Volledige versie bekijken : windows vista sidebar



plopke_1981
11 September 2009, 16:43
hallo,
ik heb windows vista home premium op men laptop staan, maar als ik op het icoontje naast de klok van de sidebar recht klik, en eigenschappen neem, en daar aanduid dat hij niet meer moet opstarten met de windows, blijft hij dat wel doen, hoe kan ik deze sidebar uitschakelen dan ? is echt ambetant, moet die rommel niet hebben ze.

dank U

Baloeke
11 September 2009, 20:28
Je kan die inderdaad uitschakkelen.
Klik op de startknop en kies voor Configuratiescherm.
Daar zoek je nu naar Vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen (dit vindt je in configuratiescherm en niet in klassieke weergave)
Klik nu op Eigenschappen van Windows Sidebar
Daar zie je als eerste staan Sidebar starten als windows wordt gestart
Doe het vinkje daarvoor weg

Nu zal de sidebar bij de volgende start niet meer te zien zijn

plopke_1981
12 September 2009, 16:59
Je kan die inderdaad uitschakkelen.
Klik op de startknop en kies voor Configuratiescherm.
Daar zoek je nu naar Vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen (dit vindt je in configuratiescherm en niet in klassieke weergave)
Klik nu op Eigenschappen van Windows Sidebar
Daar zie je als eerste staan Sidebar starten als windows wordt gestart
Doe het vinkje daarvoor weg

Nu zal de sidebar bij de volgende start niet meer te zien zijn

hallo,
dat vinkje staat uit, en toch blijft hij opstarten, wat nu ?

carl
13 September 2009, 00:25
start > uitvoeren
Typ nu "msconfig" in (zonder aanhalingstekens en druk op enter)
Vink nu bij opstarten de sidebar weg. Toepassen, OK/opslaan en herstarten.

Bij de volgende opstart zal je moeten aanvinken "geef deze boodschap niet meer weer".

plopke_1981
13 September 2009, 11:31
hallo, daar staat dat zelfs niet in bij msconfig de "sidebar". heb daar ook al achter gezocht, weet nit hoe ik het nu moet oplossen hoor. iemand een ideetje. dank u

Baloeke
13 September 2009, 14:20
Kijk eens als je msconfig gestart hebt in het tabblad opstarten.

plopke_1981
13 September 2009, 15:47
hallo,
tis daar dat ik gekeken heb, daar staat hij niet in. weet iemand nog een oplossing ?

ghost
13 September 2009, 16:52
Vink de sidebar eens opnieuw aan via eigenschappen, sluit de pc af en start terug op, ga dan naar msconfig en vink hem daar dan uit . Sluit pc opnieuw af en start opnieuw op , is het dan weg?

plopke_1981
13 September 2009, 17:12
sidebar komt nog steeds niet voor in msconfig - opstarten als ik doe wat je gezegd hebt.

g_man
13 September 2009, 17:41
ga eens naar start > uitvoeren > typ gpedit.msc > gebruikersconfiguratie > beheerssjablonen > windowsonderdelen > windows sidebar > dan in rechtervenster windows sidebar uitschakelen dubbelklikken en aanvinken. :)

plopke_1981
13 September 2009, 18:07
als ik gpedit.msc intik bij uitvoeren, dan geeft hij een fout :kan het bestand niet vinden. hoe kan ik er nog aangeraken ?

plopke_1981
13 September 2009, 18:11
ik werk wel met windows vista home premium. volgens dat ze mij eens veteld hebben zit dat daar niet in die gpedit, hoe kan ik er anders aangeraken ?

g_man
13 September 2009, 18:40
Hier kan je het downloaden (http://timhovius.googlegroups.com/web/Groepsbeleid%20Editor.zip?gda=DocB30gAAAAtz3db8ymG CiQ4SQvU1OUVYvePgw1YGEKKERP4GiM5r2G1qiJ7UbTIup-M2XPURDQo78sJnlO1Cj6ees5aIRTf6CIjUj7BNOP7riqwTHAha Q) ... maar ik weet niet of het er dan tussen staat. :) Je zal het wel zien zeker. :)

plopke_1981
13 September 2009, 18:58
iik kan dat nu wel openen in uitoeren, maar dan zegt hij in het rechter venster, kan deze module niet openen. dus kan er ook niets mee doen, mss een andere versie voor vista ofzo ?

