Volledige versie bekijken : opstart internetverbinding



Medic
13 September 2009, 03:11
Geacht Forum,

Sinds een paar weken heb ik op mijn pc een probleem bij het opstarten.
De pc start gewoon snel op onder XP tot daar geen probleem maar wanneer de internetverbinding moet gemaakt worden duurt dat tot helemaal op het laatste!
Precies het laatste proces dat moet opgestart worden,zo was dat vroeger niet!
Wie heeft raad?

Medic:bow:
cap. geheugen 3gb

zariash
13 September 2009, 09:42
een beetje geduld hebben kan ook helpen :rolleyes::rolleyes:.
bij mij is dat hetzelfde
grtjs

butskristof
13 September 2009, 10:11
Ik heb dat ook gehad,
heb onlangs de pc geformateerd dus een oplossing weet ik niet echt.

g_man
13 September 2009, 10:25
Het is idd de vraag of het een oplossing waardig is.
Services en dependencies worden in een bepaalde volgorde uitgevoerd. Daar heb je weinig of geen controle over. Wat die volgorde juist triggert weet ik ook niet.
Het is uiteindlijk wél mogelijk om een proces naar voren te pushen, maar met welk nut??
Je internetverbinding bv. laten opstarten voor je firewall&antivirus lijkt me ook niet slim.
Je hebt XP, dus als je de pro hebt moet je het doen met een batch file onder computerconfguratie
start --> uitvoeren --> gpedit.msc
computerconfguratie --> windows-instellingen
scripts -->opstarten
batch zetten in C:\WINDOWS\System32\GroupPolicy\Machine\Scripts\St artup en linken

Als je XP Home hebt (welke gpedit.msc) niet heeft, kan je die hier (http://timhovius.googlegroups.com/web/Groepsbeleid%20Editor.zip?gda=DocB30gAAAAtz3db8ymG CiQ4SQvU1OUVYvePgw1YGEKKERP4GiM5r2G1qiJ7UbTIup-M2XPURDQo78sJnlO1Cj6ees5aIRTf6CIjUj7BNOP7riqwTHAha Q)downloaden en installeren.

Mike
21 September 2009, 13:30
Volgens mij heb ik dezelfde situatie, maar heb er geen last van.
Misschien is het verstandig eens te kijken of er programma's of services opstarten die je helemaal niet nodig hebt.
Met het TweakNow! Powerpack kun je je opstartservices bewerken. Wil je geen software downloaden? Dan kan het ook gewoon met msconfig.

Klik op Start > Uitvoeren > Vul msconfig in en druk op Enter.
Ga nu naar het tabblad Opstarten en kijk daar welke services of programma's overbodig zijn.

Wees voorzichtig met het uitschakelen van bepaalde services; er zijn services die noodzakelijk zijn voor Windows om normaal te starten!