat, zoals Compuchrisje aanhaalt, (bijna) alle exe-bestandsverwijzingen opgeruimd zijn.

Windows start nog op, Internet explorer ook, en outlook express.
Verder is het huilen (nou ja) met de pet op.

Hij is wel geslaagd in zijn opzet, de pc liep wat traag, en hij ging eens wat opkuisen, zodat hij sneller werkt.
Voor de progs die nog werken, is het alleszins gelukt.
Hij draait als een zonnetje, alleen is het nacht voor de meeste programma's. :p

Nu, de recovery-cd's liggen klaar, er zal niks anders opzitten vrees ik.
Jammer, ik had dit graag ook eens anders opgelost.

Greetz en tot in den draai

Emphyrio
10 September 2009, 12:16
Hoi Gordini,

Mijn hoed is nog niet leeg ;)

Download Dial-a-fix-2006 (http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix#Mirrors.2Fdownload_locations.2C_and_articles) en pak beide bestanden in hun eigen map uit naar je Bureaublad.

In de map Dial-a-fix-v0.60.0.24, dubbelklik op Dial-a-fix.exe
In het venster dat opengaat, klik onderaan op het icoontje met het dubbele groene vinkje (check all).
Klik daarna op "GO" en laat de tool alle instellingen terugzetten.
Sluit dit venster na afloop door onderaan op "Exit" te klikken.
Emphyrio :)

gordini
10 September 2009, 13:05
Dat bracht ook geen zoden aan de dijk.

Elke .exe is niet te gebruiken.
Zelfs toen ik Noton Ghost wou installeren, deed hij niets.
Ik heb dezelfde laptop liggen hier, en had over enkele jaren een image gemaakt van de pc, na een volledige install, met alle nodige programma's, zonder extra prullaria. (Laptops zijn beide 7 jaar oud) Zo zou alles snel, en correct opgelost zijn, echter helaas.

Met de recovery cd windows dan maar opnieuw geïnstalleerd, en zo de verdere benodigde software er op aan't installeren.

:cool::cool:

Emphyrio
10 September 2009, 13:28
Hoi Gordini,

Jouw probleem is dus opgelost ?

Emphyrio :)

PS : Er was nog een mogelijkheid : nl alle .exe associaties terugzetten met een batch.

gordini
10 September 2009, 14:26
Het probleem is inderdaad opgelost, de gemakkelijkshalve oplossing gekozen.

Collega heeft het geluk om zaterdag op verlof te vertrekken, en hij had graag dan de laptop teruggehad.
Zekere voor het onzekere genomen.

Bedankt alleszins.

Greetz Gordini