plopke_1981
15 September 2009, 16:20
Kan er mij aub iemand helpen hoe ik die sodebar in windows vista home premium wel kan uitschakelen ? dank U

ghost
15 September 2009, 17:14
Sla deze bestand op je bureaublad http://www.yousendit.com/download/ZW9DL0dBQ3RsUi92Wmc9PQ Klik met de rechtermuisknop erop en dan op samenvoegen ,klik dan op uitvoeren en ja en ok. Sluit en start dan uw pc opnieuw op.

plopke_1981
15 September 2009, 18:10
hallo, bedankt voor je ractie, het is gelukt om die sidebar uit te schakelen, maar bij de opstart krijg ik nu iedere keer een kadertje met het bericht : de windows sidebar word beheerd door de systeembeheerder, en daar moet ik op OK klikken en dan is het weg, maar dat is wel irriterend iedere keer dat foutje. weet iemand hoe ik deze kan oplossen ? dank U

ghost
15 September 2009, 18:31
Kijk eens als het vakje staat uitgevinkt in msconfig.

plopke_1981
15 September 2009, 19:09
in msconfig opstarten staat de sidebar niet. andere oplossing ?

Mike
17 September 2009, 16:25
Kijk eens in de map Opstarten via Start > Alle programma's > Scroll naar beneden, naar de O > De map Opstarten.
Als hij daartussen staat, verwijder hem dan door te rechtsklikken en dan te klikken op verwijderen.

Succes!

plopke_1981
17 September 2009, 16:29
nee, daar staat hij ook niet tussen. en als ik hem in msconfig uitvink, dan is dat na een herstart autom. terug aangevinkt, hoe komt dat ? kan dat vastgezet zijn door de fabriekant van de laptop ofzo ?

plopke_1981
17 September 2009, 17:08
is er iemand die soms nog een oplossing weet ? ik wil die sidebar echt weg

ghost
17 September 2009, 19:18
is er iemand die soms nog een oplossing weet ? ik wil die sidebar echt weg

Ik kan even niet volgen is die nu weg en krijg je nog altijd dat vensterke , waar opstaat de windows sidebar word beheerd door de systeembeheerder ?
Of staat de sitebar er nog gewoon op , als je hem opstart?

plopke_1981
17 September 2009, 20:58
ik heb bij eigenschappen van windows sidebar uitgevinkt dat hij moet opstarten met windows, en in msconfig-opstarten staat die ook uitgevinkt. maar toch blijft hij nog altijd opstarten met windows. en wil die balk graag weg hebben. had dan een bestandje gekregen een soort registersleutel die ik moest gebruiken, daarmee is de sidebar weg, maar dan krijg ik dat kadertje bij iedere opstrart dat de sidebar beheerd word door de systeembeheerder. dus heb ik alles maar weer standaard gezet, maar ben dus nog altijd niet van die sidebar verlost. weet je soms nog een oplossing. kan dat ergens ingebakken zitten door de fabriekant van men laptop ofzo dat je hem niet kan uitzetten ofzo?

plopke_1981
19 September 2009, 09:20
iemand nog een oplossing om die sidebar weg te krijgen ?

Mike
19 September 2009, 16:36
Na zelf eens nieuwsgierig te zijn gaan zoeken kwam ik dit tegen:

http://support.microsoft.com/kb/958330

Een hotfix van Microsoft hiervoor. Mocht je onverhoopt niet het juiste besturingssysteem hebben dan kun je ook nog proberen Spybot S&D te downloaden en daar in het startup gedeelte van de Advanced Settings uitschakelen.

Succes

plopke_1981
19 September 2009, 17:28
ik heb wel service pack 1 staan, omdat er daar staat bij relaese SP2, enis deze om de sidebar uit te schakelen, of wat doet die fix juist ?

Mike
20 September 2009, 21:32
ik heb wel service pack 1 staan, omdat er daar staat bij relaese SP2, enis deze om de sidebar uit te schakelen, of wat doet die fix juist ?

Wanneer ik de link nogmaals bekijk zie ik toch echt SP1 staan, en zie ik ze nergens verwijzen naar SP2.

Het is uitermate af te raden SP2 te installeren op Vista, aangezien hordes mensen - waarvan ik er zelf een aantal ken - er grote problemen mee hebben!

Die hotfix zorgt ervoor dat de instellingen die je wijzigt in Windows Sidebar ook daadwerkelijk worden opgeslagen.
Echter, na wat beter gekeken te hebben, lijkt het niet alsof er iets (de hotfix) gedownload kan worden. :shy:

Wat je wel kunt proberen, zo te lezen op de pagina van de hotfix, is je settings.ini file bewerken.
Deze bevindt zich in Program Files\Windows Sidebar.
Ikzelf gebruik de Sidebar niet, dus ik zou je niet kunnen zeggen wat je er precies moet veranderen, en of het daar wel te veranderen is. Je kunt niet meer dan proberen.

Ten slotte kun je op de pagina van de hotfix bovenaan klikken op View and request hotfix downloads. Hier kun je de hotfix aanvragen. Vul je gegevens in en MS doet de rest (hopen we :good:).

Succes.

plopke_1981
21 September 2009, 15:48
hallo,
sorry mensen maar die sidebar is nog altijd neit weg, die blijft maar mee opstarten, in msconfig staat hij uit, bij eigenschappen van de sidebar ook, en in revo uninstaller staat hij ook. dus normaal kan die toch niet emer opstarten, zou die wel wegwillen, want dat vertraagd wel redelijk de opstarttijd he. iemand nog een oplossing ?

Baloeke
21 September 2009, 21:17
Met de tips die gegeven zijn zou het normaal toch moeten lukken om je probleem te verhelpen. Misschien heb je last van een virus. Plaats eens een Hijackthis logje (http://www.minatica.be/showthread.php?t=39088) in het juiste forumonderdeel.

plopke_1981
21 September 2009, 21:29
een virusje zou me verwondferen hoor, het is een splinter nieuwe laptop, en net na het aansteken ervan, heb ikd irect die sidebar proberen uit te schakelen. en dan lukte het al niet, dus ik ga een logje plaatsen, waar moet ik die dan plaatsen ?

Baloeke
21 September 2009, 21:32
Hier http://www.minatica.be/forumdisplay.php?f=46. Klik op nieuwe post

plopke_1981
22 September 2009, 11:32
heb een logje geplaatst, nu nog wachten op reactie. groetjes

plopke_1981
30 September 2009, 07:29
blijkbaar ook geen last van een virus. heb ht logje geplaatst en die is clean. iemand nog een oplossing voor die sidebar weg te krijgen ?

plopke_1981
3 October 2009, 10:44
weet er iemand een oplossing hoe ik die sidebar toch kan uitschakelen, want met alles te proberen lukt het nog altijd niet.

groetjes

Mike
3 October 2009, 15:57
Misschien Microsoft eens mailen, het is tenslotte hun product.
Dan kun je misschien in je mail een verwijzing zetten naar dit forum, zodat ze eventueel kunnen lezen wat je al geprobeerd hebt.

plopke_1981
3 October 2009, 16:08
en wat is het mailadres van microsoft ? en hoe zet ik een link naar deze forum en dit onderwerp ?

Mike
3 October 2009, 16:25
Klik hier (http://support.microsoft.com/gethelp/default.aspx?content=ph;nl;11732) en volg de instructies.

N.B. Ik heb het proces zelf nog niet doorlopen, het kan zijn dat je Internet Explorer moet gebruiken voor het proces helemaal te kunnen doorlopen (als je IE niet al gebruikt).

Dit (http://www.minatica.be/showthread.php?t=63994) is de link naar dit topic. Klik rechts op Dit en klik dan op Koppelingslocatie kopiƫren/Snelkoppeling kopiƫren.
Je kunt dan het adres plakken door rechts te klikken en te kiezen voor Plakken, of door op CTRL + V te drukken.

plopke_1981
3 October 2009, 22:58
die site is om te betalen of zoiets als je om help vraagt.